مدیرعامل بنیاد هدایت:

همسران روحانیون در جامعه بهتر نقش‌آفرینی کنند

همسران روحانیون در جامعه بهتر نقش‌آفرینی کنند
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۷ آذر ۱۴۰۰

حجت الاسلام میرمحمدیان گفت: باید همسران روحانیون توانمند شوند تا بتوانند در جامعه بهتر نقش‌آفرینی کنند همسران امامان نباید تنها نقش تبعی داشته باشد واقعا در نهاد امامت باید خودش را شریک بداند.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام سیدناصر میرمحمدیان ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی «شریکه الامام با محوریت «توانمندسازی بانوان در محیط پیرامون» که در سالن ولایت اداره‌کل تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد، اظهار کرد: مسیر امامت در جامعه باید تقویت شود و در این راستا نقش همسران روحانیون بسیار مهم و کلیدی است.

وی با بیان اینکه شعار بنیاد هدایت«تعالی شبکه امامت» است، تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که شبکه امامان محله‌ها، روستاها و حاشیه شهرها را تقویت کنیم در حقیقت دایره اثر روحانیون از مسجد به محله گسترش پیدا کند.

به دنبال این هستیم علاوه بر حضور امامان مساجد، همسران آنها را وارد میدان کنیم

قائم مقام معاون فرهنگی تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی ابراز کرد: برای آنکه این مسیر تقویت شود نیاز به یاری همسران روحانیون داریم در این راستا طرح ارتقای همسران امامان مساجد را به عنوان طرح «شریکه الامام» طراحی کردیم سپس استان به استان و شهر به شهر حضور پیدا کرده و به آموزش و توانمندسازی این افراد پرداخته ایم که این کار همچنان ادامه دارد.

میرمحمدیان بر لزوم توانمندسازی همسران روحانیون در جامعه تاکید و خاطرنشان کرد: باید همسران روحانیون توانمند شوند تا بتوانند در جامعه بهتر نقش‌آفرینی کنند همسران امامان نباید تنها نقش تبعی داشته باشد واقعا در نهاد امامت باید خودش را شریک بداند.

وی یادآور شد: نیاز است کسانی نقش راهبردی همسران روحانیون در جامعه را بر عهده بگیرند شبکه ما به دنبال این است که علاوه بر حضور امامان مساجد همسران آنها را وارد میدان کند.

مدیرعامل بنیاد هدایت اذعان کرد: این جهاد عمومی برای پای کار آوردن مردم و محوری کردن امامان در محله‌ها انجام می‌شود.

میرمحمدیان در خصوص وضعیت فرهنگ در کشور گفت: یک نگاه نامناسبی به فرهنگ داشتیم که متأثر از نگاه ماده‌محور و یا مادی‌گرایانه ما است هرجایی که نگاه مادی تقویت شود نگاه فرهنگ تضعیف می‌شود؛ به فرموده رهبر معظم انقلاب«مدظله العالی» فرهنگ مانند «هوا» است که هر موجود زنده‌ای برای زندگی کردن به آن نیاز دارد.

وی افزود: مشکل ما این است که فرهنگ را از دیگر مسائل جدا کرده و آن را یک گوشه رها کردیم مسئله‌های اقتصادی مهم است اما ریشه خیلی از مسائل اقتصادی در فرهنگ یافت می‌شود اگر باور کنیم مسئله عمده ما حتی در حوزه اقتصاد و مابقی حوزه‌ها در فرهنگ است آن وقت شاهد گوشه‌گیری فرهنگ در جامعه نخواهیم بود.

قائم مقام معاون فرهنگی تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه مسجد مرکز تلاقی دنیا و آخرت است، تصریح کرد: مسجد محل تعمیر دل و حل مسائل دنیوی مردم است.

میرمحمدیان با بیان اینکه حدود دو الی سه سالی است که ارتقای امامان مسجد به صورت جدی در سازمان تبلیغات اسلامی در دستور کار قرار گرفته، ابراز کرد: در سطح کشور حدود ۲۵ هزار امام مسجد داریم که باید بیشتر به کارهای فرهنگی می‌پردازند.

