با کمک روحانی روستا و نهادهای ذیربط به انجام رسید؛

جذب وام به منظور اشتغالزایی جوانان

جذب وام به منظور اشتغالزایی جوانان
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۷ آبان ۱۴۰۰

حجت الاسلام ابراهیمی علاوه بر تلاش برای تهیه بسته های معیشتی با کمک خیرین و نهادها اقدام به معرفی افراد واجد شرایط به بنیاد علوی کرده است تا بتوانند از مزایای وام اشتغال برای احداث دامداری و پرورش شتر پردازند.

 

حجت الاسلام غضنفر ابراهیمی امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای مهرجان از توابع شهرستان خور و بیابانک استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، در خصوص فعالیت‌های خود با محوریت مسجد اظهار داشت: ۲۰ سال در کارهای تبلیغی فعال هستم و از سال ۸۰  به بعد حدود ۹ سال روحانی مستقر در روستاهای قم بودم و از سال ۸۹ به خور و بیابانک در اصفهان آمدم و مشغول به کارهای تبلیغی و فرهنگی و انجام کارهایی مختلفی در حسینیه و مدرسه در جهت خدمت به مردم هستم.

این شرکت کننده مهرواره اوج افزود: از سال ۸۹ در روستا و زادگاه خود یعنی چاه ملک بودم تا سال ۹۶ و از ان به بعد به مهرجان از روستاهای جنوبی شهرستان خور و بیابانک و دهستان نخلستان آمدم و در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) و مسجد جامع مشغول به خدمتم.

وی تصریح کرد: در نماز جماعت در مسجد جامع در جوار حیسنیه فعالیت های مقطعی را انجام می دهیم و در ماه رمضان نیز در مسجد جامع برنامه های قرآنی و فرهنگی و در ماه محرم در حسینیه آئین عزاداری و روضه خوانی برگزار می شود.

حجت الاسلام ابراهیمی بیان کرد: در خصوص خدمات اجتماعی مسجد نیز در این مدت که در کنار مردم حضور داشتیم در شرایط کرونا به تامین بسته های معیشتی پرداختیم که در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: مؤسسه خیریه نیکو مهر نخلستان در مهرجان فعال است و در تأمین نیاز خانواده ها به ویژه اقلام اساسی و جهیزیه کارهایی انجام شده و به طور متوسط سالی یک مورد تأمین جهیزیه داشته ایم.

امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) خاطرنشان کرد: ۵ مرحله بسته های معیشتی در هر مرحله برای ۳۰ نفر و از طریق سپاه و بنیاد علوی و خیرین تأمین شده و در اختیار افراد قرار گرفته است، این اتفاقات با کمک قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه محقق شده است.

وی گفت: به منظور تأسیس دامداری و پرورش شتر نیز چند نفر موفق به دریافت وام شدند، مهرجان روستایی است که مهاجرت زیادی دارد و افراد در روستا نمی مانند و سرمایه‌گذاری خاصی نمی شود و حتی کارخانجات شیرالات به دلیل عدم تامین مواد اولیه و سختی در کار با مشکلاتی مواجه شدند.

حجت الاسلام ابراهیمی افزود: در این منطقه کارگاههای قالی بافی و تولید کاور برای مبل در روستا فعال است و تعدادی از افراد برای دریافت وام از بنیاد برکت و قرارگاه معرفی شدند.

امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) بیان کرد: در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی برنامه هایی داشتیم و در بحث مقابله با اعتیاد در منطقه برنامه هایی وجود دارد اما کمابیش افرادی مبتلا هستند و تلاش هایی می شود اما به صورت بحرانی نیست.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!