عضو دفتر امور بانوان بنیاد هدایت:

توانمند‌سازی «همسران امامان محله»، ضرورت اصلی در تبلیغ است

توانمند‌سازی «همسران امامان محله»، ضرورت اصلی در تبلیغ است
مجتبی عظیمی
0
۳۰ آبان ۱۴۰۰

عضو دفتر امور بانوان بنیاد هدایت در سفر به استان اردبیل، در جمع بانوان گفت: توانمندسازی «همسران امامان محله» ضرورت اصلی در تبلیغ است.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، مریم زاد قاسمی، عضو دفتر امور بانوان بنیاد هدایت در سفر به استان اردبیل به انگیزه‌سازی و تبیین طرح «شریکه الامام» برای راهیاران استانی و شهرستانی پرداخت و گفت: همسران امامان محله الگوی رفتاری در تربیت فرزند هستند و باید در شناساندن ارزش‌های دینی به بانوان و دختران جوان تلاش کنند.
وی گفت: عقیده ما این است که وقتی یک امام در یک روستا و یک محله در مسجد خدمت‌رسانی می‌کند و قصد ایجاد تحول اجتماعی در منطقه را دارد، بخش اعظم مخاطبانش بانوان هستند که در قبال آن‌ها هم وظیفه تبلیغی و هم وظیفه پیگیری حل مسائل‌شان را دارد.
همسر امام، بهترین مشاور در امور بانوان است
عضو دفتر امور بانوان بنیاد هدایت در این خصوص اضافه کرد: امام برای حل مسائل و برای انجام کارهای تبلیغی، قطعاً نیاز به یک مشاور خانم دارد و بهترین کسی که می‌تواند او را یاری کند همسرش است، چراکه خانواده امام که مستقر در محله هستند در منظر دید و در معرض قضاوت مردم قرار دارند و خواسته و ناخواسته زندگی خانوادگی آن‌ها الگویی برای مردم محله محسوب می‌شود.
عضو دفتر امور بانوان بنیاد هدایت در پایان خاطرنشان کرد: برای رسیدن به موفقیت در امر تبلیغ و توسعه فرهنگ دینی در محلات، برنامه‌های مختلفی طراحی‌شده که مهم‌ترین آن بیرون آوردن تجربه‌های موفق از میدان و به اشتراک گذاشتن تجربیات آنها برای یکدیگر است.

در ادامه، سارا حقی کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل به ارائه گزارشی از دوره‌های برگزار شده برای همسران امامان محله پرداخت و گفت: دوره‌های آموزشی حضوری در دو روز متوالی و نیز دوره مجازی در سامانه مبشران با مشارکت بالای همیاران تبلیغ و همسران امامان محله برگزار شد.
کارشناس امور فرهنگی بانوان، هدف مهم دوره آموزشی را «تبیین نقش همسران امامان محله در انتقال تجارب با یکدیگر و بررسی اهداف تبلیغی و الگودهی به افراد جامعه» عنوان کرد و گفت: ارائه مشاوره دینی و خانوادگی و نیز بررسی مشکلات بانوان محلات، از وظایف مهم همسران امامان محله است که با شناسایی افراد خیر و فعال فرهنگی و تبلیغی می‌توانند در رفع این مشکلات پیشقدم باشند.
وی در پایان بر ضرورت پرداختن به «نظام تبیین» در فعالیت‌های تبلیغی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: بصیرت افزایی و روشنگری به افراد جامعه در مرحله اول بر عهده روحانیون و همسران آنان بوده و در سطح وسیعی از جامعه می‌توان مردم را از مخاطب بودن، به سمت مبلغ دین و روشنگر مسائل دینی تبدیل کرد.

در دیگر رسانه‌ها ببینید:

وب سایت سازمان تبلیغات اسلامی

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!