وی افزود: ذیل سند نقشه مهندسی فرهنگی کشور یکسری اسناد قرار است، تولید شود و سند ملی مسجد یکی از آنهاست و تدوین آن نیز بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی گذاشته شد؛ سازمان نیز این کار را به بنیاد هدایت واگذار کرد و حدود یکسال است که به صورت جدی روی این موضوع فعالیت می‌کنیم.

سونامی ناباروری در کشور وارد می‌شود/ اگر روند کاهش جمعیت به همین روال پیش برود تا سال ۱۴۰۵ جزو یازده کشور پیر دنیا خواهیم بود

حجت‌الاسلام وافی «عضو شورای راهبردی گفتمان جمعیت کشور» در بخش دیگری از این نشست با گلایه از کمبود فرزندآوری در جامعه تصریح کرد: در دهه ۱۴۰۰ با یک سونامی ناباروری در کشور مواجه خواهیم شد متأسفانه از هر پنج دختری که در کشور ازدواج می‌کنند یک نفر می‌تواند فرزند بیاورد و سه پنجم دخترانی که احتمالا هنوز ازدواج نکردند چه طرح می‌توانند جور افزایش جمعیت کشور را به دوش بکشند.

وی ابراز کرد: اگر روند کاهش جمعیت در کشور ایران به همین روال پیش برود تا سال ۱۴۰۵ جزو یازده کشور پیر دنیا خواهیم بود که بسیار وحشتناک است.

عضو شورای راهبردی گفتمان جمعیت کشور اظهار کرد: براساس گفته‌های مسؤولان اگر کشور ایران تا سال ۱۴۰۵ نتواند به ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار فرزندآوری برسد در تله جمعیتی خواهیم افتاد که می‌طلبد در این راستا به صورت جدی به این موضوع رسیدگی شود.

وافی با بیان اینکه یکی از عوامل کاهش فرزندآوری ترس از تربیت و مشکلات اقتصادی است، افزود: بنده ۲۵ سال است که ازدواج کردم و سیزدهمین بچه‌ام در دو ماه گذشته به دنیا آمد و هنوز هم دوست دارم فرزند بیاورم.

وی با اشاره به اینکه ۳ میلیون و ۲۶۰ هزار خانم بالای ۳۲ سال در ایران هنوز ازدواج نکردند، ابراز کرد: باید نظام ارزش‌گذاری مردم را عوض کنیم.

زن در حاشیه تاریخ نیست/ زن در بطن حوادث تاریخی قرار دارد

عضو دفتر بانوان بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی در این نشست ابراز کرد: زن در حاشیه تاریخ نیست زن در بطن حوادث مهم تاریخی قرار دارد و حضرت زینب (س) نشان داد می‌توان حجب و حیای زنانه را به عزت مجاهدانه تبدیل کرد.

مریم زادقاسم در خصوص نقش‌های مهم زن در جامعه تصریح کرد: مادر بودن، همسر بودن و تربیت فرزندان از مهمترین نقش زنان در جامعه است ممکن است هنگامی که در خیابان راه می‌رویم مردم طور دیگری به ما نگاه می‌کنند ما در زمین بازی روزگار می‌توانیم نقش‌آفرین باشیم. زن آقا بودن یک نقش متفاوت است که باید این موضوع را به مسیر سعادت تبدیل کنیم.

وی افزود: هنگامی که به سلبریتی و بازیگرها توجه می‌شود، اذیت ها و محدویت هایی برای آنها دارد اما با این حال آنها از شهرت‌شان استفاده می‌کنند؛ شما طلبه‌ها نیز باید از فرصتی که دارید حتی برای انتقال یک موضوع کوچک در جامعه استفاده کنید.

عضو دفتر بانوان بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: رسالت اصلی بنیاد هدایت، توانمندسازی شبکه امامت است.

در دیگر رسانه‌ها ببینید:

فارس

ایکنا

 

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!