راهیار استانی شبکه شریکة الامام در البرز:

حضور بانوان در صحنه‌های اجتماعی هیچ منافاتی با نقش آنان در خانه و خانواده ندارد

حضور بانوان در صحنه‌های اجتماعی هیچ منافاتی با نقش آنان در خانه و خانواده ندارد
مجتبی عظیمی
0
۱۸ دی ۱۴۰۰

هنوز هستند بانوانی که با تکیه بر توانایی و استعدادهای خود سعی در زمینه سازی برای ظهور حضرت ولیعصر(عج) دارند و در این مسیر تمام دشواری‌ها را به جان می‌خرند؛ خانم کرمعلی راهیار شبکه شریکه الامام در استان البرز یکی از این بانوان فعال است که علی‌رغم مشغله‌های زندگی با قدرت و جدیت تمام پا در عرصه عمل نهاده و برای اهداف تعریف شده و شکل‌گیری شبکه گسترده شریکه الامام تلاش می‌کند.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، ندا کرمعلی متولد سال ۱۳۷۱ و راهیار شبکه شریکه الامام در استان البرز است؛ از سال ۱۳۹۰ و همزمان با ازدواج خود با حجت الاسلام محسن ملکی، با جدیت بیشتری به فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی پرداخته است.
او اکنون با وجود اینکه صاحب یک فرزند دو ساله است نه تنها از اقدامات خود دست نکشیده، بلکه فعالیت خود را پس از پیوستن به شبکه راهیاری در مرداد ماه سال جاری گسترده‌تر کرده و به صورت جدی‌تر مشغول به فعالیت است.

بیشتر بخوانید: لذت‌بخش‎‌ترین تجربه من‌؛ حل مشکل دو بانوی «شریکه الامام» بود

این بانوی فعال دارای مدرک سطح سه حوزوی است و از ۱۸ سالگی نسبت به انجام کارهای فرهنگی دغدغه داشته و به این امور پرداخته است؛ به همین دلیل پا نهادن در عرصه عمل و تلاش برای شکل گیری شبکه شریکه الامام، علی‌رغم مشغولیت به امورات زندگی برایش چندان کار دشواری به نظر نمی‌رسد.
او در تابستان سال جاری برای شکل‌گیری این شبکه به برگزاری اردویی برای بانوان شریکه الامام اقدام کرد که در آن‌ تمامی امامان محله و همسرانشان حضور داشتند و در این اردو به صورت مستقیم طرح شریکه الامام برای بانوان تبیین شد و پس از آن با برقراری ارتباط تلفنی با این بانوان در جهت تبیین بهتر طرح و انگیزه سازی برای آن‌ها جهت پیوستن به این طرح کوشید و ارتباط خود با آن‌ها را با تشکیل گروه در فضای مجازی به صورت مستمر و مداوم ادامه داد.
خانم کرمعلی برای پویا نگه داشتن گروه‌ها در فضای مجازی علاوه بر پرداختن به موضوعات روزانه، گزارش‌هایی از عملکرد خود را در گروه ارائه می‌دهد که این‌کار او موجب می‌شود تا دیگر افراد نیز ترغیب به ارائه عملکرد خود در گروه شوند و بدین وسیله افراد حاضر در گروه از اقدامات یکدیگر الگوبرداری نمایند.
راهیار شبکه شریکه الامام در استان البرز همچنین اخیرا اردویی آموزشی در استان مازندران برای این بانوان برگزار نمود که از آن به عنوان بزرگترین اردوی بانوان شریکه الامام استان البرز یاد می‌کند؛ این دوره با حضور حداکثری بانوان همراه بوده است.
به گفته او این دوره آموزشی چه به لحاظ فکری و چه از لحاظ معنوی اردوی پرباری بوده است و تأثیر بسیاری در ترغیب بانوان برای پیوستن به طرح داشته و موجب گسترده تر شدن شبکه شریکه الامام در استان البرز شده است.

بیشتر بخوانید: روایتی از ۱۵ سال مجاهدت زوج مبلّغ در روستاها و مناطق محروم

یکی دیگر از اقدامات این بانوی دغدغه‌مند، برگزاری نشستی مجازی با حضور حجت الاسلام ولایی مدیرکل سازمان تبلیغات استان البرز و خانم زادقاسمی یکی از اعضای دفتر امور بانوان بنیاد هدایت بوده که از مفید ترین اثرات این نشست، توجیه و تبیین بهتر طرح برای بانوان شریکه الامام بوده است.
او اکنون درصدد است که جلسه‌ای حضوری در این زمینه برای بانوان برگزار نماید تا علاوه بر انگیزه سازی بیشتر برای افراد به سؤالات آن‌ها در زمینه شبکه گسترده شریکه الامام پاسخ داده شود و ابهامات آن‌ها در این زمینه برطرف شود.
خانم کرمعلی فعالیت خود را به شکل متفاوت تری از دیگر استان‌ها آغاز کرد و در ابتدا و تا قبل از فعال شدن راهیاران شهرستانی شبکه شریکه الامام در استان البرز، خودش به صورت مستقیم به سراغ همسران امامان رفت و بعد از فعال نمودن آن‌ها به عنوان شریکه الامام اکنون در حال فعال سازی همسران راهیاران شهرستانی به عنوان راهیار شبکه شریکه الامام است و برگزاری جلسات توجیهی برای این راهیاران، از اقداماتی است که اکنون در دستور کار او قرار دارد.
به گفته او هیچ منافاتی بین فعالیت بانوان در منزل و در عین حال فعال بودن آن‌ها در جامعه وجود ندارد و با وجود اینکه معتقد است وظیفه اصلی زن خوب زندگی کردن و جهاد اصلی او خوب همسرداری کردن است، می‌گوید: دغدغه اصلی هر مسلمانی حرکت برای ظهور صاحب الزمان(عج) است و نگاه کردن به همین افق روشن، موجب انرژی گرفتن و تحمل دشواری‌ها و پا نهادن در این عرصه می‌شود.
وی در این راستا افزود: این مسیر سختی‌های خودش را دارد، اما چون منتهی به افقی روشن است انسان را پا برجا در مسیر نگاه خواهد داشت.
او در حد توان سعی دارد همراه با دیگران در این مسیر گام بردارد و امیدوار است که با گام‌های خود بتواند در زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) مؤثر باشد.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!