گزارشی کوتاه از خدمات امامان مناطق هدف بنیاد علوی؛

از تجهیز مساجد تا وقف زمین برای امور خیرخواهانه

از تجهیز مساجد تا وقف زمین برای امور خیرخواهانه
رضا رفیعی‌مهر
0
۲۴ آذر ۱۴۰۰

 امامان مناطق هدف بنیاد علوی در استان های مختلف به ویژه نقاط محروم مشغول به خدمت رسانی به مردم هستند. یکی از این مناطق شهرستان زهکلوت از توابع استان کرمان است. این گزارش تلاش دارد بخشی از فعالیت های این امامان را منعکس کند.

برگزاری کلاس  های آموزشی گلدوزی توسط شریکه الامام

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام علیرضا جرجندی امام روستای کمال آباد از توابع شهرستان زهکلوت است. او علاوه بر تجهیز مسجد به کولر گازی و پرده و موارد دیگر با کمک خیرین با هزینه ای بالغ بر ۵۰ میلیون تومان، اقداماتی را هم برای برای ورزش جوانان انجام داده است.
امام روستای کمال آباد با پیگیری های خود زمینی را از خیرین تحویل گرفته و آن را تبدیل به زمین فوتبال برای جوانان کرده است. همچنین همسر وی اقدام به برگزاری کلاس های اموزش گلدوزی کرده است.
برگزاری احیای شب های قدر برای اولین بار در روستا از دیگر اقدامات حجت الاسلام جرجندی است.

وقف زمین برای مسجد

حجت الاسلام زاهد بهزادی امام روستای رحمت آباد برای درآمدزایی خانواده های بی سرپرست اقدام جالبی را رقم زده است. وی بین این خانواده ها جوجه هایی را توزیع می کند و پس از چندماه آن ها را تحویل گرفته و با فروش آن ها این خانواده ها کسب درآمد می کنند.
وقف زمین یک هکتاری توسط خیرین و کاشت نخل درآن از دیگر اقداماتی است که امام روستای رحمت آباد آن را پیگیری کرده است. عواید این زمین برای کمک به نیازمندان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

برگزاری کلاس های ترک اعتیاد و زمینه سازی برای نجات ۱۰ نفر از منجلاب مواد مخدر

 

حجت الاسلام ابوطالب حسینی امام روستای بوئینگ با هدف اشتغالزایی برای جوانان روستا با رایزنی هایی که انجام داده است، مقدمات دریافت وام از بنیاد مستضعفان را برای آن ها فراهم آورده است.
برگزاری کلاس های آموزشی برای افراد درگیر با اعتیاد و کمک به نجات ۱۰ نفر از منجلاب این بلای خانمان سوز از دیگر اقدامات امام روستای بوئینگ است.

ایجاد زمین ورزشی

حجت الاسلام مرتضی مرادی امام یکی از محلات شهرستان زهکلوت است که با کمک مردم اقدام به بازسازی مسجد محله کرده است.
ایجاد زمین ورزشی و جذب جوانان به مسجد به واسطه همین فضای ورزشی از دیگر اقداماتی است که او در مدت حضور خود در این محله انجام داده است؛ و بازسازی مسجد بیشتر با کمک همین جوانانی صورت گرفته است که بواسطه ساخت زمین ورزشی جذب مسجد شده اند.

حل مشکل آبرسانی روستا

حجت الاسلام خسرو بامری نسب امام روستای حیدر آباد زهکلوت علاوه بر برگزاری روضه های خانگی و مجالس قرآن به صورت خانگی با کمک اهالی نسبت به حل مشکل آب رسانی به روستا اقدام کرده است.
وی با تشکیل گروه جهادی تلاش کرده است تا مشکلات مردم روستا را تا حد ممکن حل کند.

 

وقف زمین ۱ و نیم هکتاری برای مسجد

با پیگیری های حجت الاسلام محمدرسول خادمی زمینی با مساحت ۱ و نیم هکتار وقف مسجد شده است و قرار است نهال ها ی پرتقال، لیمو و نخل کاشته شود.
شن ریزی جاده روستا و تهیه ویلچر برای یکی از معلولین از دیگر اقدامات این روحانی تلاشگر است.

 

حل مشکل آب شرب روستا

از جمله اقدامات ابراهیم مهدوی امام روستای چاه علیشاه حل مشکل آب شرب روستا بوده است که با پیگیری های وی حل شده است.
با تلاش های امام روستای چاه علیشاه زمینی وقف مسجد شده است که نسبت به کاشت نخل ۲۰ درخت خرما در آن اقدام شده است.
توزیع آرد بین مردم و اهدای لوازم التحریر به دانش آموزان از دیگر اقدامات حجت الاسلام مهدوی است.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!