به‌ همت امام محله دهه هفتادی؛

۵۰۰ شغل با استفاده از ظرفیت‌های کشاورزی استان کرمان ایجاد شد

۵۰۰ شغل با استفاده از ظرفیت‌های کشاورزی استان کرمان ایجاد شد
مجتبی عظیمی
0
۲۹ آبان ۱۴۰۰

ایجاد اشتغال برای ۵۰۰ نفر، جلوگیری از خراب شدن ۱۰۰۰ تن محصول کشاورزی، تولید برق برای روستاهای استان کرمان با استفاده از انرژی بادی از جمله فعالیت های حجت‌الاسلام فلاح‌نژاد است.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام فلاح‌نژاد امام محله ۲۵ ساله کرمانی است که طی یک سال فعالیت در جیرفت کرمان، اقدامات گوناگون و بسیاری را در جهت رفع محرومیت و فقر در این منطقه انجام داده است، ایجاد اشتغال برای ۵۰۰ نفر جلوگیری از خراب شدن۱۰۰۰تن محصولات کشاورزی و صادرات، تولید محصولات فرآوری شده از محصولات کشاورزی، تولید برق برای روستاهای استان کرمان با استفاده از انرژی بادی از جمله کارهای انجام شده توسط این روحانی جوان است.
حجت‌الاسلام مرتضی فلاح‌نژاد اظهار داشت: کلیه فعالیت‌ها اعم از کشاورزی، صادرات و فن‌آوری محصولات با نظر متخصصان و صاحب‌نظران انجام می‌گیرد علاوه بر این یک شبکه قوی از رابطین در مناطق مختلف نیازها و کمبودهای هر منطقه را بررسی و اطلاع‌رسانی می‌کنند.
حجت‌الاسلام فلاح‌نژاد با اشاره به اهمیت ایجاد شبکه‌ در فعالیت‌های جهادی افزود: کار شبکه‌ای باعث شتاب گرفتن فعالیت‌های جهادی می‌شود، ما برای انجام کار شبکه‌ای رابطینی در منطقه با کمک امام جماعت شناسایی کردیم، این رابطین اطلاعات دقیقی از وضعیت منطقه، کمبودها و امکانات منطقه در اختیار ما قرار می‌دهند، بعد از آن گروه‌های جهادی به منطقه مورد نظر اعزام و متناسب با همان نیازها و کمبودها کمک‌ها و خدماتی ارائه می‌دهند.
حجت‌الاسلام فلاح‌نژاد با تأکید بر این که خدمات جهادی نامناسب و غیرمرتبط بیش از آنکه که مفید باشد آسیب‌زا است اذعان داشت: متأسفانه بسیاری از گروه‌های جهادی با انجام کارهای بدون هدف و مقطعی به حرکت جهادی ضربه می‌زنند و باعث بدبینی مردم منطقه به فعالیت‌های جهادی می‌شوند.
این فعال جهادی اذعان کرد: کارهای مقطعی و بدون پی‌گیری بیشترین آسیب را به فعالیت‌های جهادی وارد می‌کند تا جایی که بعضی اوقات هزینه حضور گروه‌های جهادی در یک منطقه محروم، به لحاظ اسکان، خوراک و مصرف منابع از مزیت حضور این گروه‌ها بیشتر می‌شود، این اتفاق مردم بومی را از فعالیت‌های جهادی دل‌زده و نا امید می‌کند.
این روحانی جوان عدم حضور متخصص در گروه‌های جهادی و واگذارشدن کارهای تخصصی به افراد فاقد مهارت را یکی دیگر از آسیب‌های فعالیت جهادی دانست و عنوان داشت: افرادی که می‌خواهند در منطقه‌ای فعالیت جهادی انجام دهند باید در درجه اول به طور کامل نیازهای منطقه و وی‍ژگی‌های فرهنگی، اقتصادی و جغرافیایی منطقه را بشناسند و در درجه دوم نسبت به حوزه‌ای که در آن فعالیت می‌کنند اشراف کامل داشته باشند.
وی حضور طلاب برای تبلیغ در مناطق مختلف کشور در ایام محرم و ماه مبارک رمضان را یکی از نمونه فعالیت‌های جهادی نسبتاً موفق دانست و بیان داشت: این افراد در رشته تخصصی خودشان یعنی تبلیغ و تفسیر دین فعالیت می‌کنند، همین باعث تاثیرگذاری فعالیتشان با حداقل آسیب می‌شود.
حجت‌الاسلام فلاح‌نژاد ادامه داد: نظر متخصصین برای ما بسیار اهمیت دارد و زمان زیادی صرف پیدا کردن افراد متخصص و موفق در حوزه‌های مختلف نظیر کشاورزی، صادرات و جویا شدن نظرات آنها کردیم، در مورد متخصصان مهمترین معیار ما تخصص و تبحر بود حتی اگر به لحاظ اعتقادی با معیارهای ما همخوانی نداشتند، در مناطق محروم با توجه به حجم بالای کار و کمبود نیرو موثرترین اقدام استفاده از همه ی نیروها و پتانسیل ها فارغ از خط فکری آنها است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: توصیه من به سازمان تبلیغات این است در انتخاب روحانیون مستقر و امامان جماعات حتماً به ظرفیت و استعدادهای خاص این افراد و هماهنگی این توانایی‌ها با نیازها و کمبودهای منطقه توجه کند تا از این طریق فعالیت‌های امامان جماعات در هر منطقه را ثمربخش کنند.

در دیگر رسانه ها:

وب سایت سازمان تبلیغات اسلامی

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!