حجت الاسلام حریزاوی مطرح کرد؛

برگزاری نشست کوثر هدایت سلام الله علیها؛ فصل جدیدی در برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی

برگزاری نشست کوثر هدایت سلام الله علیها؛ فصل جدیدی در برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی
حسین فلاح مراد
0
۱۹ دی ۱۴۰۰

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی برگزاری نشست کوثر هدایت سلام الله علیها را فصل جدیدی در برنامه‌های این سازمان خواند و همچنین تثبیت و تعالی شبکه امامت و مأمومیت تبیین نقش اجتماعی همسران مسئولان تبلیغی در قالب طرح شریکه الامام را ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، جلسه مجازی «تبیین نشست کوثر هدایت سلام الله علیها» امروز با حضور حجت الاسلام روح الله حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام سیدناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت، مدیران کل استان‌های مختلف، معاونین محترم فرهنگی استان و راهیاران استانی، به‌منظور ارائه اهداف و برنامه‌های نشست و گام‌های نهایی مهرواره اوج برگزار شد.

حجت الاسلام حریزاوی در ابتدای این نشست با بیان اینکه در سال آینده حرکت جدیدی در سازمان تبلیغات اسلامی آغاز خواهیم کرد، اظهار داشت: این نشست نیز که در مشهد مقدس برگزار خواهد شد، فصل جدیدی در فعالیت‌ها خواهد بود و به این منظور طراحی شده است. از آنجا که مأموریت ما تبیینی است بنابراین برای مشخص شدن جزئیات آن باید تبیین صورت بگیرد و صرفاً با گفتن نکاتی کلی نمی‌توان ابعاد کار را مشخص کرد؛ از این‌رو برگزاری چنین نشست‌هایی ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی بیش از دو سال تمرکز روی شبکه امامت و مأمومیت را تجربه کرده است، گفت: تثبیت و تعالی این شبکه در دستور کار ما است. به این شبکه اجزائی اضافه شده، از جمله شبکه شریکه الامام است که در اهمیت آن هرچه بگوییم کم گفته‎ایم.

مأموریت خانواده‌های مسئولان تبلیغی در مسیر تمدن سازی

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد: نقش اجتماعی همسران مدیران و دستگاه‌های تبلیغی باید مشخص و تبیین شود؛ مگر می‌شود کسی امام امت باشد اما اهل او چنین نقشی را نداشته باشد و برای او تفاوتی نداشته باشد که دوشادوش همسرش در مقوله امامت نقشی بر عهده بگیرد «وَأْمُرْ أَهْلَکَ بِالصَّلَاهِ وَاصْطَبِرْ عَلَیْهَا».

حجت الاسلام حریزاوی به مسئولیت خطیر خانواده‌های مسئولان تبلیغی اشاره کرد و بیان داشت: ما باید کاری کنیم که در این مسیر فرزندان ما نیز احساس مسئولیت کنند و دوشادوش پدران و مادران خود بایستند و در این مأموریت تمدنی ایفای نقش کنند.

وی یکی دیگر از برنامه‌هایی که در نشست مشهد دنبال خواهد شد را طرح ریزی و تبیین برنامه ۱۴۰۱ سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد و گفت: در این زمینه همچون سال‌های گذشته جلساتی را با مدیران کل محترم استان‌های مختلف خواهیم داشت و از حضور حجت الاسلام والمسلمین قمی نیز بهره‌مند خواهیم بود.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در پایان سخنان خود مهرواره اوج را حرکتی به هنگام و ابتکاری در پاسخ به رهنمود رهبر معظم انقلاب مبنی بر به اوج رسانی نهضت خدمت رسانی مسجد محور، دانست و خاطرنشان کرد: در خلال این مهرواره اتفاق مهمی که دارد رقم می‌خورد، مسئله به روز رسانی اطلاعات و وضعیت مساجد سراسر کشور است و ما در پایان این طرح بانک اطلاعات به روزی در زمینه مسجد خواهیم داشت.

در دیگر رسانه‌ها ببینید:

خبرگزاری فارس

خبرگزاری مهر

خبرگزاری حوزه

خبرگزاری شبستان

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!