راهیار بنیاد هدایت در اصفهان خبر داد؛

فعالیت ۲۰۸ امام محله، روستا و پایگاه اجتماعی در اصفهان

فعالیت ۲۰۸ امام محله، روستا و پایگاه اجتماعی در اصفهان
رضا رفیعی‌مهر
0
۲۹ آذر ۱۴۰۰

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، راهیاران و فعالیت های ارزشمند آن ها نقش مؤثری در تعالی و پیشرفت شبکه امامت دارد؛ از این رو و با هدف آشنایی بیشتر با فعالیت این عزیزان به سراغ حجت الاسلام قاسم مرادی راهیار بنیاد هدایت در استان اصفهان رفتیم تا با وی و فعالیت های او بیشتر آشنا شویم.

ابتدا کمی خود را برای مخاطبان ما معرفی بفرمایید؛ از سوابق تحصیلی و احیانا مسئولیت‌هایی که پیش از این داشتید بگویید.

متولد سال ۱۳۶۷ در شهر چادگان استان اصفهان هستم؛ تحصیلات من سطح ۳ حوزه و همچنین سه سال درس خارج است. قبل از راهیاری علاوه بر اینکه به صورت فصلی و موضوعی برای تبلیغ به شهرهای مختلف می رفتم به مدت یک سال معاونت تهذیب یکی از حوزه های اصفهان را عهده دار بودم و مدتی در پایگاه بسیج مشغول بودم و در دفتر امام جمعه نیز فعالیت داشتم.

چه مدتی است که به عنوان راهیار مشغول به فعالیت هستید و چه شد که این مسئولیت خطیر را انتخاب کردید؟

از اوایل فروردین سال ۱۴۰۰ به‌عنوان راهیار استان اصفهان انتخاب شدم. علت اینکه این سمت را پذیرفتم به خاطر این بود که کار راهیاری کاری است که در آن با طلاب زیادی سروکار داریم و این ارتباط باعث می شود که کسب تجربه کنم و از توانمندی‌های آنها مطلع شوم و از آن ها استفاده کنم و مهمترین دلیل بنده همین بود که در این کار و سمت می توانم تجربیات زیادی کسب کنم.

از سختی‌ها، تلخی‌ها و شیرینی‌های کار راهیاری برای ما بگویید و بفرمایید که نگاه شما به این کار چیست؟

از شیرینی‌های کار راهیاری همان ارتباط با دیگر طلبه ها ست و استفاده از تجربیات آن هاست، و چون بنده با همسرم از طلبه ها در شهرها و روستاهای دور و نزدیک سرکشی می کنیم خوشحالی طلبه ها و خانواده های آنها را می بینیم و بعضی از آنها می گویند در این روستا تا کنون کسی حال ما را نپرسیده و همین خوشحالی این عزیزان از شیرینی کار راهیاری است.
تلخی کار راهیاری هم همان اوضاع و مشکلات امامان و طلبه هایی است که در آنجا زندگی می‌کنند و کم و کاستی های طلبه ها از تلخی های کار را هیاری است.
به دلیل اینکه استان اصفهان گستردگی زیادی دارد و موفق به سرکشی از همه نقاط نشده‌ایم تا با امامان رابطه پیدا کنیم و مشکلات را انتقال دهیم من این را نقطه ضعف و یک سختی برای کار خود می‌دانم.

وضعیت استان یا منطقه‌ای که حوزه کاری شما محسوب می‌شود، به لحاظ مساجد و امامان چگونه است؟

وضعیت استان اصفهان با آمایشی که تا به حال از شهرها و روستاها داشته ایم در شبکه راهیاری و با جذب افراد جدید ۱۵۰ امام روستا، ۵۰ امام محله و ۸ امام هم در پایگاه اجتماعی مشغول هستند. مطلب قابل توجه در راهیاری این است که وقتی به بعضی از افراد سرکشی می‌کنیم و در محل تبلیغ آنها حاضر می‌شویم متوجه می‌شویم که آن افراد به چه اندازه فعال هستند و متأسفانه فعالیت آن ها به هر دلیلی رسانه ای نشده است. اینکه به آن ها سرکشی می کنیم و فعالیت آنها را منتقل و رسانه‌ای می‌شود؛ این بسیار ارزشمند است.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!