در نشست‌هایی جداگانه با حضور مدیرعامل بنیاد هدایت؛

بررسی روش‌های حل مسئله و ایده مکان پایه بودن تحول اجتماعی

بررسی روش‌های حل مسئله و ایده مکان پایه بودن تحول اجتماعی
رضا رفیعی‌مهر
0
۲۹ آذر ۱۴۰۰

حجت الاسلام میرمحمدیان در دو دیدار جداگانه با دبیر انجمن معنا و رئیس پژوهشکده مطالعات اجتماعی و تمدنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دیدار و تبادل نظر کرد.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام سیدناصر میر محمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت در نخستین برنامه امروز خود در نشست هم اندیشی با حجت الاسلام محمدی دبیر اندیشکده معنا در محل بنیاد هدایت شرکت کرد.

آشنایی اجمالی با ایده مرکزی اندیشکده معنا و بانک اطلاعات فراهم شده، تبادل نظر در مورد روش های حل مسئله در فضای فعالیتهای اجتماعی مبلغین با تمرکز بر حیطه های کاری ائمه جماعات و امامان محلات و گفت و گو در مورد نقش حلقه های میانی در تحول اجتماعی دینی و آشنایی با اطلاعات و فعالیت‌های و مدل‌های جمع آوری شده در اندیشکده معنا از جمله محور های این نشست بود.

برنامه دیگر مدیرعامل بنیاد هدایت، دیدار با حجت الاسلام حبیب الله بابایی، رئیس پژوهشکده مطالعات اجتماعی و تمدنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بود.
در این دیدار ایده مکان پایه بودن تحول اجتماعی و وظیفه امام در پیاده سازی این ایده ارائه شد؛ در ادامه حجت الاسلام بابایی به ارائه پیشنهاداتی پرداخت.


وی بیان داشت: باید مسیر طلاب نخبه را به سمت مسجد باز کرد؛ مساجد باید با روحانیون با سواد اداره شود و در این مسیر باید نسبت به شناسایی طلاب نخبه اقدام و از ظرفیت آن ها بهره برد.
حجت الاسلام بابایی بر اهمیت نقش بانوان تأکید کرد و افزود: نباید از ظرفیت بانوان غفلت کنیم و در این بین از کسانی بهره ببریم که پناه دیگر بانوان در محلات باشند.
رئیس پژوهشکده مطالعات اجتماعی و تمدنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به ارتباطات بین مساجد خاطرنشان کرد: باید بین مساجد شهرهای مختلف ارتباطاتی را فراهم کنیم و این ارتباط را می توانیم در سطح مساجد جهان اسلام و به خصوص مساجد کشورهای محور مقاومت گسترش دهیم.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!