شناسایی و ثبت ۲۰۰ مسجد شهرستان جاسک در طرح آمایش

شناسایی و ثبت ۲۰۰ مسجد شهرستان جاسک در طرح آمایش
مجتبی عظیمی
0
۲۱ دی ۱۴۰۰

رئیس اداره تبلیغات اسلامی جاسک از آمایش میدانی مساجد شهرستان با هدف شناسایی، ثبت و آشنایی با مشکلات و کمبودهای این اماکن مقدس، خبر داد.
به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام محمد صحرانشین، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جاسک، از آمایش میدانی مساجد شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در اجرای این طرح تا کنون ۲۰۰ مسجد در شهر و روستاهای شهرستان، شناسایی و ثبت شده‌اند.

وی افزود: یکی از برنامه‌های مهمی که از ابتدای مهر در دستور کار بنیاد هدایت قرار گرفته و آن را همگام با مهرواره اوج پیش می‌برد، طرح آمایش ملی مساجد است که در آن اطلاعات و آمار کلیه مساجد کشور به صورت دقیق استقراء و ثبت شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی جاسک تصریح کرد: در این طرح اطلاعات مهمی از مساجد به دست خواهد آمد و علاوه بر شناسایی محل استقراء و امام مسجد، اطلاعاتی نظیر ظرفیت‌ها‌، کمبودها و نیازمندی‌های مساجد و برخی ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی مربوط به محله یا روستا و برنامه‌های سالیانه آن‌ها حاصل خواهد شد.

صحرانشین در پایان یادآور شد: آگاهی از قدمت و سال بنا، شناسایی بانی، خادم و امام جماعت، فعال بودن یا نبودن مسجد، اطلاع از اماکن جانبی مانند کتابخانه، خانه عالم، گلدسته و محراب، جمعیت نمازگزار و فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی مساجد از عمده اطلاعاتی است که در این طرح ثبت می‌شود و پس از جمع‌بندی می‌توان برای رفع کمبودها و مشکلات آن‌ها، رایزنی و برنامه‌ریزی و حمایت کرد و در تهیه اطلس فرهنگی اجتماعی مساجد نیز بسیار حائز اهمیت است.

در دیگر رسانه ها ببینید:
خبرگزاری ایکنا

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!