راهیار بنیاد هدایت در قزوین مطرح کرد؛

روایت زیبایی‌ها و دشواری‌های راهیاری/ فعالیت ۱۷ پایگاه فرهنگی اجتماعی در قزوین

روایت زیبایی‌ها و دشواری‌های راهیاری/ فعالیت ۱۷ پایگاه فرهنگی اجتماعی در قزوین
رضا رفیعی‌مهر
0
۲۱ آذر ۱۴۰۰

حجت الاسلام محمدی ضمن بیان دشواری ها و زیبایی های کار راهیاری گفت: ۱۷ پایگاه اجتماعی در استان قزوین فعالیت می کنند و بنا داریم این تعداد را به عدد ۵۰ برسانیم

حجت الاسلام محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، ضمن معرفی خود اظهار داشت: متولد شهرستان طارم در زنجان و دارای دو فرزند هستم، تحصیلات کلاسیک خود را در طارم به اتمام رساندم و برای سطح ۲ در قزوین حضور پیدا کردم.
وی بیان کرد: سال ۸۱ به عنوان طلبه دروس حوزوی را آغاز کردم و سطح ۲ را در استان قم به پایان رساندم و در سال ۸۸ به عنوان روحانی طرح هجرت در یکی از شهرستان ها مشغول به کار شدم.
راهیار استان قزوین همچنین در مورد سوابق کاری اجرایی خود افزود: در همان زمان نیز به عنوان مسئول طرح صالحین شهرستان آبیک در قزوین انتخاب شدم و ۸ سال به عنوان مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر، یک سال طارم و یک سال خرم دره خدمت کردم.
وی تصریح کرد: در نهایت با توجه به شناختی که از شهرستان قزوین داشتم انتقالی گرفتم و در قزوین پیرامون موضوع ساماندهی اعزام مبلغین مشغول به کار شدم. یک سال و نیم است راهیار بنیاد هدایت در استان قزوین هستم و همسرم به عنوان شریکه الامام فارغ التحصیل حوزه و مدیر حوزه خواهران مشغول به خدمت است و به زودی تمام وقت در راهیاری به فعالیت می پردازد.
حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: احساس می کنم رسالت سازمان تبلیغات، بحث ساماندهی امور مبلغین است، بنده با چنین نگرشی به وارد عرصه راهیاری شدم.
راهیار استان قزوین گفت: در اولین تجربه ام بعد از جذب در سرچشمه تهران برنامه ای را برگزار کردیم، در این باره توانمندسازی امامان روستا و پایگاه ها اهمیت زیادی در تحقق اهداف دارد.
وی افزود: وقتی طرح تبیین شد من با توجه به اینکه چه در بنیاد هدایت باشم یا نباشم و رسالت خود را ساماندهی مبلغین می‌دانم، در بنیاد نیز این موضوع را پیگیری می کنم و تاکنون توانسته ام مطالبات دوستان را در مرکز جوابگو باشیم.
حجت الاسلام محمدی بیان کرد: برای اولین بار اداره راهیاری را راه اندازی کردیم و در آن موضوع شریکه الامام و مبلغات و امورات امامان محلات و پایگاه اجتماعی و کارگروه تولید محتوا و اعزام مبلغ به روستاها را مورد توجه قرار داده ایم که در مجموع زیر نظر راهیاری تهران انجام می شود.
وی ادامه داد: بنیاد هدایت استان قزوین سهمیه ای را شامل ۱۰ امام را در نظر گرفته که ما ۷ مورد بیشتر از سهمیه جذب کرده ایم و ۱۷ پایگاه فرهنگی اجتماعی داریم و قرار است با توانمندسازی به ۵۰ پایگاه برسانیم.
راهیار استان قزوین عنوان عنوان کرد: در سال جاری ۱۰ امام محله و امام جمعه را جذب کره ایم و یک رصد ارزیابی در سامانه بیرق انجام شد، ضمن اینکه ۱۰ مورد امام روستا جذب کردیم.
حجت الاسلام محمدی با اشاره به آسیب های اجتماعی در استان خاطرنشان کرد: با مدیر کل بانوان استانداری جلسه ای برگزار شد و ۱۷۰ میلیون تومان برای کاهش آسیب های اجتماعی برای امامان پایگاه ها در نظر گرفتند، همچنین دو دوره توانمندسازی با حضور اساتید برجسته قم برگزار شد و در محلات ۱۷ گانه کلاس مشاوره توانمند سازی امامان روستا و پایگاه ها در ۴۵ جلسه برگزار شد.
وی گفت: بنده به جای پشت میز نشینی به شهرستان ها سر می زنم، یکی از شیرینی ها در این سفرها این است که امامان می گفتند گاهی چند سال یک بار نیز کسی به آن ها سری نمی زد ولی در چند ماه از همه آن ها سرکشی کردیم.
حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: در کنار این زیبایی ها و نقاط قوت نیز نقاط ضعفی وجود دارد و وقتی می بینیم خانواده ها در سختی هستند به خصوص زندگی در روستا برای فرزندان سخت است و با مشکلاتی روبرو هستیم و بعضا از جانب خانواده ها گلایه هایی وجود دارد این نیز جز تلخی هاست و کاری از دست ما بر نمی آید.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!