توسط امام روستای اسلام‌آباد قلعه گنج صورت گرفت؛

ترک اعتیاد ۱۰ معتاد و احیای فعالیت‌های گروه جهادی

ترک اعتیاد ۱۰ معتاد و احیای فعالیت‌های گروه جهادی
مجتبی عظیمی
0
۳۰ آذر ۱۴۰۰

حجت الاسلام فلاحی با کمک فعالین روستا به شناسایی مشکلات پرداخته و توانسته است ۱۰ نفر از معتادین روستا را موفق به ترک اعتیاد کند.
حجت الاسلام میلاد فلاحی امام روستای اسلام آباد بخش داخدا از توابع شهرستان قلعه گنج استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت با اشاره به فعالیت های خود گفت: ۶ ماه پیش در ابتدای ورود به روستا اقدام به تشکیل جلسه با فعالین فرهنگی برای شناسایی مشکلات و آسیب‌های روستا کردیم که در وهله اول و در راستای کنترل آسیب اجتماعی اعتیاد موفق شدیم برای ده نفر از جوانان درگیر این آسیب کمپ تشکیل دادیم و آن ها توانستند از دام اعتیاد رهایی یابند.
حجت الاسلام فلاحی در مورد جذب جوانان به مسجد و فعالیت های فرهنگی گفت: علاوه بر اقامه نماز جماعت و برنامه های فرهنگی برای جذب جوانان به مسجد و فعالیت های فرهنگی به سراغ آنها رفتیم و در مکان های ورزشی و برنامه هایی که بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می شود شرکت فعال دارم.
وی به بخش دیگری از فعالیت‌های اجتماعی خود اشاره کرد و گفت: با ورود ما به روستا فعالیت های گروه جهادی رونق گرفت و اکنون این گروه که متشکل از تعداد ۳۰- ۴۰ نفر از ورزشکاران بسیجیان و کشاورزان است به انجام فعالیت های محرومیت زدایی می پردازند.
وی در ادامه توضیح داد: با همکاری فعالین گروه جهادی در فصل برداشت خرما و محصولات کشاورزی به کمک کشاورزان می رفتیم. همچنین چند مورد ساخت و ساز در روستا و ساخت سرویس بهداشتی و نظایر آن از دیگر فعالیت های گروه جهادی مسجد می باشد.
حجت الاسلام فلاحی گفت: در ۳ نوبت بیش از ۴۰۰ پرس غذای گرم طبخ و بین خانواده های محروم توزیع کردیم. و این کمک ها توسط خیرین و خود مردم انجام گرفته است.

وی در مورد پیگیری مشکلات مردم روستا و به خصوص نیازمندان افزود: ۲ نفر از دختران دم بخت را که برای تأمین جهیزیه مشکل داشتند و همچنین چند مورد از افراد جویای کار را برای دریافت وام به بنیاد علوی و نهادهای دیگر معرفی کردیم.
این امام روستا در پایان عرضه داشت: برای پیشبرد اهداف فرهنگی و اجتماعی و محرومیت زدائی از روستا به کمک های خیرین نیازمندیم و امیدواریم بتوانیم قدم های خوبی در این زمینه برداریم.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!