راهکارهای امام روستا برای حل مشکلات نیازمندان؛

روحانی که برای حل مشکلات نیازمندان تعمیرات لوازم خانگی را آموخته است

روحانی که برای حل مشکلات نیازمندان تعمیرات لوازم خانگی را آموخته است
رضا رفیعی‌مهر
0
۰۷ دی ۱۴۰۰

 حجت الاسلام کریم پور به همراه دوستان جهادی اش تعمیرات لوازم خانگی را آموخته است تا به کمک این دانش باری از دوش نیازمندان بردارد.

حجت الاسلام صالح کریم پور امام روستای زر از توابع شهرستان قلعه گنج در گفت و گو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، با اشاره به فعالیت‌های خود با مرکزیت مسجد امام علی (ع) اظهار داشت: ۸ سال است که در این روستا مستقر هستم و در این مدت با همراهی اهالی اقداماتی در جهت رفع مشکلات انجام داده ایم.

حجت الاسلام کریم پور بیان کرد: با توجه به اینکه مسجد فاقد سرویس بهداشتی بود با استفاده از کمک‌های خیرین ۶ سرویس بهداشتی احداث شد، همچنین برای ایجاد درآمدی ثابت برای مسجد راهکاری اندیشیدیم و در جلسه ای با معتمدین محل و هیئت امنا در جهت احداث آشپزخانه در جوار مسجد و اجاره آن اقداماتی شل گرفت.

وی عنوان کرد: حدود یک سال قبل آشپزخانه مسجد افتتاح و تجهیز شد و در مراسمات مختلف از آن استفاده می‌شود، یکی دیگر از اقدامات نیز ایجاد پارک بازی با توجه به حضور نمازگزاران به همراه فرزندان کوچک است که با تلاش صورت گرفته پارکی را در حیاط مسجد برای بازی و سرگرمی کودکان با هزینه بالایی ایجاد کردیم.

امام روستای زر تصریح کرد: شهرداری فقط در زمینه تأمین نیمکت همراهی کرد و با خرید آهن آلات با کمک خیرین تجهیزات بازی از جمله تاب و سرسره ساخته شد و در اختیار کودکان قرار گرفت.

وی در مورد تعمیرات لوازم خانگی در روستا نیز خاطرنشان کرد: وجود گرمای ۵۰ درجه در تابستان، افراد زیادی را به دلیل نوسانات برق با خرابی لوازم برقی و لوازم خانگی مواجه می کرد و مراجعات زیادی برای تأمین هزینه تعمیر داشتیم.

حجت الاسلام کریم پور گفت: از این رو با چند تن از اعضای گروههای جهادی تعمیرات لوازم خانگی همانند کولر و یخچال را یاد گرفتیم و از طریق خیرین با تأمین تجهیزات لازم به صورت رایگان برای نیازمندان وسایل برقی را تعمیر می کنیم.

وی افزود: در ایام کرونا بسیاری از مردم از نظر اقتصادی در مضیقه بودند و در این باره بسته های غذایی را بین نیازمندان توزیع کردیم که در ۴ مرحله توزیع بسته ها انجام گرفت.

امام روستای زر با اشاره به دیگر خدمات عنوان کرد: در سال جاری نیز در دو مرحله ۶ و ۷ مورد جهیزیه از طریق خیریه بنیاد الزهرای تهران تأمین شد و در اختیار نوعروسان قرار دادیم که با ملاک‌هایی چون مهریه ۱۴ سکه توانستند از این خدمات استفاده کنند.

وی اشتغال زایی را یکی از رویکردهای مهم از طریق مسجد بیان کرد و افزود: در مسجد اتاقی وجود داشت که بلااستفاده بود، با توجه به اینکه یکی از اهالی مسجد خیاطی بلد است در این اتاق مستقر شده و با آموزش به اهالی علاوه بر اشتغال زایی برای خواهران، در جهت ایجاد درآمد برای مسجد نیز یک ظرفیتی به وجود آمد.

حجت الاسلام کریم پور عنوان کرد: در مورد آسیب های اجتماعی نیز برنامه‌هایی داریم، از جمله در کنار مسجد یک کمپ اعتیاد وجود دارد که جلسات ترک اعتیاد ویژه معتادان برگزار می‌شود و ما در کنارشان به دلجویی و حمایت و تشویق می پردازیم و تاکنون سه نفر از معتادین موفق به درمان شده اند.

وی تصریح کرد: در زمینه حمایت از بیماران نیز از طریق بنیاد صدر خدماتی را دنبال می کنیم که ۶۰ درصد از هزینه های بستری و جراحی برای بیماران را تأمین می کنند در طول ماه ۱۵ تا ۴۰ نفر را جهت استفاده از خدمات بنیاد معرفی می کنیم.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!