مدیرعامل بنیاد هدایت در نشست شهید سیفی اردبیل:

امامان محله راهبر زیست بوم فرهنگی جامعه هستند

امامان محله راهبر زیست بوم فرهنگی جامعه هستند
حسین فلاح مراد
0
۲۷ آبان ۱۴۰۰

مدیرعامل بنیاد هدایت بر ضرورت ارتقای مهارت‎‌های تبلیغی امامان محله تأکید کرد و گفت: در جامعه برای راهبری زیست بوم فرهنگی نیازمند فرماندهی قوی امامان محله هستیم.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام سید ناصر میر محمدیان عصر چهارشنبه در نشست شهید مدافع حرم علی سیفی که با عنوان هم اندیشی و هماهنگی مدیران در اردبیل، انسجام بخشی به فعالیت های فرهنگی را اولویت اصلی سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد و اظهار کرد: عرصه فرهنگی در جامعه کنونی به دو بخش سنتی یا چهره به چهره و نوین یا مجازی تقسیم شده که تفاوت این بخش ها مبنای تقسیم بندی فعالیت های فرهنگی بشمار می ورد.

وی فضای مجازی را به مثابه توپخانه در میدان جنگ تشبیه کرد و گفت: فعالان عرصه فرهنگی نیروی زمینی در عرصه نبرد فرهنگی هستند که علارغم وجود تجهیزات و ادوات جنگی در قالب فضای مجازی، موفقیت و پیروزی اصلی توسط آنان به ثمر می رسد در حقیقت نیروی انسانی فعال و حاضر در میدان، پرچمدار فرهنگ دینی در جامعه است.

حجت الاسلام میر محمدیان طراحی فرهنگی طبق زیست بوم مناطق را نیازمند حضور جدی امامان محله با محوریت مساجد عنوان کرد و افزود: برنامه ریزی و طراحی دقیق در حوزه فرهنگ باید از مساجد آغاز شود و امامان محله با حضور مستمر و موثر خود این برنامه ها را طبق تقسیم بندی و تشکیل کارگروه های تخصصی اجرا کند.

مدیرعامل بنیاد هدایت، امام محله را فرمانده میدان فرهنگی عنوان کرد و گفت: برای موفقیت در حوزه های مختلف اجتماعی، خانوادگی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی باید مساجد نقطه آغاز و منشاء تحولات باشد چنانکه انقلاب اسلامی نیز از مساجد شکل گرفت وبه ثمر نشست.

حجت الاسلام میر محمدیان بر ضرورت توانمندسازی امامام محله تاکید و خاطر نشان کرد: امام محله موفق باید دارای انگیزه، اطلاعات و مهارت بالایی بوده و متولیان امور فرهنگی از جمله سازمان تبلیغات اسلامی نیز در راستای رفع موانع فعالیت های آنان تلاش کنند که در این صورت محلات توانمند شده و آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.

وی مساجد را سنگر فعالیت های عام المنفعه در جامعه بیان کرد و گفت: ما به دنبال مدیریت مساجد نیستیم، چراکه مسجد باید به صورت مردمی اداره شود و ما باید پشتیبانی کنیم تا مسجد و امامان محله روی پای خود ایستاده و در فعالیت های مختلف حکمرانی و مدیریت مردمی داشته باشد.

دیگر رسانه‌ها:
خبرگزاری مهر

خبرگزاری ایکنا

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!