در نشست هم اندیشی همسنگران بنیاد هدایت تبیین شد؛

جایگاه شریکه الامام و بررسی ابهاماتی پیرامون نحوه همکاری او با امام

جایگاه شریکه الامام و بررسی ابهاماتی پیرامون نحوه همکاری او با امام
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۵ آذر ۱۴۰۰

حجت الاسلام میرمحمدیان گفت: قبل از هر کاری باید شأن اجتماعی زن و اصل فعالیت اجتماعی او تعیین تکلیف شود و در ادامه به ابهامات در زمینه نحوه همکاری و همراهی او با امام پاسخ داده شود.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، نشست هم اندیشی با موضوع شبکه شریکه الامام امروز با حضور حجت الاسلام میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت، معاونان، راهیاران منطقه‌ای و جمعی از همسنگران و نیروهای ستادی این مجموعه برگزار شد.

حجت الاسلام میرمحمدیان در این نشست ضمن پرداختن به نقش همسران امامان بیان داشت: باید با هم اندیشی به این سؤالات و ابهامات در حوزه شریکه الامام پرداخته شود که همسر امام چه جایگاهی دارد؟ چه کارکردی می تواند داشته باشد؟ آسیب های فعالیت شریکه الامام چیست؟ و سؤالات دیگری که در این زمینه ممکن است مطرح شود.
مدیرعامل بنیاد هدایت تأکید کرد: قبل از هر کاری باید شأن اجتماعی زن و اصل فعالیت او در عرصه اجتماع تعیین تکلیف شود سپس به همراهی او با امام بپردازیم و مشخص کنیم که شریکه الامام یک منشی صرف است برای امام یا کنشگر اجتماعی و یا چشم و گوش امام در عرصه هایی که امام نمی تواند به آن ها ورود کند.
وی تصریح کرد: باید برای سطح توقع از شریکه الامام کف و سقفی مشخص شود؛ برخی نقش ها نظیر الگو بودن را نمی شود از همسر امام سلب کرد و ذاتی او است اما مدیر بودن و همدل بودن با امام برای او عرضی است.حجت الاسلام میرمحمدیان با اشاره به شرایط موجود برای حضور زنان در اجتماع و تزاحم با نقش مادری آن ها گفت: در شرایط غیرجنگی سربازها هم به جنگ نمی روند اما در شرایط جنگی، کشاورز هم از تراکتور خود پیاده و عازم جبهه می شود؛ باید ببینیم شرایط اجتماعی ما جنگی است یا خیر؛ در شرایط معمولی هیچ مادری فرزند خود را فدا نمی کند.
در این نشست حضار دیدگاه خود در خصوص ضرورت همکاری و همراهی شریکه الامام با امامان را بیان و بر لزوم توانمندسازی آنان تأکید کردند.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!