با حضور مدیرعامل بنیاد هدایت و مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد؛

نشست توانمندسازی شبکه شریکه الامام در گلستان+فیلم

نشست توانمندسازی شبکه شریکه الامام در گلستان+فیلم
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۷ آذر ۱۴۰۰

نشست توانمند سازی شبکه شریکه الامام با حضور حجت الاسلام گرزین، مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان و مدیرعامل بنیاد هدایت برگزار شد.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام ناصر میرمحمدیان ظهر امروز در حاشیه برگزاری دوره توانمندسازی همسران امامان مسجد در استان اظهار داشت: ما به دنبال این هستیم تا اثر امام مساجد به محلات تسری پیدا کند و کنش‌های فرهنگی و اجتماعی معنادار و موثری شکل بگیرد.

وی گفت: در کنار این موضوع، طرح ارتقای همسران امامان مساجد نیز طراحی شده و در تلاش هستیم تا این حرکت را در کشور آغاز کنیم، قرار است در این طرح همسران امامان مساجد توانمند شوند و بخشی از نهاد امامت باشند. برای اینکه این اتفاق رخ دهد نیاز به یکسری راهبر داریم که این افراد هم باید آموزش ببینند.

مدیرعامل بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: با ایجاد این شبکه به دنبال این هستیم که جهاد عمومی را برای پای کار آوردن مردم در مسائل فرهنگی و اجتماعی شکل دهیم.

وی با بیان اینکه نگاه مادی به مقوله فرهنگ آن را تبدیل به موضوعی تزئینی می‌کند، گفت: اگر فرهنگ را مانند هوا ببینیم بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد اما فرهنگ را جدا کردیم و گوشه‌ای قرار دادیم در صورتی که رهبر انقلاب در جلسه تحلیف دولت سیزدهم به مقوله فرهنگ تأکید ویژه کردند. اگر بپذیریم که بسیاری از مسائل و مشکلات ما با فرهنگ حل شود، آن نگاه تزئینی نیز از بین خواهد رفت.

 

حجت‌الاسلام میرمحمدیان گفت: ما به دنبال ارتقای جایگاه امامان مساجد هستیم و این کار را در دو سه سال اخیر در سازمان تبلیغات اسلامی دنبال کرده‌ایم. طرح توانمندسازی همسران امامان مساجد هم یک دوره‌ای در سازمان پیگیری شد که پس از یک وقفه، دوباره از سر گرفته شد.

وی بیان داشت: ما در کشور نزدیک ۲۵ هزار امام مسجد داریم اما اینکه در موضوعات محلات اثرگذاری داشته باشند، در شرایط خیلی سخت گیرانه تعداد این افراد شاید ۵۰ نفر باشد و اگر این دایره را بسط بدهیم تعداد امامان مسجدی که اثرگذاری حداقلی در محلات دارند به ۳ تا ۴ هزار نفر خواهد رسید و اغلب امامان مسجد به اقامه نماز، عبادت و روضه خوانی و اقدامات فرهنگی مشغول هستند.

حجت‌الاسلام میرمحمدیان با اشاره سند نقشه مهندسی کشور گفت: قرار است ذیل این سند بالادستی، اسنادی تهیه شود که یکی از آن سند ملی مسجد بوده که حدود یکسالی است در حال کار هستند و تاکنون ۸ لایه ویرایش خورده است و باید ارتقا پیدا کند. موضوع بازآرایی فرهنگی و انقلابی نیز در دو سه ماه اخیر مورد توجه قرار گرفته است.

ضرورت آگاهی بخشی به زنان پیرامون نقش‌ خود در خانواده و اجتماع

مریم زادقاسمی، عضو دفتر بانوان بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی کشور در این نشست گفت: زنان محور اصلی خانواده در جامعه هستند و نقش مادری یکی از مهمترین، سازنده‌ترین و ارزشمندترین نقش‌‌های زنان است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین، سازنده‌ترین و ارزشمندترین نقش‌هایی که زن می‌تواند ایفا کند، نقش مادری و همسری است که در آموزه‌های دینی بسیار ارزشمند است، تصریح کرد: زن در خانواده می‌تواند در موقعیت و جایگاه‌های مختلف، ایفای نقش کند و تأثیرگذار باشد، بنابراین ضروری است که از جایگاه خود و نقش‌هایی که می‌تواند در حوزه روابط خانوادگی ایفا کند آگاهی داشته باشد تا با علم به این موضوع بتواند در جهت سامان دادن به خانواده و روابط خانوادگی حاکم استفاده کنند.

عضو دفتر بانوان بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به نقش زن در خانواده و جامعه، اظهار داشت: با توجه به مسئولیت خانوادگی زن، نباید مسئولیت اجتماعی از دوش او برداشته شود، اما مسئولیت‌های خانوادگی مقدم هستند؛ بنابراین زنان با حفظ سمت مسئولیت خانوادگی خود می‌توانند مسئولیت‌های اجتماعی مؤثری در جامعه داشته باشد.

در دیگر رسانه‌ها ببینید:

تسنیم

خبرگزاری صدا و سیما

خبرگزاری ایکنا

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!