نیم نگاهی به فعالیت های امام روستای ریگ سلنی؛

از پای کار آوردن جوانان تا حمایت از خانواده های نیازمند

از پای کار آوردن جوانان تا حمایت از خانواده های نیازمند
مجتبی عظیمی
0
۰۱ دی ۱۴۰۰

حجت الاسلام بامری با پای کار آوردن جوانان هسته های اولیه محرومیت زدایی را تشکیل داده است و جوانان به عنوان بازوهای امام در امور محله کمک کار امامان هستند.

حجت الاسلام میلاد بامری امام روستای ریگ سلنی از مناطق هدف بنیاد علوی شهرستان قلعه گنج در گفت و گو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت با اشاره به فعالیت های خود گفت: از ظرفیت اهالی روستا به خصوص جوانان استفاده کردیم و توانستیم آن ها را پای کار بیاوریم و هسته های اولیه محرومیت زدایی را تشکیل دادیم و ۴ نفر به عنوان بازوهای امام محله تعیین شد.
امام روستای ریگ سلنی افزود: قدم بعدی ما فعال تر و پویاتر کردن گروه جهادی روستا بود که انسجام خوبی نداشت ولی با همراهی جوانان و مردم به حرکت افتاده و به دنبال ثبت این گروه نیز هستیم.
وی با اشاره به فعالیت های این گروه جهادی گفت: جوانان فعال در این گروه به کمک کشاوران در فصل برداشت می روند تا از سختی های آن ها بکاهند و با هزینه کمتری بتوانند محصولات خود را برداشت کنند. همچنین ساخت و ساز منازل و چند سرویس بهداشتی در این روستا و روستاهای اطراف از دیگر فعالیت های این مجموعه جهادی است.
حجت الاسلام بامری به تلاش های خود در تحقق نهضت مواسات و همدلی با نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا اشاره کرده و گفت: در ایام کرونا با کمک مردم مبالغی را جمع آوری کردیم و ۲۲ خانوار را با بسته های معیشتی و لوازم تحریر برای دانش آموزان حمایت کردیم. در کنار این ها ۴ گوسفند نیز قربانی و گوشت آن بین خانواده های بی بضاعت توزیع شد.
امام روستای ریگ سلنی اظهار داشت: معرفی ۵ خانواده نیازمند به کمیته امداد امام خمینی(ع) و پیگیری طرح های حمایتی برای ۱۵ خانم باردار از دیگر فعالیت های صورت گرفته است. همچنین با معرفی ما برای دریافت وام، ۴ جوان به کار جوشکاری مشغول شدند.
وی با بیان دغدغه های خود در زمینه صمیمیت بین اهالی روستا گفت: با تلاش های صورت گرفته صفا و صمیمیت بین مردم روستا بیشتر شده در مواردی که اختلاف و کدورت های قدیمی داشتند صلح و آشتی حاصل شد و یک مورد طلاق نیز ختم به خیر شد.
گفتنی است، حجت الاسلام میلاد بامری در کنار فعالیت های اجتماعی از کار فرهنگی غافل نبوده و اقدامات متنوعی برای ارتقاء فرهنگی روستا انجام داده است؛ شنبه های با کتاب با رویکرد معرفی کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه، سه شنبه های تکریم با هدف تقدیر از فعالین فرهنگی از این موارد هستند. پیگیری اختصاص زمین برای ساخت خانه عالم روستا نیز از دیگر اقدامات او می باشد.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!