مدیرعامل بنیاد هدایت:

شبکه امامت؛ مدلی که مردم سالاری را ارتقاء می دهد

شبکه امامت؛ مدلی که مردم سالاری را ارتقاء می دهد
رضا رفیعی‌مهر
0
۰۶ دی ۱۴۰۰

حجت الاسلام میرمحمدیان گفت: مدلی که در شبکه امامت برای مشارکت بخشی به مردم و پای صحنه کشیدن آن ها به کار می رود بسیار با اهمیت است و حتی می تواند  مردم سالاری و امامت را ارتقا دهد.

به گزارش خبرنگار مرکز ‌رسانه بنیاد هدایت، نشست هم اندیشی همسنگران بنیاد هدایت با حضور حجت الاسلام سید ناصر میرمحمدیان، با موضوع پای کار آوردن مردم امروز برگزار شد.
در این نشست مدیرعامل بنیاد هدایت با اشاره به اهمیت به عرصه کشاندن مردم در امور مختلف اظهار داشت: گروه ها، جمع ها و حتی طیف های مختلف سیاسی به دنبال پای کار آوردن مردم هستند، اما مهم این است که بدانیم مدل پای کار آوردن مردم توسط امام چه تفاوتی با مدل های دیگران دارد.
وی با اشاره به برگزاری نشست راهبری اشتغال گفت: هدف ما این است که امام مردم را پای کار بیاورد تا آن ها کنشگر شوند و خود مردم کارهایی نظیر کارآفرینی را رقم بزنند نه اینکه امام به شخصه وارد این امور شود.
حجت الاسلام میرمحمدیان افزود: امام سه دسته کار کلی دارد، که در آن ها یا محرک، یا محور و یا مباشر است؛ امام در کارهایی نظیر امامت جماعت یا برقراری پیوندهای فرهنگی و اجتماعی مباشر است و در کارهایی مانند امورتربیتی و فرهنگی نقش محوری را بازی می کند.
مدیرعامل بنیاد هدایت نشست ها و هم اندیشی های مرتبط با موضوعات و اهداف شبکه امامت را بسیار مهم و با برکت دانست و خاطر نشان کرد: مهمترین اتفاق این است که ما به این موضوعات فکر می کنیم. این نشان می دهد کاری که در قالب شبکه امامت برای مشارکت دادن مردم در حال انجام است بسیار مهم است و حتی می تواند تا تغییر تعریف مردم سالاری و امامت پیش برود و اگر دانش ضمنی آن پیاده شود می تواند بسیار مؤثر باشد.
وی بیان کرد: تفاوت روش مشارکت بخشی اسلامی با روش های غربی در اصل مشارکت دادن مردم و نقش دادن به آن ها نیست و آن ها هم در قالب شوراهای شهری و محلی این نقش ها را به مردم می دهند، ما باید تفاوت های ماهوی و راهبردی را ببینیم نه تفاوت های اجرایی و تکنیکی؛ بی تردید هیتلر هم «یقوم الناس» را دارد اما تفاوت در «قیام بالقسط» است.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!