حجت الاسلام میردیلمی مطرح کرد؛

آخرین وضعیت شبکه امامت گلستان

آخرین وضعیت شبکه امامت گلستان
رضا رفیعی‌مهر
0
۰۵ دی ۱۴۰۰

راهیار بنیاد هدایت در گلستان گفت: ۱۷۵ امام عضو شبکه تبلیغی استان هستند که ۱۶ نفر آن ها در پایگاه های فرهنگی اجتماعی فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، به منظور آشنایی با حجت الاسلام میردیلمی راهیار بنیاد هدایت در استان گلستان و اطلاع از برنامه های وی در این استان به سراغ وی رفتیم. این مصاحبه را در ذیل می خوانید.

ابتدا کمی خود را برای مخاطبان ما معرفی بفرمایید؛ از سوابق تحصیلی و احیانا مسئولیت‌هایی که پیش از این داشتید بگویید.

سید مهدی میردیلمی راهیار استان گلستان هستم قبل از این که در راهیاری استان گلستان مشغول شوم از سال ۱۳۹۵ معاون عملیات قرارگاه خاتم الاوصیا در استان گلستان بودم و بعد از آن نزدیک به یکسال معاون فرهنگی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه نینوای استان گلستان بودم .

چه مدتی است که به عنوان راهیار مشغول به فعالیت هستید و چه شد که این مسئولیت خطیر را انتخاب کردید؟

بنده از ابتدای سال ۱۴۰۰ در راهیاری استان گلستان مشغول شده ام. وقتی در قرارگاه پیشرفت و آبادانی مشغول به فعالیت بودم تجربه این را داشتم که به صورت میدانی در مورد مسئله امامت و شبکه امامت و شبکه تبلیغی و آن نگاه جدیدی که به مسجد و جایگاه و نقش مسجد باید داشت را داشتیم و با توجه به اینکه وظیفه‌ یک راهیار در سازمان تبلیغات گسترش خدمت به شبکه تبلیغی است، بنده این نگاه را بسیار می پسندم و به جایگاه امامت و نقش محوری مسجد وتعریف جایگاه مسجد ارزش زیادی قائل هستم.
موافق این بودم که در جایی خدمت کنم که تعداد بیشتری از شبکه تبلیغی و مبلغین را در استان بتوانم خدمتگزار شان باشم و به این صورت شرایط و خداوند متعال توفیق دادند که در این راه باشم.

از سختی‌ها، تلخی‌ها و شیرینی‌های کار راهیاری برای ما بگویید و بفرمایید که نگاه شما به این کار چیست؟

شیرینی کار ما وقتی است که به منزل طلبه ها می رویم و به آن‌ها خداقوت می گوییم و از آنها سرکشی می‌کنیم، وقتی خانواده هایشان خوشحال می شوند که از طرف یک مجموعه و نهادی کسی به آنها سر می زند و همین که هدایایی ولو بسیار ناچیز و کوچک به آنها برده می شود ، همین که این خوشحالی آنها را می بینیم و حس احترام و مثبتی که ایجاد می شود بسیار شیرین و لذت بخش است.
تلخی این کار هم وقتی است که در همین سرکشی ها که به منزل بعضی از مبلغین می‌رویم و توان مالی ضعیف آنها را مشاهده می‌کنیم، این بسیار ناراحت کننده است و امیدواریم به زودی مشکلات حل شود.

وضعیت استان یا منطقه‌ای که حوزه کاری شما محسوب می‌شود، به لحاظ مساجد و امامان چگونه است؟

در مجموع امام مستقر، پاره‌وقت، پایگاه اجتماعی و بنیاد علوی ۱۷۵نفر جزو خانواده شبکه تبلیغی ما محسوب می شود.
۱۶پایگاه اجتماعی داریم ،که یک نقطه مشترک با بنیاد علوی در شهرستان مراوه تپه است و بقیه به عنوان روحانی مستقر و پاره وقت هستند.
با توجه به آمایش جدید یعنی حذف روحانیون پاره وقت چه در حوزه شهری و چه در روستا تقریباً یک سوم روحانی پاره وقت داریم و بقیه تمام وقت هستند.

طبیعتا در طول این مدت خاطرات تلخ و شیرین بسیاری در بستر این کار برای شما رقم خورده است؛ یکی از مواردی که هیچ گاه فراموش نخواهید کرد و فکر می کنید که بیان آن برای دیگران هم قابل استفاده خواهد بود را مطرح بفرمایید.

خاطرات که بسیار زیاد است ولی تجربه ای که بنده کسب کرده ام و خوب است که به سمع و نظر بقیه هم برسانم این است که راهیار باید بسیار بسیار متواضع باشد و خودش را از همه پایین تر بداند هرچه با اخلاق و روی خشک جلو برود به نظرم مشکلات بیشتری را می تواند حل کند.
شاه کلید این کار در این است که راهیار در همه موضوعات با سعه صدر و روی خوش و اخلاق پیش برود.
نکته دوم این است که تدبیر کند و در روایات هم داریم «التَّدبیرُ قَبلَ العَمَلِ یُؤمِنُکَ مِنَ النَّدَمِ» در همه کارها تدبیر کند و اگر هم تجربه ندارد از تجربه اساتیدی که در شهرستان یا استانشان هست استفاده کند و از آنها سوال کند و با تدبیر درست به حل مشکلات بپردازد.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!