راهیار بنیاد هدایت در قم مطرح کرد؛

امام محله و روستا؛ قوه محرکه سیر در نقشه نظام امامت

امام محله و روستا؛ قوه محرکه سیر در نقشه نظام امامت
رضا رفیعی‌مهر
0
۰۸ دی ۱۴۰۰

حجت الاسلام عابدین نقش امامان محله و روستا را مهم ارزیابی کرد و گفت: امام کمک می کند تا طبق نقشه نظام امامت حرکت کنیم و راهیار علامتگذاری مسیر همراه امام است.

حجت الاسلام محمد حسین عابدین راهیار بنیاد هدایت در قم، در گفت و گو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، ضمن تشریح فعالیت های خود در سمت راهیاری بیان کرد: بیش از ۴۰ سال است که طلبه هستم و در این سال ها در جاهای مختلف فعالیت داشته و سمت‌های مختلفی داشته ام.
راهیار بنیاد هدایت در قم ادامه داد: پذیرفتن امر راهیاری بستگی به تفکر افرادی دارد که در این راه قدم برمی‌دارند، اگر افراد نظام امامت را درک کرده باشند و درک کنند که در کنار امام جامعه قرار گرفته اند تا نظام امامت را تحقق بخشند، این می تواند انگیزه بسیار مهمی باشد برای افرادی که به دنبال نظام امامت هستند.
وی با اشاره به تلخی ها و شیرینی های راهیاری اظهار داشت: کار راهیاری مسلما شیرینی های زیادی دارد امام شهر و امام محله و روستا کمک می کنند تا طبق نقشه ای که نظام امامت در نظر دارد حرکت کنیم و این راهیار است که با علامت گذاری هایی که در نقشه راه وجود دارد می تواند امام را همراهی کند.
حجت الاسلام عابدین افزود: راهیار قرار است با نقشه پیش برود و این نقشه، نقشه ای مفهومی است که در نظام امامت با آن پیش می رویم. کار راهیاری چون به صحنه ی زندگی فردی و اجتماعی مردم مربوط است و چون امام و راهیار کمک می‌کنند تا مفاهیم بنیادی و ناب دینی برای مردم تبیین شود و همچنین زمینه تحقق دین را مهیا می‌کند این ارتباط امام و مردم شیرینی کار راهیاری است و لذت کار در اینجاست که در زندگی مردم لحظه به لحظه تحقق دین را می توان مشاهده کرد و اقامه دین و پیاده شدن دین در زندگی مردم توسط امام را می‌توان دید و این بزرگترین نعمت است که توسط یک راهیار احیا شده است.
راهیار بنیاد هدایت در قم گفت: کار راهیاری اگر خوب فهم و درک شود هیچ سختی ندارد. راهیاری یک کار شبانه روزی است و راهیاران باید این مسیر را خوب بفهمند و درک صحیح به آنها کمک می کند، هیچ خستگی و سختی در این کار نداشته باشند و با لذت به این کار ادامه دهند.
وی با ارائه آماری از تعداد امامان فعال در سطح استان قم خاطرنشان کرد: در مجموع ۵۲۰ امام جماعت در استان قم فعالیت دارند که ۱۸۰ امام دیگر به این تعداد اضافه خواهد شد.
حجت الاسلام عابدین ادامه داد: در شهر ۴۰ مسجد با ۴۰ امام وجود دارد و همچنین در روستاها با کمک راهیار شهرستانی ۸۰ نفر است که در مجموع ۱۲۰ امام شهر و روستا داریم و ۵ پایگاه اجتماعی شکل گرفته و دو پایگاه اجتماعی دیگر نیز در حال شکل گیری است که در مجموع هفت پایگاه اجتماعی در این استان داریم.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!