مسجدی که با عزم امام محله جوان خود پناه محرومان شده است

مسجدی که با عزم امام محله جوان خود پناه محرومان شده است
مجتبی عظیمی
0
۲۱ دی ۱۴۰۰

مسجد امام علی (ع) محله گلستان (همدان) که به همت حجت الاسلام داوری امام محله دهه هفتادی و جوان خود برقرار و پناه محرومان و مستضعفان محله و منطقه شده، ایام فاطمیه را نیز فرصت رسیدگی به نیازمندان تبدیل کرده است.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، مسجد امام علی (ع) محله گلستان (همدان) از مساجدی است که به همت حجت الاسلام وحید داوری امام محله دهه هفتادی و جوان خود برقرار و پناه محرومان و مستضعفان محله و منطقه شده است.

آخرین اقدامات مومنانه اهالی این مسجد در ایام شهادت حضرت زهرای مرضیه(س) انجام شده است که به این مناسبت مروری داریم بر کمک های مومنانه آنها در ۱۰ ماهی که از سال ۱۴۰۰ گذشته است.

بنابر این گزارش، عزاداری های فاطمیه اول و دوم با همکاری خواهران و برادران مسجدی با شکوه و رعایت پروتکل های بهداشتی در مسجد امام علی(ع) کوی گلستان برگزار شد، در دهه اول سه روز مراسم مشترک و در دهه دوم ۱۰ روز مراسم ویژه خواهران از ساعت ۱۵ تا ۱۶ و ۳۰ دقیقه و عزاداری مشترک پنج شب با همکاری واحد برادران. در همه این مراسم های عزاداری، اطعام فاطمی عزاداران درمجموع شامل ۱۲۰۰ پرس غذا انجام شد.

البته اطعام محرومان و نیازمندان توسط اهالی این مسجد محدود به مناسبت های مذهبی نیست بلکه در طول سال استمرار داشته و در این راستا از ابتدای سال تا کنون بالغ بر چهار هزار پرس غذای گرم طبخ و میان اقشار بی‌بضاعت توزیع شده است.

توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی میان محرومان، کمک هزینه ۳۰ میلیون تومانی تامین جهیزیه، ۱۰ میلیون کمک هزینه تامین مسکن، تامین ۱۰ میلیون تومانی هزینه های درمانی از دیگر کمک های مومنانه ای است که اهالی مسجد امام علی(ع) در ۱۰ ماهی که از سال ۱۴۰۰ گذشته، انجام داده اند.

این گزارش می افزاید: سرکشی به خانواده معظم شهدا همراه با تدارک هدایایی برای آنها (با حداقل هزینه ۱ میلیون تومانی) رسیدگی به نیازمندان و تامین برخی اقلام ضروری زندگی شامل دو دستگاه یخچال، دو دستگاه ماشین لباسشویی و جاروبرقی، تهیه دو دستگاه گوشی تلفن همراه برای آموزش آنلاین دانش آموزان محروم، تهیه ۳۰ عدد مانتو، ۶۰ تکه لباس گرم و ۷۰ بسته کامل لوازم التحریر برای محرومان تحت پوشش، ایجاد زمینه دو مورد ازدواج آسان در فضای مساجد، برگزاری پرشور و همراه با پروتکل های بهداشتی در مناسبت های مذهبی، راه اندازی کاروان های شادی خیابانی در اعیاد و جشن های مذهبی ملی از دیگر فعالیت های اهالی مسجد امام علی(ع) با هدایت و راهبری امام محله جوان و جهادی خود است.

گفتنی است، حجت الاسلام وحید داوری که خود حافظ قرآن است علی‌رغم جوانی و سن پایین، توانسته در مدتی کوتاه ظرفیت های مسجدی را به ویژه در حوزه کمک های مومنانه فعال و از این مسیر آلام بخشی از فشارهای اقتصادی را از شانه محرومان کم کند.

در دیگر رسانه ها ببینید:
خبرگزاری شبستان

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!