نگاهی به اقدامات متنوع امام روستای گلسیری

نگاهی به اقدامات متنوع امام روستای گلسیری
رضا رفیعی‌مهر
0
۲۳ آذر ۱۴۰۰

حجت الاسلام سیدی امام روستای گل سیری و تم تم آب است و با اقدامات متنوع خود از تغسیل و تکفین مرحومین ناشی از کرونا تا جمع آوری هزینه درمان بیماران از بین خیرین و رایزنی برای رفع مشکلات راه های روستایی، تلاش می کند مسائل مردم این روستا ها را برطرف کند.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام یاسر سیدی امام روستاهای گلسیری و تم تم آب شهرستان دهلران استان ایلام و از فعالان طرح ۳۱۳ است.
امام روستای گلسیری با آغاز این طرح تلاش کرده است تا در مرحله اول با کمک خیرین نیازهای معیشتی خانواده های تحت پوشش کمیته امداد را که در قالب این طرح به او معرفی شده اند، برطرف کند.
رفع نیازهای درمانی این خانواده ها، تهیه عینک، موکت و اهدای چند تبلت به دانش آموزان آن ها با همکاری مرکز خیریه و سایر خیرین بخش دیگری از خدمات حجت الاسلام سیدی در قالب طرح ۳۱۳ است.
یکی از فعالیت های ارزشمند امام روستای گلسیری و تم تم آب این است که هر ماه در جلساتی با دهیاران و بسیج سه روستای این منطقه مشکلات و آسیب های این روستاها را احصا و برای رفع آن ها اقداماتی را انجام می دهند که نمونه آن جلوگیری از طلاق برخی از خانواده ها است.
ابتدای شیوع کرونا که بسیاری از افراد به دلیل ترس از بیماری بدون غسل و کفن دفن شدند، وی به همراه چند تن از طلاب به تغسیل و تکفین مرحومین ناشی از بیماری پرداخت.
حجت الاسلام سیدی برای کمک به اشتغال این روستاها با صندوق کارآفرینی امید رایزنی هایی را صورت داده است تا برخی افراد که در این منطقه به حصیر بافی تسلط دارند بتوانند از منابع این صندوق استفاده و کار خود را گسترش دهند.
ساخت منزل مسکونی برای یکی از خانواده های نیازمند با کمک نیروهای جهادی، بنیاد علوی و کمیته امداد، رایزنی برای ساخت پل ارتباطی بین دو روستا و تسطیح جاده ها از دیگر اقدامات است که امام روستای گلسیری به منظور عمران این روستاها انجام داده است.
پخت غذای گرم برای نیازمندان، تهیه سمعک برای ۲ نفر از اعضای خانواده های نیازمند با هزینه ۷ میلیونی و جمع آوری مبلغی بالغ بر ۱۱ میلیون برای درمان یکی از بیماران پروانه ای بخش دیگری از اقدامات حجت الاسلام سیدی را تشکیل می دهد.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!