نیم نگاهی به اقدامات حجت الاسلام ذبیحی؛

از برگزاری کلاس‌های مشاوره تا اشتغالزایی

از برگزاری کلاس‌های مشاوره تا اشتغالزایی
رضا رفیعی‌مهر
0
۰۳ آذر ۱۴۰۰

حجت الاسلام ذبیحی امام یکی از محلات شهر چمگردان است که با اقدامات جهادی خود علاوه بر کارهای فرهنگی زمینه اشتغال خانگی را برای زنان بی سرپرست فراهم کرده است.

حجت الاسلام روح الله ذبیحی امام جماعت مسجد فاطمیه شهر چمگردان از توابع بخش مرکزی شهرستان لنجان از توابع استان اصفهان در گفت وگو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، در تشریح فعالیت های خود اظهار داشت: در مسجد فاطمیه مشغول به خدمت هستم و در کنار نماز جماعت در سه وقت اقداماتی را به خصوص پس از کرونا در رفع مشکلات و گرفتاری های مردم مورد توجه قرار داده ایم.
این امام محله افزود: در ابتدای کرونا غسل و کفن اموات تعطیل شد که با تعدادی ازروحانیون این را احیا کردیم، در حال حاضر شهرداری با توجه به ساماندهی خاکسپاری اموات این کار را به عهده گرفته است.
وی تصریح کرد: آموزش کفن و دفن در ایام کرونا در مساجد انجام می شود و این برنامه آموزشی را در ۵ مسجد داریم، همچنین رسیدگی به امور فرهنگی و برنامه های آموزشی از دیگر فعالیت های ما است.
حجت الاسلام ذبیحی بیان کرد: هیئتی را در جهت برگزاری جلسات مختلف فرهنگی و دینی و عزداری تشکیل داده ایم و در هر هفته جلسه ای برگزار می شود، البته در ایام محرم و صفر در همه ایام برنامه های خوبی ارائه شد.
وی عنوان کرد: همکاری با بسیج و خیرین در توزیع بسته های معیشتی ویژه نیازمندان از جمله فعالیت‌هاست که با شناسایی خانواده ها انجام شد و در چند مرحله موفق به توزیع آن شدیم.
امام جماعت مسجد فاطمیه خاطرنشان کرد: در این مسجد یک گروه جهادی فعال حضور دارد که در تعامل با مسجد و فرماندهی بسیج اقداماتی را انجام داده اند، از جمله این فعالیت ها برگزاری اردوهای خانوادگی با رویکرد آموزشی است.
وی ادامه داد: در یک اردویی ویژه پسران نیز دوره های آموزشی خوبی برگزار شد و توانستیم در این اردوهای خانوادگی و دانش آموزی، به آموزش زبان عربی بپردازیم.
حجت الاسلام ذبیحی گفت: برگزاری دعای ندبه همراه با صبحانه با حضور بیش از ۷۰ نفر و استمرار در برنامه های مذهبی و برگزاری کلاس های مشاوره پیشگیری از طلاق هر چهارشنبه در موضوعات خانواده گی و تربیتی و اخلاقی و اعتقادی و پاسخگوئی به مراجعات و ارائه مشاوره برای مقابله با آسیب های اجتماعی و اعتیاد از دیگر فعالیت هاست.
وی با اشاره به دیگر برنامه ها افزود: برگزاری کلاس اعتقادات با استقبال خوبی در سطح محله مواجه شد، همچنین در جهت اجرای برنامه ها نیز طرح هایی برای هیئت خواهران تعریف شده است، ضمن اینکه در ایام کرونا محله و مسجد ضد عفونی شد.
این امام محله بیان کرد: اشتغال زایی یکی از هدف گذاری های مهم در سطح محله است به خصوص اشتغال خانگی برای زنان سرپرست خانوار و توانستیم ظرفیت را برای ارائه تولیدات خانگی اعم از ترشی و رب و اسکاچ فراهم کنیم، در واقع به دلیل شیوع کرونا از طریق فضای مجازی بر روی اشتغال زایی بانوان متمرکز شدیم.
وی اظهار کرد: تعامل با مردم و پیگیری مشکلات آن ها اهمیت زیادی دارد، در این ایام دو گروه ویژه برادران و خواهران با نام مسجد فاطمیه تشکیل شده است و در گروه محبان فاطمی نیز تعدادی زیادی از افراد عضو هستند که علاوه بر برنامه های فرهنگی و تولید محتوا در زمینه رفع مشکلات نیز طرح هایی در دست اجراست.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!