دبیر اجرایی مهرواره اوج:

ثبت اطلاعات ۵۱ هزار مسجد در طرح آمایش مساجد/ اطلس فرهنگی مساجد منتشر می‌شود

ثبت اطلاعات ۵۱ هزار مسجد در طرح آمایش مساجد/ اطلس فرهنگی مساجد منتشر می‌شود
مجتبی عظیمی
0
۱۳ آذر ۱۴۰۰

حجت‌الاسلام پشم‌فروش با بیان اینکه اطلاعات مربوط به حدود ۵۱ هزار مسجد تاکنون در طرح آمایش مساجد ثبت شده است، گفت: آمارهای به دست آمده نهایتا در قالب کتاب و اطلس فرهنگی اجتماعی مساجد منتشر می‌شود.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام «محمد پشم‌فروش» با اشاره به اجرای طرح آمایش مساجد، اظهار کرد: اطلاعات مربوط به حدود ۵۱ هزار مسجد تا کنون در این طرح ثبت شده است؛ هفت هشت استان بالای ۹۰ درصد تا نزدیک به ۱۰۰ درصد از اطلاعات مساجدشان و در برخی استان بین ۶۰ تا ۸۰ درصد اطلاعات مساجد در این طرح ثبت شده اند.

دبیر اجرایی مهرواره اوج ادامه داد: ما این آمار را با آمارهای سال ۹۵ مقایسه می کنیم و درصدبندی ها نسبت به آن زمان است، چون در آن زمان برخی آمارها همراه با ایراد ارائه شده برای مثال صرف اختصاص زمین به ساخت مساجد و بدون بنا در محاسبات ذکر شده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح آمایش مساجد تا پایان آذرماه ادامه دارد، گفت: چند مؤلفه برای ثبت اطلاعات مساجد در این طرح مدنظر است، از قبیل: فیزیک مساجد اینکه آیا مسجد بنای مقاوم و اصطلاحا روپایی دارد یا نه، نیمه ساز است یا تکمیل شده، سالن اجتماعات، کانون فرهنگی هنری، خانه عالم دارد یا نه؟.

حجت الاسلام پشم‌فروش ادامه داد: فعالیت هایی همچون برپایی نماز جماعت، برگزاری مراسم های مذهبی، اجرای برنامه های بیرون از مسجد و سطح و کیفیت فعالیت امام جماعت از دیگر مؤلفه هایی است که بر اساس آنها مساجد آمایش می شوند.

وی درباره خروجی اجرای این طرح بیان کرد: آمار به دست آمده برای راستی‌آزمایی و بررسی به موسسه ای ملی واگذار می شود تا نهایتا اطلاعات تایید شده در قالب کتاب و اطلس فرهنگی اجتماعی مساجد منتشر شود و به عنوان داده تحلیلی آماری مورد استفاده قرار بگیرد و نواقص و کاستی ها برطرف و نقاط قوت مساجد تقویت شود.

در دیگر رسانه ها:
خبرگزاری شبستان

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!