روایت امام روستای اروان از اجرای طرح 313؛

همراهی با خانواده‌های مددجوی کمیته امداد برای حل مشکلات آنان

همراهی با خانواده‌های مددجوی کمیته امداد برای حل مشکلات آنان
رضا رفیعی‌مهر
0
۲۲ آذر ۱۴۰۰

حجت الاسلام شهبازی از فعالیت‌های خود برای خدمت رسانی و حل مشکلات مددجویان کمیته امداد خبرداد و گفت: در کنار فعالیت‌هایی همچون برگزاری روضه‌های خانگی، ۶ ماه به صورت مستمر با این خانواده‌ها همراهی می‌کنیم تا با کمک مردم و خیرین مشکلات مختلف آنان را مرتفع کنیم و در صورت موفقیت در این کار به سراغ خانواده‌های دیگر می‌رویم.

حجت الاسلام موسی شهبازی امام روستای اروان، در گفت‌وگو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، ضمن تشریح فعالیت های خود در قالب طرح ۳۱۳، اظهار داشت: ۵ خانواده به موجب این طرح از سوی کمیته امداد به بنده معرفی شدند که ضمن برگزاری مجالس روضه خانگی و ارائه مشاوره در زمینه های مختلف تلاش می کنیم تا به حل مشکلات آن ها بپردازیم.

امام روستای اروان مشکلات عدیده برخی از خانواده های بی بضاعت را یادآور شد و افزود: یکی از خانواده هایی که به بنده معرفی شدند مشکل مسکن داشتند، به همین منظور با کمک خیرین زمینی به منظور ساخت خانه برای آن ها تهیه شد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از افراد این خانواده ها با بیماری دیابت دست و پنجه نرم می کند که هزینه رفت و آمد و تهیه انسولین وی بسیار زیاد است؛ از این رو با کمک خیرین به تأمین هزینه انسولین و رفت و آمد او کمک شد.

حجت الاسلام شهبازی خاطرنشان کرد: برخی از خانواده ها دچار مشکل اعتیاد هستند، برخی به دلیل مسائل مالی فرزندان‌شان ترک تحصیل می کنند و برخی هم نیازمند لوازم منزل هستند؛ با کمک خیرین توانستیم برخی از این مشکلات را حل کنیم.

امام روستای اروان گفت: هر ماه برای خانواده ها روضه های خانگی را داریم و بنا است برای هر یک، ۳ ساعت در ماه را به مشاوره و رسیدگی به امور آن ها اختصاص دهیم اما در عمل زمان بیشتری صرف می شود. این همراهی ۶ ماه ادامه خواهد داشت؛ در صورت رفع مشکلات خانواده ها به سراغ خانواده های جدید می رویم و در غیر این صورت با آن ها تا حل مشکلات‌شان همراهی می کنیم.

وی برگزاری کلاس های تقویتی برای دانش آموزان این خانواده ها را یکی دیگر از برنامه های عنوان کرد و افزود: همسر بنده نیز کلاس های مشاوره برای بانوان تحت پوشش را برگزار می کند. تهیه لوازم التحریر، تبلت و توزیع گوشت قربانی بین خانواده ها بخش دیگری از فعالیت هایی است که در این خصوص انجام شده است.

حجت الاسلام شهبازی یادآور شد: از مزایای طرح ۳۱۳ این است که به لحاظ فرهنگی نیز خانواده های مددجو تقویت شوند و حضور آنها در مراسمات مذهبی و فرهنگی پر رنگ تر شود.

p[

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!