اقدامات امام جماعت مسجد صاحب الزمان اسفراین؛

از رسیدگی به نیازهای معیشتی و درمانی تا ایجاد اشتغال

از رسیدگی به نیازهای معیشتی و درمانی تا ایجاد اشتغال
حسین فلاح مراد
0
۱۴ آذر ۱۴۰۰

حجت الاسلام رضاپور با خدمات گوناگون به یاری نیازمندان محله خود پرداخته و از سوی دیگر با برگزاری کلاس های آموزشی در مسیر ایجاد اشتغال قدم های خوبی برداشته است.
به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام علی رضاپور امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) شهر اسفراین مدت ۳ سال است در این مسجد فعالیت دارد.
او در ایام کرونا توانسته است با شناسایی خانواده های نیازمند در محلات مختلف ۳۵ مرحله بسته های معیشتی را به طور نوبتی میان آن ها تقسیم کند. همچنین با آغاز سال تحصیلی بسته های لوازم تحریر را بین دانش آموزان بی بضاعت توزیع کرده است.
حجت الاسلام رضاپور باتوجه به وجود کرونا و تعطیلی مدارس برای تقویت بنیه علمی دانش آموزان محله اقدام به برگزاری کلاس های فوق برنامه و تابستانی برای دانش آموزان در مقطع ابتدایی و متوسطه کرده است.
دغدغه اجتماعی امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) باعث شد کارهایی در راستای خدمات رفاهی و اجتماعی برای اهالی این شهر انجام دهد؛ دعوت از گروه جهادی دندانپزشکی از جمله این کارها بود که در یک روز برای ۱۰۰ نفر از افراد بی بضاعت خدمات دندانپزشکی و ترمیم انجام دادند.
برگزاری کلاس مشاوره برای خانواده های بی بضاعت با هدف شناسایی و حل مشکلات اجتماعی افراد و مشاوره به جوانانی که شرایط ازدواج دارند و به هر دلیلی امکان آن فراهم نیست نیز از دیگر اقدامات وی می باشد.
این شرکت کننده مهرواره اوج، اقداماتی دیگر مانند برگزاری کلاس آموزش کاشت قارچ، شناسایی افراد نخبه و معرفی به ادارات مورد نظر و هماهنگی های لازم برای دریافت وام ۱۰ تا ۲۰ میلیونی برای اشتغالزایی داشته است.
حجت الاسلام رضاپور همچنین با همراهی دو نانوایی به نیازمندان نان رایگان ارائه می‌دهد و علاوه بر آن با سوپرمارکت‌های محلات نیز قرارداد بسته تا نیازمندان بتوانند ماهیانه تا سقف ۱۰۰ هزارتومان مواد غذایی مورد نیاز خود را خریداری کنند.
این روحانی دلسوز در مسیر انجام امور خیرخواهانه، با دانشکده علوم پزشکی هماهنگی انجام داده تا پزشکان به نیازمندان مشاوره پزشکی ارائه دهند.
او که در زمینه پیشگیری از طلاق نیز فعالیت دارد برای تأمین جهیزیه برای زوجین کم برخوردار رایزنی هایی با مؤسسات مربوطه داشته و توانسته جهیزیه برای ۷ زوج جوان را از این طریق تأمین نماید.
این روحانی پرتلاش با همکاری گروه جهادی طی ۲ مرحله لوازم خانگی نیازمندان را به طور رایگان تعمیر کرده اند. برگزاری اردوهای تفریحی زیارتی برای آقایان، بانوان و نوجوانان در چند مرحله و اعزام به اردوی زیارتی مشهد مقدس و امامزاده های داخل شهر نیز حاصل همکاری های حجت الاسلام رضاپور با گروه جهادی مسجد می باشد.
همزمان با آغاز مهرواره اوج و در راستای لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب نسبت به ارتقای خدمت رسانی مساجد، حجت الاسلام رضاپور با تشکیل هیئت اندیشه ورز مهرواره اوج با همکاری پایگاه بسیج، مرکز نیکوکاری و هیئت امنا مسجد تصمیم به خدمات رسانی به مردم بر اساس نیازهای آن ها گرفت.

 

 

 

 

 

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!