با همت امام محله دزج رقم خورد؛

از تعمیر خانه‌های مددجویان تا راه اندازی کارگاه خیاطی

از تعمیر خانه‌های مددجویان تا راه اندازی کارگاه خیاطی
رضا رفیعی‌مهر
0
۲۱ آذر ۱۴۰۰

حجت الاسلام باقی آهنگرانی امام شهر دزج در کنار همنشینی و همدلی با مردم با همکاری سپاه توانسته است کارگاه خیاطی با ۱۰ چرخ صنعتی را راه اندازی و زمینه آموزش و اشتغال بانوان را فراهم کند. 

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام فرج باقی آهنگرانی امام محله شهر دزج از توابع شهرستان قروه کردستان و از فعالان طرح ۳۱۳ است.
این امام محله در خصوص اجرای فرایند طرح ۳۱۳ و معرفی ۵ خانواده به خود می گوید: با معرفی این خانواده در بدو امر شروع به مسئله یابی کردیم تا با مشکلات خانواده ها آشنا شویم.
حجت الاسلام باقی آهنگرانی تعمیر و تأمین مسکن، اعتیاد، مشکلات حقوقی و مسائل معیشتی را از جمله گرفتاری هایی می داند که خانواده های تحت پوشش با آن درگیر هستند و تلاش می کند تا حد امکان از این مشکلات و مسائل آن ها بکاهد.
این امام محله در این خصوص می گوید: منازل برخی از این خانواده نیازمند تعمیرات بود که با کمک خیرین و کمیته امداد تا حدی این مشکلات برطرف شد. بسته ارزاق نیز با کمک خیرین تهیه و بین آن ها توزیع کردیم. برای رفع نیازهای ضروری آن ها هم تلاش کردیم از ظرفیت وام کارگشایی بهره ببریم.
از دیگر اقدامات حجت الاسلام باقی آهنگرانی راه اندازی کارگاه خیاطی است. ۱۰ چرخ خیاطی صنعتی از طرف سپاه در اختیار ایشان قرار گرفته است و پس از آموزش دیدن تعدادی از بانوان همگی مشغول کار در کارگاه شده اند. با این حال به گفته وی مشکلاتی وجود دارد و کارگاه نیازمند کمک مالی است.
وی طرح ۳۱۳ را خوب ارزیابی می کند و می گوید: همین اینکه خانواده ها ما را محرم می دانند و با ما درد دل می کنند بسیار ارزشمند است و این سبب می شود تا آن ها امیدوار شوند. مشکلاتی وجود دارد و نیازمند همکاری بیشتر کمیته امداد هستیم.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!