مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک:

مهرواره اوج، طرحی که اعتماد مردم به روحانیت را تقویت کرد

مهرواره اوج، طرحی که اعتماد مردم به روحانیت را تقویت کرد
رضا رفیعی‌مهر
0
۲۰ دی ۱۴۰۰

حجت الاسلام خان محمدی گفت: سال ها منتظر بودیم تا سازمان تبلیغات اسلامی به گونه ای عمل کند که هم به مردم خدمت رسانی کند، هم به روز باشد و هم طلاب را تجهیز کند. با اجرای مهرواره اوج رضایت مردم و جلب اعتماد آن ها را به روحانیت شاهدیم.

حجت الاسلام محمد صادق خان محمدی مدیرتبلیغات اسلامی شهرستان آبیک استان قزوین در گفت وگو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، در تشریح فعالیت های خود در روزهای پایانی مهرواره اوج گفت: از زمانی که فراخوان برای برپایی مهرواره اوج با توجه به اینکه حدود ۲۶مسجد داریم این مساجد را به ۱۰ پایگاه تقسیم کردیم و هر کدام از پایگاه ها دو تا سه مسجد را در کنار خود دارند، این ۱۰ پایگاه هرکدام به یک قرارگاه فرهنگی، اجتماعی تبدیل شده است ،در بعضی از پایگاه ها امامان از روحانیون مستقر هستند و در بعضی از پایگاه ها امامان همان ائمه جماعات محله هستند.

وی افزود: در پایگاه ها با همکاری هیئت امنای مساجد، پایگاه های بسیج و هیئات مذهبی آن منطقه جلساتی را برگزار کردند تا هم در فعالیت‌های فرهنگی و هم در فعالیت‌های اقتصادی مانند توزیع بسته های معیشتی و اقلام بهداشتی در قالب قرارگاه شهید سلیمانی از نظرات یکدیگر استفاده کنند .

حجت‌الاسلام خان محمدی در ادامه عنوان کرد: با هماهنگی های انجام شده که با پایگاه ها، سازمان تبلیغات ،امام جمعه و سپاه داشتیم توانستیم مردم و هیئات و امامان محله را توجیه کنیم تا در تمام مناسبت های تبلیغی با رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی مراسمات مذهبی را در مساجد و فضای باز برگزار کنیم.

وی همچنین به برنامه های انجام شده در مهر واره محله همدل هم اشاره کرد و گفت: در مهرواره محله همدل برنامه های خوبی اجرا شد و برای توزیع بسته های معیشتی و فعالیت در ایام کرونا با توجه به اینکه در مناطق بسیاری فعالیت‌های هیئات متوقف شده است اما در این شهر نکته جالب توجه این بود که به تعداد مساجد و هیئات فعال در ایام کرونا اضافه شد و فعالیتشان بیشتر شد و هیئت ها جدیدی شروع به کار کردند به خصوص در بخش بانوان سه هیئت به هیئت های شهر اضافه شد و با فعالیت های زیادی مانند توزیع جهیزیه، ذبح قربانی و کارگاه های قالی بافی و خیاطی به ارائه خدمات به افراد نیازمند پرداختند.

مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک به اقدامات صورت گرفته در مهرواره اوج اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ده امام محله داریم در مهرواره اوج هر کدام از امامان محله علاوه بر اینکه فعالیت های معمول خود، در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی گروه ها و کانال هایی را تشکیل داده که علاوه بر اطلاع رسانی در آن گروه ها و کانال ها به سوالات احکام و مسائل فقهی مخاطبان پاسخ می‌دهند و همچنین سخنرانی هایی با موضوعات معارفی دارند و رئیس سازمان تبلیغات ضمن عضویت در تمامی گروه ها و کانال ها آنها را رصد می‌کند.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه جمعیت مبلغین در آبیک کم است ولی استقبال خوبی از طرح مهرواره اوج داشتند و این طرح یک اشتیاق و حرکتی را بین مبلغین و ائمه جماعات ایجاد کرده و همه مبلغین در این طرح به روز شده اند و اطلاعاتشان هم بیشتر و فعال تر شده اند .مبلغین با سن بالای ۶۰ سال پای کار آمدند و با اشتیاق زیادی فعالیت میکنند که دور از انتظار ما بوده.

حجت‌الاسلام خان محمدی در پایان ضمن تشکر و قدردانی از عوامل اجرایی مهرواره بیان کرد: سابقه زیادی در سازمان تبلیغات دارم و این یکی از آرزوهای ما طلبه‌ های جبهه و جنگ در این سال ها بود که سازمان تبلیغات اسلامی با این روش جلو برود، هم خدمت‌رسانی کند هم به روز باشد و هم حرفی برای گفتن داشته باشد و همچنین طلبه‌های خود را تجهیز کند تا مردم فکر نکنند که طلبه ها فقط نماز می خوانند. با این طرح رضایتی بین مردم ایجاد شده و آنها می‌توانند بر طلبه‌ها اعتماد کنند.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!