توسط امام محله چراغ آباد میناب صورت گرفت؛

تشکیل کارگروه شناسایی و حل مشکلات محله

تشکیل کارگروه شناسایی و حل مشکلات محله
رضا رفیعی‌مهر
0
۰۴ آذر ۱۴۰۰

حجت الاسلام صالحی نسب گفت: با تشکیل کارگروه اقدام به شناسایی آسیب ها و و مشکلات کردیم و با اقدامات مختلف توانستیم قدم های خوبی در کنترل آسیب های اجتماعی داشته باشیم.
حجت الاسلام محمد صالحی نسب امام محله چراغ آباد جنوبی شهرستان میناب استان هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، در تشریح فعالیت های خود در ایام کرونا عنوان کرد: بسته های معیشتی را طی ۲ مرحله در بین خانواده های نیازمند توزیع کردیم‌که در مرحله اول به ۱۵۰ خانواده و در مرحله دوم تقریبا ۳۰۰ خانواده را پوشش دادیم.
امام محله چراغ آباد جنوبی گفت: علاوه بر توزیع این بسته‌ها بین مردم نیازمند هزینه هایی که توسط اهالی صرف افطاری درماه رمضان و پذیرایی در ماه محرم می شد را به بسته های معیشتی تبدیل کرده و بین نیازمندان توزیع کردیم.
این شکت کننده مهرواره اوج از تشکیل کارگروهی که متشکل از هیئت امنا، دهیار، شورا و جوانان و دانشجویان و فرهنگیان این محل است خبر داد و بیان کرد: کارگروهی تشکیل دادیم و با اعضای این کارگروه ابتدا آسیب ها و مشکلات را شناسایی کرده و موفق شدیم این آسیب ها و مشکلات را تا حدی رفع نماییم به عنوان مثال در زمینه طلاق افراد را به مشاور معرفی کردیم که در این طرح با راهنمایی های صورت گرفته پنج زوج که قصد طلاق داشتند را صلح داده و به کانون گرم خانواده برگرداندیم.
وی در ادامه افزود: در زمینه ترک اعتیاد، تعدادی از معتادین را به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی کردیم که در این طرح ۱۳ نفر از افرادی که به کمپ ها معرفی شده بودند موفق شدند اعتیاد را به طور کامل ترک کرده و به زندگی خود ادامه دهند.
این شرکت کننده مهرواره اوج بخشی از فعالیت خود را رسیدگی به امور مسجد دانست و عنوان کرد: با کمک های مردمی توانستیم حسینیه را تعمیر کرده و مسجد و حسینیه را به سیستم صوتی، موکت و آبسردکن مجهز کنیم.
از دیگر اقدامات حجت الاسلام صالحی نسب تأمین جهیزیه برای زوج های جوان بود که در این باره بیان کرد: با کمک خیرین توانستیم جهیزیه ۷ زوج جوان را تأمین کنیم و تعدادی دیگر را به نهادهای مربوطه معرفی کردیم تا بتوانند از آن طریق جهیزیه را با قیمت پایین تر تهیه کنند.
وی با اشاره به برگزاری کلاسهای آموزشی در مسجد گفت: در مسجد کلاس های قرآن،عقاید و پاسخگویی به مسائل شرعی را برپا می کنیم، وبا آغاز سال تحصیلی نیز باحضور در مدرسه و فعالیت پرورشی در مسجد جلسات گفتمان دینی برگزار کردیم.
وی به تشکیل گروه در فضای مجازی برای نوجوانان و دانش آموزان و عموم مردم اشاره و عنوان کرد: با ایجاد گروه هایی در فضای مجازی برای مخاطبین مختلف و تعداد هر گروه ۱۵۰ نفر سعی کردیم که از این فضا نیز استفاده مناسب داشته باشیم.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!