در استان فارس برگزار شد؛

نشست توانمندسازی راهیاران شهرستانی و شبکه شریکه الامام

نشست توانمندسازی راهیاران شهرستانی و شبکه شریکه الامام
رضا رفیعی‌مهر
0
۰۲ آذر ۱۴۰۰

نشست آموزشی شهید مدافع حرم، حجت الاسلام فرهاد طالبی با هدف توانمندسازی راهیاران شهرستانی و شبکه شریکه الامام استان فارس برگزار شد.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، نشست آموزشی شهید مدافع حرم حجت الاسلام فرهاد طالبی به منظور توانمندسازی راهیاران شهرستانی فارس و شبکه شریکه الامام با سخنرانی حجت الاسلام میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت در شیراز برگزار شد.

ارائه مدل توانمندسازی امام توسط راهیار، کارگاه توانمندسازی راهیاران شبکه شریکه الامام و روش حل مسئله بخش های مختلف این نشست آموزشی را تشکیل می دهد.

مدیر عامل بنیاد هدایت هدف از برگزاری این نشست را توانمند سازی امامان و ارائه نکات توجیهی در جهت به میدان آوردن همسران امامان در محلات و مساجد دانست وگفت: در شرح مهرواره اوج به خوبی به این مهم و اهمیت مسجد و امامت اشاره شده است که یکی از اهداف اصلی در این طرح آموزش توانمندسازی امامان و همسران آنها در حل مسائل و مشکلات مردم و ارائه تجربیات به دیگران است.

وی در باب اهمیت مسجد و موضوع مرتبط با آن« یعنی امامت» گفت: امامت آن ریسمان محکم و آن سلسه ولایتی است که به آسمان وصل می‌شود و مسجد محل تلاقی این ولایت طولی و عرضی است و هر چقدر امام ما بتواند این نور ولایت را در خودش ساطع کند و محل جریان ولایت الهی باشد و محور باشد، مانند مویرگ ها در بدن انسان عمل خواهد کرد که نقشی اساسی و حیاتی دارد.

مدیرعامل بنیاد هدایت در ادامه تاکید کرد: اگه امامت لایه واسط بین امام جامعه و وصل به ( ولایت فقیه ) نباشد آن تکه ممکن است از جامعه جداشود و بمیرد. امامت محل تلاقی طولی و عرضی است و محور توحید در محله است که قلوب مردم با موضوع امام و محله به هم نزدیک می‌شود.

حجت‌الاسلام میرمحمدیان بیان داشت: خداوند لطف کرده و وظیفه ای به گردن ما گذاشته که درباره مساجد و امامت تلاش بکنیم که بتوانیم همه ابزارهای لازم را به‌کار بگیریم برای اینکه مسجد و امام محور باشند ومردم به مسجدی بشوند و پر شور بشوند و محل رفع حوائج دنیا و آخرت بشوند که تلاقی محل دنیا و آخرت مسجد و امامت آن روحی است که به این مسجد تابیده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ارتقاء جایگاه مسجد و امامت در بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی در دستور کار است که با اجرای طرح های مختلف از جمله مهرواره همدل و «اوج» می توان در این مسیر با برگزاری نشست های، دوره های آموزشی و گعده ها به اهداف مورد نظر دست یافت.

حجت الاسلام میر محمدیان در پایان ضمن یاد آور شد: در بعضی از استان ها همسران امامان به‌عنوان شریکه‌الراهیار در بخش بانوان فعال شده اند. که با این مسئله مهم قصد داریم نهصت خدمت‌رسانی ومواسات به مردم و نیازمندان برای امامان همانند اقامه نماز شود تا در ذهن خود همواره به‌عنوان یک برنامه ثابت به آن توجه نماید.

گفتنی است این نشست به صورت سه روزه طراحی شده است که برنامه دو روز پایانی آن به سرکشی از امامان و گعده های آن ها اختصاص دارد.

در دیگر رسانه‌ها ببینید:

وب سایت تبلیغات اسلامی

 

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!