مدیر عامل بنیاد هدایت:

موفقیت امامان محله، به همراهی و فعالیت تبلیغی همسران آنان بستگی دارد

موفقیت امامان محله، به همراهی و فعالیت تبلیغی همسران آنان بستگی دارد
رضا رفیعی‌مهر
0
۲۹ آبان ۱۴۰۰

حجت‌الاسلام سید ناصر میرمحمدیان با تاکید بر نقش موثر همسران روحانیون در پیشبرد اهداف تبلیغی گفت: موفقیت امامان محله به همراهی همسران آنان بستگی دارد.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، دوره توانمندسازی امامان محله و شریکه الامام، با حضور حجت‌الاسلام سید ناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام جعفرزاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، و امامان محله در مسجد امام حسین (ع) شهرستان مرزی گرمی برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام میرمحمدیان با اشاره به اهمیت احیای مساجد و شبکه امت و امامت، گفت: باید خانواده‌ها و همسران امامان وارد میدان جهاد شده و کمک کنند تا مسیر هموار شود.

مدیرعامل بنیاد هدایت تصریح کرد: انتقال تجربیات، آموزش، هم‌افزایی، تجربه خوانی و توانمندسازی مبلغین و امامان محله از راه‌های ارتقای شبکه امامت است. این جلسات نباید خرج امور کوچک و کم‌ارزش شود، بلکه باید نقطه ایجاد تحولات در جامعه به دست نخبگان باشند؛ کسانی که قرار است چنین تحولاتی را رقم بزنند باید واقعیت‌های جامعه را بشناسند.

وی در پایان سخنان خود مهم‌ترین بخش تحقق تمدن اسلامی بر طبق بیانیه گام دوم را ارتقا حکمرانی دانست و افزود: در این بخش دو لایه داریم لایه اول مردم و لایه دوم دولت است؛ رهبر معظم انقلاب در این بین، لایه‌های میانی را طراحی کرده‌اند که مردم و حکومت را به هم متصل می‌کند و این‌ها کمک می‌کنند حکمرانی ارتقا یابد؛ این لایه همان‌هایی هستند که در مقاطع مختلف به تعبیر رهبر معظم انقلاب آتش به اختیار عمل می‌کنند و رهبری این لایه باید با روحانیون باشد.

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در سخنانی گفت: دشمنان نظام به دنبال نهادینه کردن ناامیدی و یاس در جامعه هستند تا با فریب افکار عمومی و ناکارآمد نشان دادن نظام به اهداف شوم خود دست یابند که راه مقابله با تحریف‌ها، تبیین و روشنگری است و امامان محله به‌عنوان پرچم‌داران کشور باید برای روشنگری و بصیرت افزایی در جامعه تلاش کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، با اشاره به اهمیت طرح «شریکه الامام» اظهار داشت: یکی از آثاری که این طرح دارد صمیمیتی است که با این کار بین امامان و مردم ایجاد می‌شود و ارتباطات مستحکم‌تر خواهد شد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده در پایان با اشاره به این‌که شناسایی محله و ظرفیت‌ها، شناخت آسیب‌ها را از جمله وظایف امامان محله است خاطرنشان کرد: کار باید بر اساس شبکه امامت پیش برود و چیزی مهم‌تر از فهم راهیاری نیست، از این رو لازم است از شیوه‌های سنتی عبور کنیم و به شیوه تربیت برسیم، بعد از شیوه تربیت عبور کرده و به شیوه راهیاری برسیم.

گفتنی است، دوره آموزشی توانمندسازی و مهارت افزایی شهید سیفی با حضور امامان محله و همسران آنها، اساتید مجرب و به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به مدت یک روز در شهرستان گرمی برگزار شد.

در دیگر رسانه ها ببینید:

سازمان تبلیغات اسلامی

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!