با تلاش های امام روستای ده گودال صورت گرفت؛

وقف یک هکتار زمین برای مسجد

وقف یک هکتار زمین برای مسجد
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۹ آبان ۱۴۰۰

حجت الاسلام قاسمی گفت: با کمک واقفین و بنیاد علوی بیش از توانستیم زمینه وقف یک هکتار زمین را برای مسجد فراهم کنیم که این زمین به زیر کشت مرکبات و خرما رفته است.

 

حجت الاسلام محمد قاسمی امام روستای ده گودال از توابع شهرستان جازموریان استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، ضمن تشریح فعالیت‌های خود اظهار داشت: یکی از اقدامات خوبی که در این روستا به انجام رسید، وقف قطعه زمین نیم هکتاری متری برانی مسجد بود که توسط مردم صورت گرفت و در قالب طرح جدیدی بنیاد علوی داشت توانستیم از واقفین روستا کمک گرفته و این زمین را به یک هکتار برسانیم.

امام روستای ده گودال ادامه داد: با اهدای نهال توسط بنیاد علوی این زمین به زیر کشت مرکبات و نخل رفت. در زمینه ایجاد اشتغال نیز توانستیم دستگاه جوجه کشی با همکاری بنیاد علوی تهیه و به تولید بوقلمون بپردازیم.

حجت الاسلام قاسمی در رابطه با خدمات گروه جهادی به روستاهای محروم بیان کرد: در این طرح موفق به ساخت سرویس بهداشتی برای مساجد ومنازل و تعمیرات منازل نیازمندان در روستاهای محروم شدیم.

وی افزود: با توجه به اینکه این روستا از وجود خانه عالم بی بهره بود نسبت به احداث آن اقدام کردیم و به کمک گروه جهادی توانستیم خانه عالم روستای ده گودال را بسازیم.

حجت الاسلام قاسمی با توجه به اهمیت حفظ قرآن کریم و به منظور نشر و گسترش آن در روستا کلاس حفظ قرآن در مسجد برگزار کرده و مخاطبان آن کودکان و نوجوانان هستند. ۱۷ قرآن آموز در این کلاس ها شرکت کرده و موفق به حفظ جز سی و سوره های دیگر قرآن شدند.

پیگیری تهیه جهیزیه برای ۸ زوج، انجام لوله کشی آب شرب در روستا، استعداد یابی در زمینه فوتسال از بین نونهالان روستا و توزیع بسته های غذایی از دیگر فعالیت های این امام روستا است.

 

 

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!