از سوی امام پایگاه فرهنگی اجتماعی شهرک جهاد اراک صورت گرفت؛

مطالبه گری و پای کار آوردن مسئولان برای حل مشکلات محله

مطالبه گری و پای کار آوردن مسئولان برای حل مشکلات محله
مجتبی عظیمی
0
۲۲ دی ۱۴۰۰

حجت الاسلام حبیبی راد با برگزاری جلسات شبی با مسئولین به صورت مستمر و ماهانه توانسته است بسیاری از مشکلات و نیازهای عمرانی و زیرساختی محله را برطرف کند؛ با هم کاری بخش‌های مختلف محله و پای کار آوردن مسئولان قدم‌های مؤثری در پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی برداشته شده است.
به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام بهنام حبیبی راد، امام پایگاه فرهنگی اجتماعی شهرک هجرت شهرستان اراک و امام جماعت مسجد حجت بن الحسن علیه السلام است.
از ابتکارات حجت الاسلام حبیبی راد این است که از سال ۹۵ طرح شبی با مسئولین را با هدف ارتباط با مسئولان و مطالبه‌گری از آن‌ها پی‌ریزی و اجرا کرده است؛ در این طرح هر ماه یکی از مسئولان شهری دعوت می‌شود و نیازها و مشکلات محله مورد بررسی قرار گرفته و توسط مسئولان تصمیم گیری می‌شود. استمرار این طرح برکات زیادی داشته است به گونه‌ای که غالب مشکلات منطقه و محل در همین جلسات پیگیری و رفع شده است.
نوسازی آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌های محله، اتصال به شبکه فاضلاب شهری، احداث زمین چمن، سرویس بهداشتی برای بوستان محل، تأمین روشنایی محله و خط اتوبوسرانی برای منطقه از نتایجی است که در اثر همین جلسات اتفاق افتاده است و با تلاش‌های وی آمار اعتیاد و طلاق در این منطقه کاهش پیدا کرده است.
حجت الاسلام حبیبی راد در راستای رسالت فرهنگی خود بیش از ۳۰۰ برنامه فرهنگی در طول سال دارد؛ برگزاری جشن تولد برای نوجوانان و بچه‌های مسجد به خصوص ایتام از سال ۹۶ کلید خورده و با این طرح جوانان و نوجوانان به مسجد جذب و ایتام تکریم می‌شوند؛ در همین راستا اردوها و مسابقات دیگر نیز اتفاق می‌افتد و هزینه‌های این اردوها و مراسمات نیز از کمک‌های شخصی خود این امام و مردم محله تأمین می‌شود.
وی برای تحکیم خانواده و پیشگیری از طلاق با تشکیل کارگروه خانواده که متشکل از امام پایگاه و اعضای کلانتری، بهزیستی، مشاورین و معتمدین محله می‌باشد به بررسی و حل مشکلات اهالی در این زمینه می‌پردازد و تاکنون ۲۵ خانواده از طلاق و فروپاشی خانواده نجات پیدا کرده‌اند. تسهیل گری برای ازدواج جوانان اقدام دیگر اوست و موانع ازدواج چند جوان نیز برطرف شده است.
حجت الاسلام حبیبی راد برای پیشگیری از اعتیاد نیز با همراهی و همکاری مرکز بهداشت، بهزیستی، کلانتری و معتمدین محل جلساتی تشکیل داد؛ با اجرای راهکارهای ارائه شده از سوی این شورا، گام‌های موفقی در پیشگیری از اعتیاد و افزایش ترک اعتیاد برداشته شد؛ در نتیجه همین اقدامات ۲۵ نفر موفق به ترک اعتیاد شده و تعدادی از آنها نیز شاغل شده‌اند.
وی برای حمایت از نیازمندان اقدام به توزیع بسته‌های معیشتی و سبد کالا نموده است؛ این اقدامات از قبل از کرونا وجود داشته و از سال ۹۶ کلید خورده و ۵۰ خانوار تحت پوشش مسجد در ایام کرونا به ۱۵۰ خانوار افزایش پیدا کرده است. از سال گذشته بیش از ۲ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان محل توزیع شده و ۱۵ رأس گوسفند نیز قربانی و گوشت آن بین مستمندان و افراد تحت پوشش تقسیم شده است.
این امام پایگاه فرهنگی اجتماعی علاوه بر بسته‌های معیشتی و سبد غذایی با تأمین جهیزیه برای دختران نیازمند و تعمیر لوازم خانگی و خانه‌های نیازمندان به یاری آن‌ها شتافته و ۱۵۰ قطعه لوازم خانگی برای محرومین خریداری و اهدا کرده است.
حجت الاسلام حبیبی راد در زمینه ایجاد اشتغال با تأسیس کارگاه قالیبافی حدود ۱۲ خانم بی سرپرست و نیازمند را شاغل کرده است؛ همچنین وی جوانان توانمند را به اداره کار معرفی و از این تعداد نیز چند نفر مشغول به کار شده‌اند.
وی همزمان با شیوع کرونا با اجرای طرح شهید سلیمانی ایستگاه فرهنگی و توزیع ماسک و محصولات بهداشتی برای مقابله با کرونا راه اندازی کرد و در طرح دیگر با عنوان «جوانان سلیمانی» نیز با خانواده جوانان به صورت سرزده دیدار و گفت‌وگو می‌کند.
گفتنی است، یکی از معضلاتی که در این منطقه وجود داشت بحث خودکشی و در مواردی کودک آزاری بود که با پیگیری‌های حجت الاسلام حبیبی راد و با همکاری بسیج و مرکز بهداشت مواردی شناسایی و به بهزیستی ارجاع داده شدند.
وی معتقد است اگر روحانیون و امامان محلات ارتباط گیری مناسبی با مسئولان داشته باشند می‌توانند راهکارهای مناسب و مثبتی برای حل مشکلات محله و مردم داشته باشند.

در دیگر رسانه ها ببینید:
خبرگزاری حوزه

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!