گزارشی از فعالیت‌های جهادی امام محله ملاحسینی جعفرآباد؛

تلاش‌های یک امام محله برای رفع حاشیه‌ها از زندگی حاشیه نشین‌ها

تلاش‌های یک امام محله برای رفع حاشیه‌ها از زندگی حاشیه نشین‌ها
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۴ دی ۱۴۰۰

زندگی‌ حاشیه نشین‌ها، حاشیه‌ها و مشکلات ریز و درشتی دارد که گاهی متن زندگی را تحت الشعاع قرار می‌دهد؛ حجت الاسلام ایرانی، امام پایگاه فرهنگی اجتماعی یکی از این مناطق تمام همت خود را به کار بسته تا این حواشی را کمرنگ و بر طرف کند.

 

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام «مجید ایرانی»، امام پایگاه فرهنگی اجتماعی محله ملاحسینی جعفرآباد و مسکن مهر سجادیه شهرستان کرمانشاه است؛ همچنین مسئولیت پایگاه بسیج برادران فدک نیز بر عهده او است و از این طریق با پیگیری های فراوان، بسیج جامعه پزشکی را به کمک مردم محروم محل آورده است.

ارائه خدمات رایگان پزشکی به محرومان در چهارشنبه‌های اول ماه

بنابر این گزارش، در طرح پزشک رایگان چهارشنبه های اول ماه پزشکان بسیج جامعه پزشکی محرومان و مردم محله را ویزیت می‌ کنند و دارو و سایر خدمات به صورت رایگان به آنها ارائه می شود.

حمایت از ۱۰۰ خانواده محروم به نام امام سجاد(ع)

مرکز نیکوکاری مسجد «امام سجاد(ع)» ۲۵۰ خانوار تحت پوشش دارد و در زمینه های مختلف آنها را حمایت می کند؛ از تهیه دارو و درمان بیماران تا خرید لوازم التحریر برای بیش از ۱۰۰ دانش آموز نیازمند و تهیه و توزیع بسته های معیشتی در ایام کرونا که با کمک ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خیرین و کمک های مردمی تأمین شده است.

حجت الاسلام ایرانی در ایام کرونا با همکاری مسجدی ها و خیران توانسته است نزدیک به هزار بسته ‌معیشتی و غذایی را در چهار مرحله میان نیازمندان محله توزیع کند. علاوه بر این، به همت این امام محله برای شب یلدا نیز ۱۰۰ کیلو گوشت قرمز را بین ۵۰ خانواده محروم توزیع شد.

این امام پایگاه فرهنگی اجتماعی با همراهی گروه جهادی مسجد امام سجاد(ع) خانه چند نفر از محرومان محله را که نیاز به تعمیر و ایزوگام داشت، مرمت کرده است و در بیش از ۱۰ مورد در سال گذشته خدمات عمرانی به همت او و خیران ارائه شده است.

راه اندازی گشت های محله‌محور رضویون

وی برای ارتقای امنیت در محله اقدام به تشکیل گشت های محله محور رضویون با همکاری بسیج کرده است؛ در این طرح سه تیم پنج نفره از جوانان محل به صورت شبانه و به منظور تامین امنیت محله، گشت زنی دارند.

اشتغال زایی برای جوانان محل

حجت الاسلام ایرانی دغدغه ایجاد اشتغال جوانان را نیز فراموش نکرده و برای اشتغال جوانان اقدامات متنوعی را انجام داده است. در یک طرح ۲۰ نفر از بانوان را در قالب پایگاه بسیج و از طریق رایزنی با سازمان فنی حرفه ای تحت آموزش های لازم قرار داد که هشت نفر از آنها با تخصصی که یافته اند، وام های خوداشتغالی دریافت کردند.

این امام محله جهادگر و پرتلاش برای حل معضل اعتیاد نیز برنامه ریزی و اقدام کرده است، چنان که بعد از شناسایی ۵۰ نفر از معتادان با همکاری بسیج، آنها را به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی کرد که ۲۰ نفر از این افراد تاکنون از معضل اعتیاد نجات یافته و به زندگی بازگشته اند.

پایان دادن به درگیری های بعضا مسلحانه در محله!

این گزارش می افزاید: یکی دیگر از مشکلات محله نزاع های فامیلی در منطقه ملاحسینی بود که در بعضی موارد به درگیری مسلحانه منجر شده بود ولی با ورود حجت‌الاسلام ایرانی به ماجرا و وساطت های او مسأله ختم به خیر شد و با صلح و آشتی پایان یافت.
این امام پایگاه فرهنگی برای پیشگیری از طلاق و بهبود روابط خانواده ها نیز خدمات متفاوتی انجام می‌دهد؛ برگزاری کلاس های همسرداری و فرزندپروری و دعوت از مشاوران برای این دوره ها از اولویت های او برای کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.
حجت‌الاسلام ایرانی که سه سال است در حاشیه شهر کرمانشاه و در محلات محروم این شهرستان فعالیت می کند مستأجر است و برای استقرار در این محله از سوی هیچ نهادی حمایت نشده است ولی این باعث نشده تا از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی خود دلسرد شود بلکه با هزینه خود دفتری را در محله ملاحسینی اجاره کرده تا بتواند از نزدیک به فقرا و محرومین این محل نیز رسیدگی کامل داشته باشد.

برگزاری اولین هیئت زنجیر زنی در محرم امسال و برپایی جلسات قرآنی در طرح خانه به خانه در کنار کارهای فرهنگی دیگر از اقدامات جدید این امام پایگاه است.
گفتنی است، همسر این امام پایگاه فرهنگی اجتماعی نیز در کنار همسر خود به تبلیغ و رسیدگی به امور بانوان و مردم محروم این منطقه می پردازد.

در دیگر رسانه ها ببینید:

خبرگزاری شبستان

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!