نگاهی به اقدامات فعال طرح 313؛

از ترک اعتیاد تا اشتغالزایی و برنامه های فرهنگی، ورزشی

از ترک اعتیاد تا اشتغالزایی و برنامه های فرهنگی، ورزشی
رضا رفیعی‌مهر
0
۰۶ دی ۱۴۰۰

حجت الاسلام جلیلوند علاوه بر کمک به ترک اعتیاد افراد درگیر با مواد مخدر و معرفی آن ها به کار نسبت برگزاری دوره های آموزش خیاطی برای بانوان هم اقدام کرده است.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام محمدحسین جلیلوند امام روستای فریازان از توابع شهرستان تویسرکان استان همدان و از فعالین طرح ۳۱۳ است.
این امام روستا در قالب این طرح با ۱۰ خانواده از اهالی روستا که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند مرتبط شده و می کوشد تا مسائل آن ها را شناسایی و تا جای ممکن نسبت به رفع آن ها اقدام کند.
به گفته حجت الاسلام جلیلوند برخی از خانواده ها با مشکلاتی نظیر اعتیاد، بیکاری، نبود سرویس بهداشتی و نداشتن تبلت برای آموزش مجازی روبرو بوده اند که با مدد خیرین و نهادها این مشکلات حل شده است.
با پیگیری ها و میانجیگری امام روستای فریازان زندگی دوباره در یکی از خانواده هایی که در آستانه طلاق بودند و سرپرست خانواده با اعتیاد دست و پنجه نرم می کرد، جریان پیدا کرد و به ترک اعتیاد مرد خانواده نیز کمک شد. وی پس از ترک اعتیاد هم توسط حاج آقای جلیلوند معرفی به کار شد. این پایان کار نبود و مسئولین هم قول پرداخت وام را به این خانواده داده اند تا مشکلات آن ها حل شود.
یکی از دانش آموزان این خانواده ها هم که نیاز به تبلت داشت با کمک خیرین تبلتی به قیمت ۴ و نیم میلیون تهیه و به او اهدا شد. از سوی دیگر میانجیگری در زمینه اختلافات خانوادگی، ملکی و سایر اختلافات بخش دیگری از اقدامات حجت الاسلام جلیلوند است.
امام روستای فریازان با کمک خیرین و مردم نسبت به ثبت خیریه قمر بنی هاشم (ع) اقدام کرده است و از طریق این مرکز نسبت شناسایی نیازمندان و جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی و توزیع آن ها بین این افراد اقدام می کند.
بخش دیگری از خدمات حجت الاسلام جلیلوند، فعالیت هایی است که در راستای اشتغالزایی صورت گرفته است. وی نسبت به برگزاری دوره های آموزشی خیاطی برای بانوان اقدام کرده است تا زمینه درآمدزایی برای بانوان به خصوص کسانی که سرپرست خانوار هستند فراهم شود. تاکنون بیش از ۲۰ نفر از بانوان آموزش خیاطی دیده اند که چندین نفر از آن ها مشغول به کار هستند.
امام روستای فریازان که خود نیز ورزشکار است در قالب فعالیت های ورزشی نیز بخشی از برنامه های فرهنگی خود را پیش می برد.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!