حجت الاسلام طاهری نیا از زیبای ها و خاطرات شیرین راهیاری می گوید؛

تجربه چندین ساله‌ای که به خدمت شبکه راهیاری درآمد

تجربه چندین ساله‌ای که به خدمت شبکه راهیاری درآمد
رضا رفیعی‌مهر
0
۲۶ آبان ۱۴۰۰

حجت الاسلام طاهری نیا باکوله باری از تجربه از دوران دفاع مقدس و کار فرهنگی و تبلیغی در چند دهه، دعوت بنیاد هدایت را برای پذیرفتن مسئولیت خطیر راهیاری لبیک گفته است تا بتواند کمی باشد برای راهبری امامان.

حجت الاسلام حیدر طاهری نیا راهیار بنیاد هدایت استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، در خصوص سوابق علمی و اجرایی خود اظهار داشت: تحصیلات حوزوی بنده شامل ۴ سال درس خارج فقه و تحصیلات دانشگاهی کارشناسی حقوق و کارشناسی ارشد حقوق خصوصی است.
راهیار بنیاد هدایت استان کرمانشاه افزود: بنده ۳۰ سال ازبهترین دوران عمرم یعنی جوانی خود را از هوایی استنشاق کردم که رزمندگان سرافراز اسلام استنشاق کردند و حدود۷۰۰ روز در جبهه حضور داشتم؛ در حال حاضر نیز حدود ۴ ماه سعادت یار من شده است تا در عرصه فرهنگی در جمع برادران بنیاد هدایت راه پیدا کنم.
وی در مورد برخی از فعالیت های خود بیان کرد: به نبال فرصتی بودم تا کار فرهنگی و اجتماعی را عهده دار شوم و درعین حال بتوانم مشکلی را از مردم وجامعه حل کنم و برای اسلام عزیز و وطنم مفید باشم.
حجت الاسلام طاهری نیا تصریح کرد: با دعوت برادران بنیاد هدایت و عنایت خدای عزوجل این توفیق نصیب بنده شد و خدا را شاکر هستم؛ در این مسیر قطعا هرکاری سختی خود را دارد اما اگر انسان دارای هدفی باشد و به آن عشق بورزد، می‌تواند موفق شود.
وی خاطرنشان کرد: در راه عشق به خدا و خدمت به مردم، سختی واقعا معنای چندانی ندارد و انسان می تواند رنج ها و دردها را مارأیت الا جمیلا ببیند، تصور حقیر از این کار لطف وتفضل الهی، یک فرصتی است تا بتوانیم با راهیاری و ایده پردازی با لبیک به فرمان امام المسلمین و آموزش مهارت حل مسأله به امامان محله وپایگاه دررفع مشکلات فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی همنوعان قدمی برداریم.
راهیار بنیاد هدایت در کرمانشاه گفت: گرچه مدت کمی دراین عرصه مشغول به خدمت هستم، اما خاطرات شیرینی برجای مانده است، دریکی از مساجد محلات آسیب پذیر پیشنهاد مشاوره داشتم که در این باره با سرکشی از دانش آموزان ورزشی و نفرات برتر تعدادی را جذب مسجد کردیم وهرجوان قرار شد شبی ۵ نفر را برای نماز مغرب و عشا به مسجد دعوت کند و اتفاق خوبی رقم خورد.
وی افزود: همینطور عمل شد و در حال حاضر نیز حضور جوانان محل در مسجد برای حل مسائل محله قابل تأمل است و این می تواند الگویی برای سایر دوستان وسپردن امورو استفاده ازظرفیت های نسل جوان باشد و بدون شک دست خدا با جماعت است.
حجت الاسلام طاهری نیا عنوان کرد: ظرفیت امام محله با محوریت مسجد و مشارکت مردم، نقش مهمی در رفع آسیب‌ها دارد، ما در تلاش برای احیای جایگاه اصلی امامان جماعت در محلات هستیم تا بتوانیم کارکرد مسجد را با محوریت امام جماعت به کارکرد آن در دوران اول انقلاب برگردانیم.
وی تصریح کرد: در واقع باید بتوانیم کاری کنیم که امام مسجد، امام محله باشد و بتواند آسیب ها و مشکلات مردم را با همراهی خیرین و مسئولین حل کند.
راهیار بنیاد هدایت در استان کرمانشاه همچنین در خصوص مهروره اوج اظهار داشت: در این زمینه ظرفیت‌های زیادی وجود دارد و در حال هماهنگی برای توسعه خدمات و فعالیت ها هستیم، خوشبختانه در سطح استان، تعامل خوبی بین اهل سنت و شیعیان وجود دارد و در حل مشکلات از همه این ظرفیت ها بهره می گیریم.
وی یادآور شد: در حال حاضر یک هزار امام مسجد در استان کرمانشاه به فرمان رهبری در خصوص ارتقای خدمت رسانی مساجد لبیک گفته اند تا با محوریت مسجد و امام محله برای انجام مواسات و کمک های مومنانه گام های موثری در رفع مشکلات برداشته شود.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!