امام جماعت مسجد آل حضرت علی (ع) زاهدان مطرح کرد؛

احداث هیئت مذهبی و باشگاه ورزشی در طبقه زیرین مسجد

احداث هیئت مذهبی و باشگاه ورزشی در طبقه زیرین مسجد
رضا رفیعی‌مهر
0
۲۳ آذر ۱۴۰۰

حجت الاسلام امین کریم پور، امام جماعت مسجد آل حضرت علی (ع) در شهر زاهدان که در سال ۱۳۹۹ به عنوان بهترین امام محله کشور برگزیده شد؛ کانون فرهنگی این مسجد یکی از صد کانون های برتر کشور است.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام کریم پور امام جماعت مسجد آل حضرت علی (ع) شهر زاهدان، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های خود گفت: ساخت مسجد و کانون فرهنگی اجتماعی حضرت علی(ع) در سال ۱۳۵۸ آغاز شدو در سال ۱۳۹۳ با همت مردم و خیرین عملیات ساخت و تجهیز آن به پایان رسیدو این مرکز فرهنگی اجتماعی با مساحت ۱۱۰۰ متر به بهره برداری رسید.
امام جماعت مسجد آل حضرت علی (ع) خاطرنشان کرد: داروخانه و درمانگاه شبانه روزی از دیگر بخش های این مرکز فرهنگی اجتماعی هستند؛ در دوران کرونا بانوان جهادگر این مسجد با تهیه لوازم مورد نیاز اقدام به راه اندازی کارگاه و تهیه ماسک کردند؛ با کمک خیرین پارچه مورد نیاز تهیه شدو افراد داوطلب برای تولید ماسک آموزش دیدند.
وی اظهار داشت: ماسک های تولید شده در میان نمازگزاران و مردم محله توزیع شد؛ از دیگر اقدامات توسط جهادگران این مسجد تهیه کپسول اکسیژن برای بیماران نیازمند است؛ این مسجد جزو اولین مساجد در سطح کشور است که برای وقف کپسول اکسیژن و تجهیزات کامل برای نیازمندان فعالیت کرده است.
حجت الاسلام کریم پور ابراز داشت: در طبقه زیرین مسجد هیئت مذهبی و باشگاه ورزشی احداث شده است؛ پایگاه بسیج برادران و خواهران تشکیل شده و گروه جهادی شهید دوستکامی در همکاری با مراکز نیکوکاری مسجد در تهیه و توزیع غذا در بین نیازمندان همکاری کرده است.
امام جماعت مسجد آل حضرت علی (ع) افزود: پس از شناسایی نیازمندان برای بررسی صحت نیازمندی آن ها و گفت و گو با خانواده ها برای مشخص شدن نیازهای آن ها به منازلشان مراجعه و متناسب با مشکلات و نیازهای آن ها اقدامات لازم از ارسال بسته های معیشتی گرفته تا تهیه غذای گرم، لوازم بهداشتی و لوازم التحریر انجام می شود.
وی فعالیت های جهادی مسجد آل حضرت علی (ع) را یادآور شد و اظهار داشت: گروه جهادی مسجد متشکل از ۱۵ نفر از جوانان فعال شهر است و با همکاری مرکز نیکوکاری مسجد اقدام به تهیه اقلام مورد نیاز محرومان و خرید جهیزیه برای خانواده های نیازمند کرده است.
حجت الاسلام کریم پور بیان کرد: جوانان این مرکز با رعایت پروتکل های بهداشتی، با آموزش مباحث رسانه ای و انجام فعالیت های تبلیغی و برگزاری کلاس های هنری، تقویتی و درسی نقش مهمی در پوشش نیازهای فرهنگی مردم محله و سایر مناطق شهر دارند؛ فعالان فرهنگی این مرکز با تولید کلیپ و پادکست و عکس نوشته اقدامات مفیدی را در ترویج مسائل اخلاقی و سبک زندگی رقم زدند.
امام جماعت مسجد آل حضرت علی (ع) اضافه کرد: از سال ۱۳۹۴ کلاس های کنکور در این مرکز برگزار می شود و عده زیادی از دانش آموزان این مرکز در دانشگاه پذیرفته شده اند؛ از دیگر مشکلات این منطقه کمبود فضای سبز و امکانات ورزشی برای خانواده های ساکن در مجتمع های مسکونی و همچنین ساخت پل عابر پیاده در خیابان منتهی به مسجد است که با همراهی بزرگان محله و مسئولان شهر، نصب آن در دست اقدام است.
همشهری جوان شماره ۷۵۸

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!