حجت الاسلام بیگدلی خبر داد:

فعالیت ۴۰۰ امام در خوزستان

فعالیت ۴۰۰ امام در خوزستان
رضا رفیعی‌مهر
0
۲۷ آذر ۱۴۰۰

حجت الاسلام بیگدلی گفت: در حال حاضر در استان خوزستان ۴۰۰ امام فعال هستند که از این تعداد ۱۸۰ نفر امام روستا و مابقی امام محله و مسئول پایگاه تحول اجتماعی هستند.

حجت الاسلام مرتضی بیگدلی در گفت و گو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، پیرامون فعالیت های خود اظهار داشت: به واسطه اینکه در خانواده ای روحانی چه از طرف مادر و پدر، بزرگ شده ام و ۸ نسل معمم هستیم افتخار دارم در جرگه روحانیت انجام وظیفه کنم.
راهیار بنیاد هدایت در خوزستان افزود: در واقع انگیزه ای که سبب شد به عنوان عضوی از جامعه روحانیت به امامان در لباس راهیاری به بپردازم به دلیل سابقه طولانی خانوادگی است و با این کار مانوس شده ام و با روحانیت و طلاب و شرایط زندگی و مشی و سیره علما در مناطق تبلیغی آشنا هستم.
وی در مورد فعالیت های اجرایی بیان کرد: از سال ۷۲ در اداره کل تبلیغات اسلامی دزفول تجربه مدیریت داشتم و انتقال تجربیات را به شکل سازمانی و تبلیغی در جهت رفع مشکلات و مسائل مورد توجه قرار داده ام تا بتوانم مفید واقع شوم.
حجت الاسلام بیگدلی تصریح کرد: در عرصه راهیاری نیز اقداماتی را انجام داده ایم تا بتوانیم مشکلی را حل کنیم و چراغی برای آینده روشن شود، از این رو این مسئولیت را پذیرفتم؛ در این خصوص مهم ترین رکن در موفقیت، ارتباط برقرار کردن با مردم و جامعه تبلیغی در گسترش خدمات است.
وی عنوان کرد: در مباحث تعلیم و تربیت نیز اثرگذاری دارای است، مهم ترین اثرگذاری در ارتباط خوب و گفتار نیکو است که برگرفته از سیره اهل بیت است و باید از آن الهام بگیریم، در تلاش هستیم با استفاده از ظرفیت علما و بزرگان و ارتباط خوبی که بین مردم و روحانیون و اهل تبلیغ وجود دارد به خوبی استفاده کنیم.
راهیار استان خوزستان خاطرنشان کرد: از همه عزیزان که به طور کمی و کیفی به ارائه خدمت می‌پردازند تقدیر می کنیم و باید در جهت تقویت حس قدرشناسی بین مسئولان قدم برداریم، البته طبق روایات باید کار خود را کوچک و کار دیگران را بزرگ بدانیم.
وی گفت: عرصه تبلیغ با دشواری های زیادی مواجه است و مبلغین و مدیران شهرستانی با موانع و مشکلاتی روبرو هستند که موجب ناامیدی می شود، در این راه هر قدمی برداشته شود قطعا مفید است.
حجت الاسلام بیگدلی افزود: باید بتوان در این شرایط امید را در جامعه زنده کرد و بستری فراهم آورد تا جوانان دیده شوند، از طریق بازتاب دادن فعالیت ها با استفاده از فضای مجازی و سرکشی مستمر و تماس‌های تلفنی و گوش دادن به درد دل ها و تعامل میان بخشی می توان در این زمینه موفق عمل کرد.
وی بیان کرد:در این مسیر سعی شده از تجارب مختلف استفاده شود و خوشبختانه در این جهت توفیقات زیادی وجود دارد، در بحث محله همدل و مهرواره اوج نیز اگر به درستی ارزیابی کنیم می بینیم استان خوزستان رتبه اول را به خود در انجام فعالیت ها اختصاص داده است و این نشان دهنده موفقیت تجارب است.
راهیار استان خوزستان عنوان کرد: در سایه همدلی و اتحاد می توان به توفیقات خوبی دست یافت، هر چند در سطح استان ظرفیت های بیشتری وجود دارد و راههای نرفته زیادی داریم، باید بتوان ظرفیت های نهفته را فعال کرد.
وی اظهار کرد: به همت اداره تبلیغات اسلامی فعالیت های خوبی شکل گرفته اما با توجه به گستردگی مناطق شهری و روستایی و درگیری مناطق مختلف باید در تبلیغ دین، آسیب های دینی و تهدیداتی چون وجود فرقه های مختلف را شناسایی کرد.
حجت الاسلام بیگدلی تصریح کرد: استان همچون قله ای است که هر چه ارتفاع داشته باشد کنارش عمیق‌تر است و ظرفیت های تبلیغی در پیشبرد اهداف فرهنگی باید مورد استفاده قرار بگیرد تا بتوان آسیب ها را رفع کرد.
وی بیان کرد: باید سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان از این ظرفیت ویژه بهره مند شود، باید تلاش روزافزونی صورت بگیرد تا مشکلات بیشتری رفع شود، هنگامی که رهبری به خوزستان آمدند فرمودند این استان مدخل ورودی شیعه در کشور و دروازه ای به سمت خوشبختی ها و دریچه ای به سوی بهشت است.
راهیار استان خوزستان افزود: با توجه به چنین ظرفیت هایی، دشمن سعی می کند از این دروازه ها عبور کند، اگر دروازه محکم گرفته شود اجازه ورود به شیطان را داده نمبی شود و نقشه های دشمن عملیاتی نمی شود.
وی ضمن تشریح فعالیت های شبکه امامت خوزستان عنوان کرد: در حال حاضر در استان ۴۰۰ امام فعال هستند که از این تعداد ۱۸۰ نفر امام روستا و مابقی امام محله و مسئول پایگاه تحول اجتماعی هستند.
حجت الاسلام بیگدلی تصریح کرد: در حدود دو سال است که در این عرصه تلاش می کنیم، شیرینی کار زمانی اتفاق می افتد که به نتیجه برسد، باید با ایجاد امید و ارائه راهکار بتوانیم مردم را با خود همراه کنیم.
وی گفت: شیرین ترین بخش کار این است که احساس شود ادبیاتی که باید گفته شود تبدیل به رفتار اجتماعی شود، با تبیین راهیاری و پیگیری های لازم و بومی سازی مسائل مفاهیم را انتقال دهیم و این بهترین خوشحالی است اینکه احساس کنیم همتی وجود دارد.
راهیاربنیاد هدایت در خوزستان افزود: اما در این راه موانعی وجود دارد و گاهی احساس یاس می کنیم و تلخی در این بخش ایجاد سرخوردگی و ناکامی است. این مسیر همه خاطره است زیرا دارای ارتباط گیری چند لایه ای است که باید به خوبی مورد توجه قرار بگیرد.
وی با اشاره به خاطرات شیرین خدمت در عرصه راهیاری بیان کرد: در سایه همیاری توانستیم ۳۰ شهرستان را به ۶ منطقه تقسیم کنیم و با این تقسیم بندی جلسات منطقه ای را در این دوره برگزار کردیم و هر چند عدم موفقیت هایی وجود داشت اما در شیب تند حرکت به سوی موفقیت قرار داریم.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!