مدیر تبلیغات اسلامی لردگان مطرح کرد؛

مساجد لردگان؛ مأمنی برای تحقق اتفاقات اجتماعی مثبت

مساجد لردگان؛ مأمنی برای تحقق اتفاقات اجتماعی مثبت
رضا رفیعی‌مهر
0
۲۲ دی ۱۴۰۰

حجت الاسلام اسماعیلی گفت: با راهبری امامان محله و روستا در شهرستان لردگان مسجد به یک مأمن و محل پناه تبدیل شده و بسیاری از اتفاقات اجتماعی مثبت و فرهنگی از مسجد جرقه می خورد و شکل می گیرد.

حجت‌الاسلام سعید اسماعیلی راهیار شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، ضمن تشریح فعالیت های امامان و مبلیغین در روزهای پایانی مهرواره اوج گفت: شبکه تبلیغی که شامل روحانیون مستقر، امامان محله شهری ،امامان روستا، روحانیون طرح هجرت، ائمه جماعات مساجد و روحانیونی که به صورت موسمی و آزاد در شهرستان یا ادارات فعالیت دارند است و سعی بر آن داشتیم تا شبکه تبلیغ راهبری فرهنگی داشته باشد و با برنامه ویژه ای جلو بروند و به صورت نظام مند به ارائه خدمات بپردازند.

مدیرتبلیغات اسلامی لردگان با اشاره به اهمیت مسجد در جامعه گفت: به جرأت می توانم بگویم در حال حاضر در شهرستان لردگان مسجدی نداریم که فقط نمازخانه باشد یا فقط از آن به عنوان مکانی برای برپایی مراسمات ترحیم استفاده بشود در این شهرستان مسجد به یک مأمن و محل پناه تبدیل شده است و بسیاری از اتفاقات اجتماعی مثبت و فرهنگی مانند ازدواج، کمک به جوانان ، آشنایی خانواده ها با یکدیگر که قرار است در شهرستان بیفتد در مسجد جرقه می خورد و شکل می گیرد،.

وی در ادامه به فعالیت امامان محله در زمینه مسائل اجتماعی شهرستان اشاره کرد وافزود: در ایام شیوع کرونا طرح مواسات وهمدلی برای رفع گرفتاری مردم توسط خود مردم اجراشد به طوریکه که خود امامان اذعان داشتند که ما بعد از مهرواره همدل متوجه شدیم که به چه اندازه می توان مردم را به صحنه آورد و با کمک مردم چه کارهایی می توان انجام داد.

مدیر تبلیغات اسلامی لردگان افزود: این نکته قابل توجه این است که از نظر مادی تفاوت هایی بین شهرستان ها وجود دارند و همه با یکدیگر مساوی نیستند. بسیاری از مردم آنچنان غنی نیستند اما ثابت شد که با همان توان کم می توان به یک سمت متمرکز شد و مردم پای کار می آیند. این کارها با راهبری امام انجام می گیرد و امام مرکز ثقل است.

وی به فعالیت های یکی از امامان روستاهای لردگان اشاره کرد و گفت: با رهبری یکی از امامان در یکی از روستاها ۲۲ منزل مسکونی در یک سال اخیر برای نیازمندان ساخته شد که این کار بسیار پسندیده‌ است و بعضی از ادارات از این کار الگوبرداری کرده‌اند.

حجت‌الاسلام اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص آمار امامان و مساجد شهرستان عنوان کرد: در شهرستان لردگان ۲ امام محله، ۲ امام پایگاه فرهنگی اجتماعی ، ۳ امام در همکاری با قرارگاه پیشرفت و آبادانی و همچنین ۳ امام در روستاها و در مجموع ۱۰ امام مشغول به خدمت به مردم هستند.

مدیر تبلیغات اسلامی لردگان برنامه های جاری در روزهای پایانی مهرواره اوج از را یادآور شد و گفت: با اطلاع رسانی و ثبت نام از روحانیون در مهرواره اوج توانستیم به توانمند سازی مردم بپردازیم و با مذاکراتی که با ادارات و مؤسسوات از جمله اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و همچنین چند قرارگاه مثل قرارگاه امام رضا (ع) موفق شدیم مشاغلی مانند سنگ تراشی گوهرتراشی چرم دوزی و مشاغل خانگی به خصوص برای خانواده هایی که بانوان سرپرست خانوار هستند را ایجاد کنیم که همه این کارها از طریق مسجد شکل می‌گیرد و این فعالیت ها مساجد و امامان زمینه ساز جذب بیشتر مردم به مسجد است.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!