در جلسه هفتگی آنلاین شورای راهیاری؛

۵ گام نخست از مراحل ۱۰ گانه راهیاری شبکه شریکه الامام تبیین شد

۵ گام نخست از مراحل ۱۰ گانه راهیاری شبکه شریکه الامام تبیین شد
حسین فلاح مراد
0
۲۷ آبان ۱۴۰۰

مدیر دفتر امور بانوان بنیاد هدایت در جلسه هفتگی شورای راهیاری، ۵ گام از گام‌های ۱۰ گانه‌ای که پیش روی راهیاران شبکه شریکه الامام ترسیم شده است، را تبیین کرد.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، جلسه هفتگی شورای راهیاری بانوان عصر امروز برگزار شد؛ در این جلسه ۵ گام از گام‌های دهگانه راهیاری شریکه الامام تبیین شد و تعدادی از استان‌ها نیز گزارشی از نحوه تشکیل شبکه راهیاری استان‌ خود ارائه نمودند.

معصومه سهرابی مدیر دفتر امور بانوان بنیاد هدایت به ۵ گام‌ اول راهیاری اشاره کرد و گفت: اولین گام در راهیاری، آشنایی با مبانی است که البته این مهم باید بعد از شکل‌گیری ارتباط‌ اولیه انجام شود.

وی افزود: برای این گام یک بسته توانمندسازی در نظر گرفته شده که سایت مرکز یارا، سایت آموزش مجازی مبشران و گروه اسناد بانوان بنیاد، حاوی مطالب مورد نیاز در تبیین مبانی طرح امامت و جایگاه شریکه الامام هستند. علاوه بر این از طریق برگزاری نشست‌های آموزشی تفریحی، برگزاری گعده و مباحثه در گروه‌های مجازی می‌توان مبانی طرح را برای مخاطب تبیین نمود.

بیشتر بخوانید: قریب به هزار بانو در «شریکه الامام» امامان مساجد را یاری می‌کنند

سهرابی شناسایی میدانی را گام دوم راهیاری برشمرد که مستلزم ارتباط چهره به چهره با همسر امامان است و در این زمینه خاطرنشان کرد: راهیاران شهرستانی از طریق سرکشی حضوری، برگزاری نشست‌های خانوادگی، برقراری تماس‌های تلفنی و گعده‌های آشنایی می‌توانند مخاطب خود را شناسایی و با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

وی به گام سوم یعنی تبیین طرح شریکه الامام برای همسر امامان، نیز اشاره و عنوان کرد: برگزاری گعده، تشکیل گروه‌های مجازی، برگزاری نشست‌های آموزشی ـ تفریحی نیز از ابزارهایی است که از طریق منابع ذکر شده در گام اول می‌توان از آن‌ها جهت تبیین طرح و انگیزه سازی در بانوان شریکه الامام بهره گرفت.

مدیر دفتر امور بانوان بنیاد هدایت همچنین دسته بندی و ظرفیت شناسی را گام‌ چهارم راهیاری عنوان کرد و گفت: فرم‌های تکمیل شده توسط بانوان شریکه الامام به سهولت امکان ظرفیت شناسی و دسته بندی آنان را به شبکه راهیاری استان می‌دهد.

سهرابی گام پنجم را برنامه ریزی برای اجرای برنامه‌های آموزشی متناسب با نیاز مخاطبان اعلام کرد و اظهار داشت: از این مرحله به بعد عملاً وارد فرآیند تعالی شریکه الامام خواهیم شد.

گفتنی است، ۵ گام باقی از مانده گام‌های راهیاری در جلسات بعدی تبیین و تشریح خواهد شد.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!