مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل خبر داد؛

ثبت اطلاعات ۱۸۰۰ مسجد استان اردبیل در «مهرواره اوج»

ثبت اطلاعات ۱۸۰۰ مسجد استان اردبیل در «مهرواره اوج»
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۵ آذر ۱۴۰۰

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده از اجرای گسترده طرح مهرواره اوج در اردبیل خبر داد و گفت: مشخصات ۱۸۰۰ مسجد استان اردبیل در مهرواره اوج در سامانه بیرق ثبت شد.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل شعار اصلی مهرواره اوج را «تعالی شبکه امامت» عنوان کرد و اظهار داشت: هدف از مهرواره اوج، تبدیل امامان مساجد از سطح یک پیش‌نماز، به امام محله است تا در محله خود مرجع فعالیت‌های مختلف بوده و برای حل مسائل مادی، معنوی، اخلاقی و تربیتی مردم در موضوعات خانوادگی، آسیب‌های اجتماعی، سلامت، امنیت و حقوقی پیشقدم باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به ثبت اطلاعات ۱۸۰۰ مسجد در سامانه بیرق اشاره کرد و افزود: همزمان با شروع مهرواره اوج در کشور، در استان اردبیل نیز از اول مهر فعالیت در این مهرواره آغازشده و در راستای عمل به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج مواسات و همدلی با موضوع مساجد، ۱۸۰۰ مسجد از بین ۲۰۰۰ مسجد استان اردبیل در سامانه بیرق ثبت اطلاعات شدند.

وی از همکاری ۲۵۰ روحانی استان اردبیل در اجرای مهرواره اوج خبر داد و گفت: در اردبیل ۲۵۰ نفر از روحانیون اعم از امامان محله و روستا از بین ۶۰۰ روحانی فعال، لبیک خود را در سامانه بیرق ثبت کردند و در گام سوم مهرواره، امامان محله و روستا به صورت تخصصی در زمینه آشنایی با مدل امامت در محله و آشنایی با روش حل مسئله و راه‌حل یابی دوره‌های تخصصی را گذرانده و توانمندی لازم را کسب کردند.

وی افزود: حدود ۵۰۰ مسئله در ۲۵ دسته در استان اردبیل احصا شده که روحانیون فعال در مهرواره اوج بعد از ثبت مسائل به کمک مردم محله، راهکارهای مناسب را انتخاب کرده و در میدان عملی خواهند کرد و از بین امامان محله، افرادی که در شناسایی مسئله و انتخاب راهکارها به درستی عمل کنند به‌عنوان برترین‌های شهرستانی و استانی انتخاب‌شده و به مرحله ملی معرفی خواهند شد که در هر مرحله از آثار برتر تجلیل خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به نحوه اجرای مهرواره‌های همدل و اوج اشاره کرد و گفت: رفع مشکلات محلات و رسیدگی به مسائل و نیازمندی‌های مردم هدف اصلی مهرواره‌های همدل و اوج است با این تفاوت که شرکت در مهرواره محله همدل برای عموم کنشگران فرهنگی آزاد بوده ولی در مهرواره اوج فقط روحانیون محل با موضوع فعالیت در مساجد می‌توانند شرکت کنند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده تأکید کرد: از تمامی روحانیون استان دعوت به عمل می‌آید تا در گام چهارم مهرواره ثبت‌نام کنند تا فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج مواسات و همدلی در محلات بیش‌ازپیش محقق شود.

در دیگر رسانه‌ها ببینید:

سازمان تبلیغات اسلامی

خبرگزاری مهر

خبرگزاری ایکنا

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!