از سوی امام پایگاه فرهنگی اجتماعی رقم خورد؛

رسیدگی به مردم محروم و حاشیه نشین کوی سیاحی اهواز

رسیدگی به مردم محروم و حاشیه نشین کوی سیاحی اهواز
مجتبی عظیمی
0
۰۸ دی ۱۴۰۰

حجت الاسلام عبیات گفت: با کمک خیرین ماهانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان حاشیه شهر اهواز توزیع و به نیازهای مختلف اقشار آسیب پذیر این منطقه رسیدگی می کنیم.

حجت الاسلام عزیز عبیات امام پایگاه فرهنگی اجتماعی محله سیاحی منطقه کوی علوی اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، با اشاره به فعالیت های خود گفت: در راستای حمایت از محرومین و نیازمندان محله حاشیه شهر اهواز هر ماه ۲۰۰ تا ۳۰۰ بسته معیشتی با کمک خیرین به نیازمندان اهداء می کنیم. تهیه و توزیع آرد بین نیازمندان را نیز یکی دیگر از این برنامه هاست.
وی افزود: طرح پزشک رایگان در محله یکی دیگر از طرح‌های خدمت رسانی و رسیدگی به نیازمندان محله است که با همکاری پزشکان و شبکه بهداشت برای بیماران نیازمند اجرا می شود و بیماران بی پول و نیازمند به طور رایگان ویزیت و درمان می‌شوند.
حجت الاسلام عبیات به دغدغه خود در زمینه ازدواج جوانان و تأمین جهیزیه برای دختران دم بخت نیز اشاره کرد و گفت: تأمین جهیزیه برای دختران نیازمند یکی دیگر از فعالیت‌های ماست و در همین راستا ۳۰ مورد جهیزیه برای دختران نیازمند تهیه و اهداء کرده ایم تا خانواده های بی بضاعت دغدغه تأمین جهیزیه نداشته باشند.
این امام پایگاه فرهنگی اجتماعی ادامه داد: ایجاد مشاغل خانگی به صورت اهداء تنور و آرد رایگان به خانواده های بی سرپرست و بدسرپرست برای درآمد زایی نیز در راستای اشتغال زایی ایجاد شده است.
حجت الاسلام عبیات یکی از معضلات محله کوی علوی اهواز را آسیب های مواد مخدر دانست و گفت: متأسفانه در این منطقه خرید و فروش مواد مخدر خیلی عادی و علنی انجام می شود و همین باعث ایجاد مشکلات و اعتیاد جوانان در محله شده است؛ ما با برنامه ریزی هایی برای ترک اعتیاد شده توانستیم تعدادی از جوانانی که مبتلا شده بودند را به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی و آن ها را به زندگی برگردانیم و برای این امر نیاز به حمایت‌های بیشتر داریم.
این امام تلاش گر تعامل خوبی با جوانان محله دارد و در این خصوص، گفت: با تشکیل تیم های ورزشی و احیاء جلسات قرآن توانستیم جوانان را پای کار بیاوریم، برای رفع شبهات نیز جلسات پرسش و پاسخ به صورت هفتگی تشکیل می‌شود.
حجت الاسلام عبیات بیان داشت: برای تعظیم شعائر فاطمیه اقدام به برگزاری مجالس فاطمیه در منازل مؤمنین با پذیرایی های ساده کردیم و در کنار برگزاری موکب که در ایام اربعین و فاطمیه برقرار می شود با یک گروه نمایش نیز همکاری داشتیم و نمایش اتفاقات ایام فاطمیه انجام گرفت.
توجه ویژه به مباحث خانواده یکی از دغدغه‌های این امام پایگاه فرهنگی اجتماعی است و در این زمینه نیز فعالیت‌های خوبی داشته، وی در این باره اظهار داشت: اصلاح ذات بین و رفع اختلافات خانوادگی یکی دیگر از اقدامات ما در این محل است و برای صلح و آشتی بین خانواده ها و پیشگیری از طلاق تلاش می کنیم و در مواردی که نیاز به مشاور متخصص وجود دارد افراد را به دوستان مشاوره ای که با ما همکاری می‌کنند معرفی می کنیم.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!