توسط امام جماعت روستای قاسم آباد صورت گرفت؛

اعتلای فرهنگی روستا با تبدیل حمام قدیمی به پایگاه فرهنگی

اعتلای فرهنگی روستا با تبدیل حمام قدیمی به پایگاه فرهنگی
رضا رفیعی‌مهر
0
۲۶ آبان ۱۴۰۰

حجت الاسلام پیرمرادی با تغییر کاربری و تبدیل حمام قدیمی روستا به یک مرکز فرهنگی ورزشی سعی کرده تا قدمی در راستای اعتلای فرهنگی جوانان و نوجوانان این روستا بردارد.

حجت‌الاسلام مظلوم پیرمرادی امام جماعت مسجد خاتم الانبیای روستای قاسم آباد شهرستان آران و بیدگل از توابع استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، در تشریح فعالیت‌های خود در این مسجد اظهار داشت: با هدف حل معضلات روستا شورایی با حضور تمام افرادی که در روستا مسئولیت دارند تشکیل داده و یک یک مشکلات اهالی روستا را شناسایی و برای حل آن ها اقداماتی را انجام دادیم.

وی با اشاره به اهمیت زکات در آموزه‌های دینی از تشکیل کارگروه شورای زکات خبر داد و بیان کرد: کارگروه شورای زکات را در روستا تشکیل دادیم و با ترغیب مردم روستا سعی بر آن شد که این فریضه الهی احیا شود.

حجت الاسلام پیرمرادی به اقدامات صورت گرفته در ایام کرونا اشاره و عنوان کرد: با شروع کرونا به توزیع بسته های غذایی و وجه نقد بین نیازمندان پرداختیم، که بسته های غذایی در ۸ مرحله و با هزینه ای بالغ بر ۶۰ میلیون تومان، اعم از برنج، گوشت، ماکارونی، روغن و دیگر مایحتاج مردم میان نیازمندان توزیع شد. همچنین مبلغ هشت میلیون تومان پول نقد نیز برای رفه مشکلات آن ها پرداخت شد.

امام جماعت مسجد خاتم الانبیا (ص)یکی از فعالیت های خود در زمینه فرهنگی را تأسیس پایگاه فرهنگی عنوان کرد و در این باره گفت: حمام قدیمی موجود در روستا را بازسازی کرده و تغییر کاربری دادیم و ساختمان آن را تبدیل به پایگاه فرهنگی کردیم که در این پایگاه کلاس های هنری ،تفریحی و ورزشی برای کودکان و نوجوانان برگزار می کنیم.

وی در ادامه به برنامه های این کانون فرهنگی اشاره کرده و گفت : در کنار برنامه های مختلف فرهنگی اقدام به برگزاری سفر زیارتی مشهد برای کسانی که تا به حال توفیق تشرف به مشهد را نداشتند نیز می کنیم.

حجت‌الاسلام پیرمرادی به دغدغه خود در زمینه اشتغال نیز اشاره کرد و افزود: با همکاری شورا در روستا توانسته ایم برای تعدادی ازافراد بیکار شغل ایجاد کنیم.

وی از تصمیمات و برنامه‌های خود برای اوج گرفتن خدمات مسجد در مهرواره ی اوج گفت و بیان کرد: سعی بر آن داریم با برگزاری کلاس و محفل انس با قرآن کودکان و نوجوانان را در مسجد جذب کنیم و انگیزه ی بیشتری به آنها بدهیم.

در دیگر رسانه ها:

 

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!