مدیرعامل بنیاد هدایت تبیین کرد؛

تشتت، تفرق و شرک ثمره دوری از مسجد

تشتت، تفرق و شرک ثمره دوری از مسجد
رضا رفیعی‌مهر
0
۰۳ آذر ۱۴۰۰

حجت الاسلام میرمحمدیان گفت: مسجد نماد توحید است و هرچقدر مردم بیشتر به این مکان مقدس مراجعه کنند، یعنی مردم از در جه توحیدی بالاتری برخوردارند و هر چقدر کمتر مسجد بیایند یعنی تفرق و تشتت و شرک بیشتر است.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام سید ناصر میرمحمدیان مدیر عامل بنیاد هدایت در جمع راهیاران شهرستان های استان فارس در اداره کل تبلیغات اسلامی با اشاره به اهمیت مسجد و امامت گفت: ما دربنیاد هدایت با دو موضوع سرکار داریم که به تعبیر خودمان «خیرُ موضوعاً» هستند. یکی مسجد و اهمیت مسجد و دیگری موضوع امامت است.

اهمیت مسجد در تمدن اسلامی

مدیرعامل بنیاد هدایت، درباره اهمیت مسجد یاد آور شد: برخی اوقات وقتی می خواهیم درمورد اهمیت مسجد صحبت کنیم، به آیه شریفه « إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلَاهَ وَآتَى الزَّکَاهَ وَلَمْ یَخْشَ إِلَّا اللَّهَ فَعَسَى أُولَئِکَ أَنْ یَکُونُوا مِنَ الْمُهْتَدِینَ، اشاره می کنیم. مسجد آن قدر مهم است که تنها کسانی می توانند مسجد را احیا کنند که همه این ویژگی ها را دارند و در آخر آیه تازه می فرماید “عسی” امید است که اینان رستگار شوند. آیه دیگر نیزدر اهمیت مسجد آیه «خذو زینتکم عند کل مسجد» می باشد.
وی در ادامه مهمترین آیه در اهمیت مسجد را آیه ۱۱۴ بقره دانست و افزود در این آیه می فرماید:« وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّن مَّنَعَ مَسَاجِدَ اللّهِ أَن یُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ» یعنی اگر کسی فقط کمی باعث کم رونق شدن ذکر خدا در مساجد شود، چه کسی از این فرد ظالم تر است؟! پس این موضوع برای خداوند بسیار راهبردی بوده و معلوم می شود در تمدن اسلامی مسجد بسیار مهم است که این گونه آیات مختلف در مورد مساجد داریم و به خصوص توبیخات سنگینی که در مورد کسی که باعث کم شدن ذکر خدا در مسجد شود.
حجت الاسلام میرمحمدیان گفت: سه چیز در قیامت تمثل پیدا می کند و ممکن است شفاعت یا شکایت کند. یکی قرآن است یکی اهل بیت(ع) و یکی مسجد است. مسجد شبیه یک جوان زیبارویی تمثل پیدا می کند و ممکن است از شما شکایت کند.

اهمیت امامت در تمدن اسلامی

مدیر عامل بنیاد هدایت در ادامه جلسه با اشاره به اهمیت امامت ابراز داشت: دومین موضوع که از مسجد هم مهمتر است امامت است. امامت آن ریسمان محکم و آن سلسه ولایتی است که به آسمان وصل می شود.آن نور السماواتی است که در ارض جاری می شود و مسجد محل تلاقی این ولایت طولی و عرضی است.
وی اهمیت نقش امامان را در جریان امامت متذکر شد و افزود: هر چقدر امام ما بتواند در خودش این نور ولایت را ساطع کند و محل جریان ولایت الهی باشد و محور باشد. اگر امامت به عنوان لایه واسط بین ولی فقیه و مردم وجود نداشته باشد آن تکه از جامعه ممکن است بمیرد و از جامعه قطع شود . امام، محل تلاقی ولایت طولی و عرضی است و محور توحید است در جامعه است.
حجت الاسلام میرمحمدیان با اشاره به نقلی از حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بیان کرد: مسجد نماد توحید است و هرچقدر مردم بیشتر به این مکان مقدس مراجعه کنند، یعنی مردم توحید بهتری دارند و هر چقدر کمتر مسجد بیایند یعنی تفرق و تشتت و شرک بیشتر است.

اهمیت همراهی خانواده راهیار و امام در نقشه راهبردی بنیاد هدایت

مدیر عامل بنیاد هدایت همراهی همسران در جریان امامت را دارای اهمیت فراوان توصیف کرد و ابراز داشت: امروز عرصه، عرصه جهاد فرهنگی است. اگر در جهاد اصغر باید پاکباز بود، در عرصه جهاد اکبر هم باید با تمام وجود رفت ، اگر دو روز دیگر پیش امام رضا(ع) رفتیم و دعای زیارت جامعه بخوانیم و بگویم بابی انت و امی و اهلی و مالی، یه لحظه خجالت نکشیم بلکه به گونه ای باشد که بگوییم با کل خانواده و داراییمان به میدان آمدیم.
مدیر عامل بنیاد هدایت با اشاره به ثمرات همراهی خانواده ها خطاب به راهیاران و امامان گفت: همراهی همسران و خانواده می تواند حلاوت و شیرینی جهاد را به شما بچشاند و شما هم می توانید حلاوت جهادتان را با همسرانتان تقسیم کنید. همراهی همسران ثمرات متعدد حتی در بعد دنیایی دارد و هم باعث تقویت روابط خانوادگی و فهم مشترک از اینکه در چه میدانی جهاد درحال انجام است.
وی استفاده از ظرفیت های خانوادگی در عرصه جهادی را از فرصت های طلایی دانست و بیان کرد: اگر ما فقط احساس این را داشته باشیم که یک جا کارمند هستیم، زندگی واقعاً لذتی ندارد. ولی اگر احساس کنیم داریم کار جهادی می کنیم حالا یک پولی هم می‌گیریم ولی در حال تلاش هستیم و به همراه تمام افراد خانواده وارد جهاد شده ایم این زندگی لذت بخش تر است و همه خانواده احساس رشد خواهند کرد.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!