از سوی راهیار شبکه شریکة الامام مطرح شد؛

روایتی از ۱۵ سال مجاهدت زوج مبلّغ در روستاها و مناطق محروم

روایتی از ۱۵ سال مجاهدت زوج مبلّغ در روستاها و مناطق محروم
حسین فلاح مراد
0
۲۳ آذر ۱۴۰۰

راهیار زنجان در شبکه شریکه الامام همراهی ۱۵ ساله خود با همسرش در فعالیت‌های جهادی و رسیدگی به مناطق محروم، روایت کرده و می‌گوید برای راه اندازی این شبکه تاکنون از ۸۰ روستا سرکشی کرده و برای حل مشکلات اهتمام ویژه داشته است.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، عصمت نوری متولد سال ۱۳۵۳ و اهل استان زنجان و همسر حجت الاسلام اسحاق اسماعیلی است که به عنوان راهیار این استان در حال فعالیت است.

او دارای ۲ فرزند است و سال‌هاست که در کنار همسرش جهت پیگیری مشکلات روحانیون مستقر به روستاهای مختلف سرکشی می‌کنند و مسائل آن‌ها را بررسی و برای حل آن‌ها اقدام می‌کنند.

پیگیری مشکل آب شرب روستاها، حل اختلافات خانوادگی و ساخت مساجد در روستاهایی که از داشتن چنین نعمتی محروم بودند، مهمترین اقدامات آن‌ها در طی این سال‌ها بوده است.

خانم نوری اکنون با پیوستن به شبکه راهیاری در راستای تشکیل شبکه شریکه الامام می‌کوشد و با پیروی از همان روش سابق و سرکشی‌های مداوم به فعالیت می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: بانوانی که برای کار فرهنگی از هزینه‌های زندگی خود می‌گذرند

او در حال حاضر با فعال کردن همسران مدیران شهرستانی، شبکه راهیاری خود را تشکیل داده و به کمک آن‌ها مسائل مربوط به شبکه شریکه الامام را پیگیری می‌کند.

راهیار استانی زنجان همچنین با هم اندیشی راهیاران شهرستانی سعی در ارائه راهکارهای مناسب جهت حل و فصل مشکلات بانوان شریکه الامام دارد.

وقتی از او علت پذیرش این مسئولیت سخت و پر زحمت را می‌پرسیم در پاسخ با تواضع تمام می‌گوید: زحمات فرهنگی و معنوی، آگاه سازی و آسیب شناسی بر دوش آن بزرگوارانی است که دست همسر و فرزندان خود را گرفته و در روستاهای دور افتاده مستقر و مشغول به فعالیت هستند.

خانم نوری تاکنون توانسته راهیاران کلیه شهرستان‌های زنجان را با خود همراه کند و اکنون تمامی این بانوان، فعال و در حال پیگیری امورات شهرستان‌های خود هستند.

سرکشی حضوری از ۸۰ روستا

این بانوی تلاشگر به همراه همسر خود از ۸۰ روستا به صورت حضوری سرکشی کرده است و به گفته خودش به منازل تمامی بانوان شریکه الامام رفته و با یکایک آن‌ها ارتباط برقرار کرده است.

او در ارتباط مداوم و صمیمانه خود با این بانوان، به اشراف کاملی از مشکلات آن‌ها دست یافته و همواره سعی در رفع این مسائل داشته است. وی همچنین گروه‌هایی را در فضای مجازی ایجاد کرده تا راهیاران شهرستانی و بانوان شریکه الامام اقدامات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و از فعالیت‌های همدیگر الگوبرداری کنند.

۱۵ سال تلاش خالصانه برای خدمت‌رسانی

حجت الاسلام اسحاق اسماعیلی همسر این بانوی فعال، پیش‌تر مدتی مسئولیت فرهنگی قرارگاه پیشرفت و آبادانی زنجان را عهده دار بوده و در همان سال‌ها با همراهی خانم نوری به ۷۰ روستا در چند مرحله مختلف سرکشی داشته‌اند.

این بانو از همان سال‌ها همسرش را در پیشبرد فعالیت‌ها یاری کرده و حدود ۱۵ سال است که در کنار یکدیگر به خدمت رسانی و انجام کارهای جهادی در مناطق محروم مشغول‌اند.

او اکنون با استفاده از تجربیاتی که طی همان سال‌ها کسب کرده به شبکه سازی برای طرح شریکه الامام پرداخته و استفاده از همین تجربیات را دلیل راحتی این کار برای خود می‌داند.

خانم نوری سرکشی حضوری از افراد را در ایجاد انگیزه و جذب شدن آن‌ها به طرح مؤثر می‌داند و سال‌هاست که همسرش نیز از همین روش برای فعال نمودن روحانیون مستقر در روستاهای مختلف بهره گرفته‌ است.

بیشتر بخوانید: لذت‌بخش‌ترین تجربه من؛ حل مشکل دو بانوی «شریکه الامام» بود

او در این راستا می‌گوید: بعضی از روستاها مسیر طولانی و جاده‌های پر پیج و خم دارند و روحانیونی در این مکان‌ها مستقر هستند و سختی بسیاری را متحمل می‌شوند؛ وقتی این افراد ببینند که ما این مسیر را برای سرکشی از آن‌ها در شرایط بد آب و هوایی طی می‌کنیم برای ادامه کار نیرو و انگیزه می‌گیرند.

راهیار استان زنجان به همراه همسرش پنجشنبه و جمعه هرهفته به روستاهای استان زنجان سرکشی می‌کنند و بارها در این سفرها با خطرات جدی مواجه شده و در معرض حوادث نیز قرار گرفته‌اند؛ اما همچنان معتقدند که باید حضوری به سراغ افراد رفت و جویای اوضاع و احوال‌شان شد تا آن‌ها هم پیگیر مشکلات مردم شوند.

خانم نوری در پایان گفت وگوی خود طرح شریکه الامام را از این جهت که موجب می‌شود همسران امامان نیز پای کار بیایند و با انگیزه قوی به مردم خدمت‌رسانی کنند، طرح مناسب و قابل تحسینی می‌داند و از همکاری خوب مدیران شهرستانی و همراهی آن‌‌ها در پیشبرد فعالیت‌ها جهت شکل‌گیری این شبکه رضایتمند بوده و قدردان زحمات آن‌ها می‌باشد.

در دیگر رسانه‌ها ببینید:

خبرگزاری حوزه

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!