در کارنامه امام پایگاه اجتماعی محله عدل بیرجند ببینید؛

از فعالیت در طرح ۳۱۳ تا جمع آوری کمک ۱۰۰ میلیونی برای نیازمندان

از فعالیت در طرح ۳۱۳ تا جمع آوری کمک ۱۰۰ میلیونی برای نیازمندان
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۱ دی ۱۴۰۰

حجت الاسلام یوسفی علاوه بر خدمت رسانی به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد در قالب طرح ۳۱۳ با جمع آوری کمک ۱۰۰ میلیونی از خیرین نسبت به حل مشکلات نیازمندان اقدامات خوبی انجام داده است.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام مجید یوسفی امام پایگاه فرهنگی اجتماعی محله عدل بیرجند، هفت ماهی هست که در مسجد مولی الموحدین(ع) به عنوان امام پایگاه فرهنگی اجتماعی مستقر هستند و قبل از آن نیز دو سال در محله جوادیه امام محله بوه اند.
امام پایگاه فرهنگی اجتماعی محله عدل بیرجند، در زمینه استحکام خانواده و پیشگیری از آسیب های اجتماعی خانوادگی علاوه بر سخنرانی های خانواده محور و برگزاری کارگاه به برقراری مشاوره حضوری بین زوجین می پردازد.
وی برای کمک به خانواده های نیازمند توانسته است بیش از ۱۰۰ میلیون تومان از مردم و خیرین جمع آوری کرده‌و میان آن ها توزیع کند. ۲۰ تا ۲۵ خانواده در این محل تحت پوشش مسجد هستند و ۵ خانواده دیگر را نیز در قالب طرح ۳۱۳ تحت پوشش و مورد حمایت حجت الاسلام یوسفی هستند.
این امام پایگاه فرهنگی اجتماعی علاوه بر توزیع بسته های معیشتی و غذایی، بسته‌های فرهنگی و لوازم التحریر، لباس و دیگر نیازهای خانواده های محروم را تأمین می کند، همچنین خرید لوازم مورد نیاز آن ها و ساخت حمام و سرویس بهداشتی از دیگر اقدامات این امام مسجد است.
حجت الاسلام یوسفی می گوید: در این مسجد طرحی را شروع کردیم و در قالب این طرح آشپزخانه مسجد اجاره داده شد با این شرط که به نیازمندان غذا به قیمت تمام شده بدهند تا عده‌ای از نیازمندان بتوانند با خرید و فروش غذا سودی به دست بیاورند و چرخ زندگی‌شان بچرخد.
در مسجد جوادالائمه نیز با پیگیری های او کلاس های آموزش مشاغل خانگی حوله بافی، تولید ترشیجات و برگزار شد. آموزش طب اسلامی و راهکارهای مقابله با اعتیاد و دو مورد ترک اعتیاد موفق از اقدامات دیگر این امام پایگاه فرهنگی اجتماعی است.
وی می گوید: در مسجد قبلی یک بخش از حسینیه را برای بچه های مسجد اختصاص داده بودیم که والدین نیز به بهانه فرزندان مسجد شرکت می‌کردند در کنار پدر و مادر در نماز جماعت شرکت می‌کردند.
حجت الاسلام یوسفی اظهار داشت: طرح دیگری هم که در مسجد می خواهیم اجرا کنیم این است که به نمازگزاران ظروف یکبار مصرف تحویل می شود و هر خانواده چند غذای اضافه بر مصرف خود پخت کرده و در ظروف می ریزند. در نهایت این غذاها بین نیازمندان توزیع می شود.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!