اهتمام ویژه واحد بانوان بنیاد هدایت برای تکمیل شبکه راهیاری استان‌ها

اهتمام ویژه واحد بانوان بنیاد هدایت برای تکمیل شبکه راهیاری استان‌ها
حسین فلاح مراد
0
۲۲ آذر ۱۴۰۰

مسئولان واحد بانوان بنیاد هدایت در جمع راهیاران استانی، بر شکل‌گیری و تکمیل هرچه سریع‌تر شبکه راهیاری استان‌ها تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، جلسه آنلاین بانوان راهیار، با هدف شکل‌گیری و تکمیل شبکه راهیاری استان‌ها برگزار شد و برای دومین بار تعدادی دیگر از راهیاران استانی به بیان عملکرد و تجارب خود در راستای تشکیل این شبکه پرداختند.

ربابه رشتخواری راهیار استان خراسان رضوی از جمله بانوانی بود که در این جلسه به ارائه گزارش کار خود در تشکیل شبکه راهیاری پرداخت و گفت: بعد از نشست شهید لندی در قم، برنامه های خوبی جهت راه اندازی شبکه راهیاری این استان تدارک دیده شد و موفق شدیم از ۲۴ شهرستان این استان، راهیار ۱۵ شهرستان را در خصوص این طرح توجیه و آن‌ها را فعال نماییم.

وی افزود: برای فعال کردن راهیاران شهرستانی برقراری ارتباط حضوری و تلفنی، تشکیل گروه در فضای مجازی، برگزاری جلسات توجیهی و گعده برای راهیاران چند شهرستان از جمله اقداماتی است که تاکنون در جهت تشکیل شبکه راهیاری انجام شده است.

همچنین مرضیه خزاعی از دیگر بانوان راهیاری که در استان خراسان جنوبی مشغول به فعالیت است، به اقدامات خود در این زمینه اشاره و عنوان کرد: با سرکشی حضوری از تعدادی از شهرستان‌ها علاوه بر دیدار و انجام گفت‌وگوی صمیمانه به تبیین طرح شریکه الامام پرداختیم و علاوه بر تشکیل گروه در فضای مجازی، وبیناری جهت تشریح و تبیین این طرح برای بانوان برگزار نمودیم.

مرضیه عابری راهیار استان خراسان شمالی نیز با اشاره به عملکرد خود در زمینه تشکیل شبکه راهیاری اظهار داشت: استان ما دارای ۸ شهرستان است که برای تمامی راهیاران این شهرستان‌ها نشستی برگزار شده و علاوه بر تبیین امامت، نحوه برگزاری گعده برای آن‌ها بیان شده است و با برقراری ارتباطی دوستانه با یکایک راهیاران شهرستانی موفق به فعال کردن تمامی آن‌ها شده‌ایم.

وی ادامه داد: اکنون گروه راهیاران شهرستانی ما در فضای مجازی نیز شکل گرفته و کلیپ‌های آموزشی بنیاد هدایت جهت بهره گیری افراد در این فضا منتشر می‌شود.

راضیه حیدری نیز که به عنوان راهیار استانی در چهار محال و بختیاری فعالیت دارد در خصوص وضعیت شبکه راهیاری این استان و اقداماتی که پیرامون این مسئله انجام گرفته است، گفت: با کلیه راهیاران شهرستانی ارتباطی صمیمانه به صورت تلفنی برقرار شده و بعد از چند تماس تلفنی و شکل گیری این ارتباط صمیمانه، طرح برای آن‌‌‌ها تبیین شد و اکنون بسیاری از این بانوان در حال فعالیت می‌باشند.

زهرا سادات حسینی اصل نیز که به عنوان راهیار استان گیلان در حال انجام فعالیت است، علی‌رغم شرایط خاصی که دارد و همچنان امکان سکونت در این استان برایش مهیا نیست، فعالیت خود را دورادور آغاز کرده و توانسته از ۱۴ شهرستان این استان با ۵ تن از راهیاران شهرستانی ارتباط تلفنی برقرار کند و آن‌ها را برای پیوستن به این طرح تشویق و ترغیب نماید.

حاصل تلاش‌های راهیار استان گیلان فعال شدن تعدادی از راهیاران شهرستانی و تشکیل گروه آن‌ها در فضای مجازی است.

زهرا ایمانی راهیار استان مازندران نیز با اشاره به اینکه راهیاران شهرستانی خود را براساس میزان فعالیت‌های‌شان به ۳‌ گروه مختلف تقسیم کرده است، بیان داشت: تمامی راهیاران شهرستانی این استان در گروه ما در فضای مجازی عضو هستند اما این راهیاران به ۳ گروه مختلف تقسیم می‌شوند که دسته اول شامل ۱۱ نفر از راهیارانی است که در این راستا بسیار فعال هستند و علاوه بر دیدار حضوری به برگزاری اردوی یک روزه برای آن‌ها اقدام کردیم، دسته دوم نیز از ۶ بانوی راهیار تشکیل می‌شود که برای پیوستن به این طرح و شروع فعالیت اعلام آمادگی کرد‌ه‌اند اما هنوز فعالیت خود را آغاز نکرده اند و گروه سوم نیز شامل ۴ تن از بانوانی است که به دلیل مشکلات شخصی خود از جمله بیماری و … همچنان برای پیوستن به طرح اعلام آمادگی نکرده‌اند.

گفتنی است، با توجه به برگزاری دوره‌ توانمندسازی راهیاران در مشهد که برای اواخر دی ماه برنامه ریزی شده است، شکل‌گیری شبکه راهیاری، توجیه افراد و تبیین کامل طرح برای آن‌ها تا قبل از برگزاری این اردو حائز اهمیت و مورد تأکید مسئولان واحد بانوان بنیاد هدایت می‌باشد.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!