قائم مقام بنیاد هدایت خبر داد؛

مأموریت مسجدی‌ها در عملیات سردار سلیمانی؛ از خدمت‌رسانی به نیت حاج قاسم تا بزرگداشت‌های مردمی

مأموریت مسجدی‌ها در عملیات سردار سلیمانی؛ از خدمت‌رسانی به نیت حاج قاسم تا بزرگداشت‌های مردمی
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۲ دی ۱۴۰۰

حجت‌الاسلام غلامی با بیان اینکه کمیته مسجد عملیات سردار شهید سلیمانی دو مأموریت اصلی را دنبال می‌کند، گفت: ۲۲ هزار مسجد فعال در مهرواره اوج در این عملیات خدمات اجتماعی را به نیت حاج قاسم ارائه و برنامه‌های بزرگداشت ۱۳ دی را مردم‌محور برگزار می‌کنند.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، سازمان تبلیغات اسلامی بسته‌برنامه جامع «عملیات حاج قاسم سلیمانی» را در حوزه های مختلف هنری، تبلیغی، هیئت ها و مجموعه های دیگر در دست اجرا دارد. اعزام ۱۰۰۰ راوی به کرمان، زادگاه و محل دفن سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، به منظور آموزش روایتگری سیره و مکتب حاج قاسم و سپس حضور این راویان در ویژه برنامه های بزرگداشت سالگرد شهادت سردار دل‌ها از جمله اقداماتی است که در قالب این عملیات انجام شده است.

خدمت رسانی به نیت حاج قاسم

بنابر این گزارش، از کمیته های اصلی و فعال که ذیل این عملیات راه اندازی شده، کمیته مسجد است. حجت الاسلام رضا غلامی، قائم مقام بنیاد هدایت با بیان اینکه این کمیته دو کارویژه اصلی را دنبال می کند، اظهار کرد: نخست خدمت رسانی اجتماعی به یاد سردار سلیمانی؛ با توجه به آنکه مهرواره اوج (تلاش فراگیر و ملی برای ارتقاء نهضت خدمت‌رسانیِ مساجد) در حال برگزاری است از دو هفته قبل مقرر شد این مهرواره بر بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی متمرکز و خدمات اجتماعی با شعار «به نیت حاج قاسم» ارائه شود.

لبیک ۲۲ هزار مسجد به مهرواره اوج

وی ادامه داد: بیش از ۲۲ هزار مسجد به شرکت در مهرواره اوج و خدمت رسانی اجتماعی لبیک گفته اند، که برای آنها دوره های آموزش و توانمندسازی و راه های حل مسئله را برگزار کردیم و در هفت نقطه مدیران شهرستانی را آموزش دادیم، گعده های حل مسئله نیز برای شناسایی و اولویت بندی و ریشه‌یابی مسائل و بررسی ظرفیی ها و پای کار آوردن آنها و یافتن بهترین راه حل مشکلات تشکیل شد.

حجت الاسلام غلامی تصریح کرد: این ۲۲ هزار امام محله همراه با مهرواره اوج، در عملیات حاج قاسم سلیمانی نیز به میدان آمده اند و به نیت حاج قاسم خدمات اجتماعی را به مردم در محلات ارائه می کنند. این فرآیند در شبکه راهیاری و امامان محله عملیاتی شده است و تا ۲۰ دی ماه مهلت برای ثبت اقدامات انجام شده در قالب این پویش وجود دارد.

ثبت ۴۸۰۰ مسئله تا ۱۱ دی ماه

قائم مقام بنیاد هدایت درباره آمارهایی که تاکنون در مهرواره اوج به ثبت رسیده است، ابراز کرد: تا ۱۱ دی ماه، حدود ۴۸۰۰ محله و مسجد اقدامات‌شان را ثبت کرده اند. ۲۵ کلان مسئله همراه با ریزمسائلی پیش بینی شده که مساجد باید از میان آنها ۱۰ اولویت اصلی محله خود را مشخص و نسبت به رفع آنها اقدام کنند.

فراوانی مسائل در محلات

وی درباره فراوانی مسائل ثبت شده در مهرواره اوج بیان کرد: بیشترین مسائل ثبت شده به ترتیب عبارتند از: ۲۰ درصد مسائل مرتبط با خانواده، ۱۸ درصد مشکلات و مسائل آموزشی، ۷ درصد امداد و خیریه و … .

حجت الاسلام غلامی تأکید کرد: به صورت روزانه پیامک هایی با موضوعات متنوع و متعدد برای ۲۲ هزار امام محله فعال در مهرواره ارسال می شود تا نسبت به شروع و انجام عملیات توجیه شوند.

وی درباره دیگر ماموریت کمیته مسجد عملیات حاج قاسم، بیان کرد: با توجه به آنکه سال گذشته به دلیل شیوع کرونا میسر نشد مراسمی در شأن سردار سلیمانی برگزار کنیم و از سوی دیگر دغدغه مردمی ماندن حاج قاسم را در یادواره ها و مراسم ها داریم، بسته دوم برنامه کمیته مسجد برگزاری مراسم ها و آئین های گرامیداشت و بزرگداشت سردار است در قالب هایی همچون برپایی موکب، برگزاری مراسم و با پای کار آوردن ظرفیت های مردمی؛ لذا این بخش از برنامه ها را با محوریت ۲۲ هزار مسجد لبیک‌گو به مهرواره اوج دنبال می کنیم تا بزرگداشت سردار دل ها مسجدمحور و مردم‌محور انجام شود.

حجت الاسلام غلامی اضافه کرد: در این راستا پوسترهایی طراحی و برای ۲۲ هزار مسجد ارسال شده است، البته با توجه به حفظ رویکرد مردمی کار، نمی خواهیم مراسم ها ابلاغی باشد بلکه درصدد بالفعل کردن ظرفیت های مردمی در این باره هستیم.

قائم مقام بنیاد هدایت با بیان اینکه قرار بود مهرواره اوج ۱۳ دی ماه به پایان برسد، گفت: به دلیل افزوده شدن بخش عملیات حاج قاسم این مدت برای یک هفته تمدید شد. پس از اتمام مهلت ثبت فعالیت ها و بررسی و ارزیابی نتایج و حاصل کار، از ۲۲۰ امام محله شاخص در قالب برگزاری اردوی زیارتی همراه با خانواده در مشهد مقدس تقدیر به عمل می آید تا آنهایی که به نیت حاج قاسم به میدان حل مسائل مردم آمده و از آنها گره گشایی کرده اند، تجلیل شوند.

گفتنی است، برنامه های بزرگداشت یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ترویج مکتب ایشان از ۱۲ تا ۱۵ دی ماه در مساجد و محلات سراسر کشور برگزار می شود.

در  دیگر رسانه‌ها ببینید:

خبرگزاری شبستان

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!