نگاهی به برنامه های مسجد حضرت ابوالفضل(ع) سده لنجان؛

از برگزاری کلاس های کامپیوتر تا ارائه مشاوره حقوقی و خانواده

از برگزاری کلاس های کامپیوتر تا ارائه مشاوره حقوقی و خانواده
رضا رفیعی‌مهر
0
۰۲ آذر ۱۴۰۰

حجت الاسلام حیدری ضمن بیان برنامه های فرهنگی مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان سده لنجان گفت: آموزش کامپیوتر، ارائه مشاوره حقوقی و خانوادگی و مقابله با آسیب های اجتماعی بخشی از فعالیت های این مسجد است.

حجت الاسلام روح الله حیدری امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در سده لنجان از توابع استان اصفهان و شرکت کننده مهرواره اوج در گفت و گو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، با اشاره به فعالیت های خود اظهار داشت: از سال ۹۰ وارد همکاری با سازمان تبلیغات شده ام و در مناطق مختلف روحانی مستقر بودم و سه سال است در شهرستان سده لنجان به عنوان امام محله فعال حضور دارم.


امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) افزود: در این جا فعالیت ها متفاوت و در زمینه های مختلف شامل بخش فرهنگی، اجتماعی و تربیتی و مقابله با آسیب های اجتماعی و کمک به نیازمندان است.
وی با اشاره به فعالیت های فرهنگی و آموزشی بیان کرد: آموزش و تفسیر قرآن و شرح نهج البلاغه از جمله فعالیت هاست، در این زمینه در تعامل با بنیاد نهج البلاغه خوانی اصفهان هماهنگ شد و تعدادی کتاب در اختیار مردم قرار گرفت.
حجت الاسلام حیدری عنوان کرد: در جهت انس مردم با ادعیه به خصوص حدیث کسا و زیارت جامع کبیره برنامه هایی اجرا شد و با توجه به اینکه صحیفه سجایه تا حدی در انزوا قرار دارد در این جا برنامه‌هایی در معرفی و قرائت آن داریم.
وی تصریح کرد: همچنین در جهت جذب جوانان به سمت مسجد، برنامه هایی در خصوص ورزش و حضور در کتابخانه ها داریم، ضمن اینکه با استفاده از ظرفیت جوانان تحصیل کرده و متخصص کلاس های کامپیوتر نیز برگزار می شود.
امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) ادامه داد: برنامه های مسجد به خوبی توسط مدیر کانون رصد می شود، در کنار برنامه های تفسیر و نهج البلاغه نیز از حضور اساتید مجرب در برنامه های آموزشی و مشاوره و مباحث حقوقی و تربیتی و خانواده ویژه خواهران بهره می‌بریم.
حجت الاسلام حیدری گفت: در برخی حوزه ها قوی تر عمل کرده ایم اما در بخش درمانی هنوز از ظرفیت پزشکان به خوبی بهره نبرده ایم.
وی در مورد دیگر برنامه ها افزود: در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی همراهی خوبی با کلانتری داریم و راهکارهای خوبی در جهت کاهش سرقت و محافظت از اموال ارائه می شود، ضمن اینکه با فرماندهی بسیج نیز تعامل خوبی وجود دارد.
امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل بیان کرد: یکی از بحث های مهم، موضوع همسریابی و جلوگیری از طلاق است و در رابطه با رفع موانع ازدواج، برنامه هایی از سوی بنیاد ازدواج آسان مرکز فرهنگی جواد‌الائمه زرین شهر ارائه می شود.
وی عنوان کرد: متأسفانه جوانان در امر ازدواج بسیار سختگیر هستند؛ در این خصوص نیز مشاوره هایی داریم و در دفاتر مسجد و از طریق یکی از اساتید به نام آقای قاسمی آموزش هایی با موضوع راههای خوشبختی و خانواده ایده ال ارائه می شود اما هنوز وضعیت ایده آل نیست.
حجت الاسلام حیدری اظهار داشت: در زمینه اعتیاد نیز کم کاری شده است، در حال حاضر آقای هاشمی به عنوان یکی از متولیان این امر به طور گسترده و قوی در زمینه مقابله با اعتیاد عمل می کند و ما به دلیل مشغله فعالیت کمتری داریم.
وی در ادامه تصریح کرد: در زمینه توزیع بسته های معیشتی با همت خیرین و سپاه و امام جمعه و هیئت امنا فعالیت هایی انجام شده و ۵ مرحله پس از شیوع کرونا بالغ بر ۵ هزار مورد و در بخش های فرهنگی بیش از ۷۰۰ مورد شامل لوازم التحریر به کمک هیات ها و خیرین توزیع شده است.
امام محله مسجد حضرت ابوالفضل(ع) بیان کرد: همچنین در این مدت کانون توسعه عدالت را راه‌اندازی کردیم و از خیرین نیز دعوت شدند، در این زمینه ۸۰ عضو داریم و حساب هایی در بانک رسالت باز کرده اند و در حدود ۴۰ نفر وام ۵ تا ۸ میلیون تومان در مجموع به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان پرداخت شده است.
وی خاطرنشان کرد: یک سری فعالیت ها نیز همچنان با کمک مرکز خیرین در حال انجام است، همچنین بیشتر فعالیت ها به سمت احیا کردن دفتر مصلحین و خانواده متمرکز شده و جلسات مختلفی در این باره با حضور مسئولین داشته ایم.
حجت الاسلام حیدری اظهار کرد: در حال حاضر روزهای سه شنبه ها و پنجشنبه ها جلساتی برگزار می‌شود و برای اسیب های اجتماعی چون طلاق دوره هایی را برگزار می کنیم.

 

 

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!