مدیرعامل بنیاد هدایت:

طرح «امام محله» نقش مؤثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد

طرح «امام محله» نقش مؤثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۸ آبان ۱۴۰۰

حجت‌الاسلام ناصر میرمحمدیان، «مدیرعامل بنیاد هدایت»، حضور و مشارکت روحانیون در طرح امام محله را موجب شناسایی و کاهش بسیاری از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی دانست.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام ناصر شکریان امیری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مازندران در نشست «هم‌اندیشی راهیان و شریکه الامام مازندران» که در مجتمع کوثر بابلسر ضمن تأکید بر اهمیت برنامه‌ریزی برای بازسازی ساختار فرهنگی کشور، اظهار داشت: تشکیل انقلاب اسلامی و پیروزی آن از همین مساجد انجام شد و امروز نقش و اثرگذاری آن در حوزه پیشرفت‌های مهم اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و غیره بر هیچ کسی پوشیده نیست.
وی در ادامه با اشاره به کارکردهای اثرگذار مساجد در تعالی و تحکیم بنیان خانواده و حتی جوامع اسلامی، افزود: مهم‌ترین دغدغه رهبری معظم انقلاب در تدوین بیانیه گام دوم انقلاب توجه ایشان به مسئله اخلاق و معنویت است و این حوزه نیازمند برنامه‌ریزی تمام نخبگان فرهنگی و دینی، روحانیون و متولیان امور مساجد کشور است زیرا مساجد قرارگاه و کانون فعالیت‌های فرهنگی و دینی است.
عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در پایان با اشاره به اهمیت نقش امامان محله و مساجد در کاهش و رفع آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: نقش و کارکرد انقلاب اسلامی در فرآیند تحقق تمدن نوین اسلامی بر هیچ کسی پوشیده نیست و این موضوع نیازمند همت و تلاش همه نخبگان، اندیشمندان و مبلغین در تبیین و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی است و باید با عزم جهادی و همت مضاعف برای تحقق تمدن نوین اسلامی تلاش کرد.
در ادامه این نشست حجت‌الاسلام ناصر میرمحمدیان، «مدیرعامل بنیاد هدایت» با اشاره به اهمیت مسجد در تحکیم بنیان خانواده‌ها و انقلاب گفت: خانواده‌ها در صحنه انقلاب از اهمیت بالایی برخوردار بوده و طرح «شریکه الامام» توانمندسازی همسران روحانیون در کمک به امر تبلیغ مؤثر در جامعه است.
مدیرعامل بنیاد هدایت جایگاه امروز دین را مرهون تلاش‌ها و مجاهدت‌های علمی عالمان بزرگ دینی و روحانیون دانست و تصریح کرد: جامعه روحانیون باوجود همه سختی‌ها و مشکلات، باقدرت به وظیفه و رسالت خود عمل کرده و در این راه به موفقیت‌های بسیاری دست‌یافته است.
حجت‌الاسلام ناصر میرمحمدیان به تلاش دشمن در جهت تضعیف جایگاه روحانیون در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: حضور پررنگ روحانیون در جامعه خنثی‌کننده بسیاری توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان علیه دین و ارزش‌های الهی است و به طور حتم تقویت حضور و مشارکت روحانیون در برنامه‌های دینی و فرهنگی، آثار و برکات مطلوبی را برای جامعه اسلامی در پی خواهد داشت.
وی در ادامه سخنان خود طرح «شریکه الامام» ویژه همسران امامان محله اشاره کرد و گفت: در این طرح امام محله و همسرشان برای رفع مشکلات محله و ارتقاء فرهنگ منطقه فعالیت می‌کنند که به طور حتم آثار و برکات بسیاری را در پی خواهد داشت.
حجت‌الاسلام میرمحمدیان در پایان با اشاره به این که تجربه نشان داده حضور روحانیون در هر عرصه‌ای با توفیقات بسیاری همراه بوده است، خاطرنشان کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی در قالب طرح امام محله اقدام بسیار ارزشمندی است که با استقبال مناسبی از سوی مردم مواجه شده است.

در دیگر رسانه ها:

سازمان تبلیغات اسلامی:

https://b2n.ir/u29155

https://b2n.ir/h79183

خبرگزاری رسا:

https://b2n.ir/b31552

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!